Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
bmw-420-side

BMW 420

1 / 3
bmw-420-side
bmw-420-front
bmw-420-back

Sterke punten

  • Verschillende carrosserie-vormen
  • Soepele en krachtige viercilinders
  • Achterwielaangedreven rijplezier

Zwakke punten

  • Hoge prijzen
  • Geen plug-in hybrid
  • Niet meer handgeschakeld

BMW 420 : een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de BMW 420, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:
Occasions vanaf:
Financial Lease vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

BMW 420: soepele viercilinder, als cabriolet, coupé en vijfdeurs-coupé

Sinds 2013 brengt BMW zijn Coupé en Cabriolet op basis van de 3 Serie uit onder de noemer 4 Serie. Tegelijk introduceerde het ook een vijfdeurscoupé, de 4 Serie Gran Coupé. Al twee generaties lang is de 420 er een vaste waarde, als krachtige en relatief zuinige viercilinder. Lees meer

Interesse in een BMW 420

BMW 420 occasions
BMW 420 nieuwe auto's
BMW 420 dealeraanbiedingen

Alle artikelen

Alternatieve modellen

Goede redenen

  • Betrouwbare technologie en overtuigend ontwerp.
  • Goede wegligging in combinatie met sterke motoren zorgen voor een fijne rijervaring.
  • Als occasion krijg je veel waar voor je geld, dit is een goede keuze op de occasionmarkt.

Belangrijke gegevens

Motoren

In de eerste generatie van de BMW 4 Serie was de 420i de basisbenzinemotor. De 2,0 liter grote viercilinder turbobenzine was 184 pk sterk en dreef standaard de achterwielen aan via een handgeschakelde zesbak. Een achttrapsautomaat en xDrive-vierwielaandrijving waren optioneel. Aan de dieselkant stond de 420d boven de 418d in het gamma, met een 2,0 liter grote viercilinder van 184 en later 190 pk. Ook hier waren een handgeschakelde zesbak en achterwielaandrijving standaard, een achttrapsautomaat en xDrive optioneel.

De huidige generatie van de BMW 4 Serie gebruikt de 420i opnieuw als basisbenzinemotor. De 2,0 liter grote viercilinder is dezelfde als die van de vorige generatie en dus opnieuw 184 pk sterk. De achttrapsautomaat is nu standaard, xDrive-vierwielaandrijving een optie. Aan dieselkant is de 420d op dit moment de instapmotor. De 2,0 liter grote viercilinder is een evolutie van de vierpitter uit de vorige generatie: hij is nu voorzien van milde hybride ondersteuning. Hij is opnieuw 190 pk sterk en drijft standaard via een achttrapsautomaat de achterwielen aan. xDrive is ook hier een optie.

Prijzen

De occasionprijzen van de eerste generatie van de 420 beginnen bij zo’n 18.000 euro voor de 420d en 19.500 euro voor de 420i. Dat geldt voor de Coupé en Gran Coupé. Wil je de Cabrio, dan moet je rekenen op iets hogere prijzen: zo’n 20.000 euro voor de 420d Cabrio en 24.000 euro voor de 420i Cabrio.

De catalogusprijzen van de huidige BMW 420 beginnen bij 58.250 euro voor de 420i Gran Coupé. Voor de 420d betaal je ongeveer 3.000 euro meer.

bmw-420-interior

Alternatieven

Met een BMW 4 Serie Coupé, Gran Coupé en Cabrio en een benzine- en dieselversie biedt de BMW 420 veel keuzemogelijkheden. Krachtigere versies zijn er in de vorm van de 430i en 430d, wie op zoek is naar een klassieke sedan of stationwagon kan uitwijken naar de BMW 320i en 320d Sedan of Touring. De Duitse premiumconcurrenten hebben alternatieven in de vorm van de Audi A5 Coupé, Cabriolet en Sportback, en de Mercedes C-Klasse Coupé en Cabriolet.

FAQ

Hoeveel kost de BMW 420?
Je betaalt ongeveer 58.000 euro voor een nieuwe BMW 420i Gran Coupé. De 420d Gran Coupé kost een goede 3.000 euro extra.
Is er een hybride BMW 420?
Nee, in tegenstelling tot de BMW 320e biedt de autofabrikant geen plug-in hybride BMW 420e aan. Wel is de 420d-dieselversie in de huidige generatie voorzien van milde hybride ondersteuning.

Beoordelingen voor BMW 420

14 Beoordelingen

4,9

Meer informatie

Meer links