Kilometerstand
22.510 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
06/1972
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
95 kW (129 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 2
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- AE-38-67
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 22.510 km
- Bouwjaar
- 06/1972
- Vorige eigenaren
- 2
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 95 kW (129 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 2.341 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 1.062 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Wit
- Oorspronkelijke kleur
- Hellelfenbein Weiß (licht wit)
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Stof
Beschrijving
They’ve outlasted hippies, disco and yuppies. Is it any wonder they hold their value so well?
In 1964 werd de Porsche ‘901’ geboren in Stuttgart. Nadat Armand Peugeot en Ferdinand Porsche waren uit geruzied over de 0 in het midden, koos Ferdinand eieren voor z’n geld. Iets met het motto; Choose your battles. De ‘911’ was direct een schot in de roos; Tegenwoordig staat Porsche equivalent aan de 911 in naamsbekendheid.
In 1972 werd de ‘Ur-911’er’ iets aangepast, voordat het het G-model werd. Deze aanpassing bleek op papier perfect. Nadat de accu in tweeën was gesplitst in de neus voor gewichtsverdeling, konden de vloeistoffen verdeling niet achterblijven. Daarop werd gekozen voor een oliesysteem wat bij te vullen was met een ‘olie-klepje’ aan de achterzijde. Vroeger was alles beter, tankstations waren bemand en werd er zelfs voor je getankt! Je raadt het al; de meeste 72’ers liepen op de hoek van de straat op mengsmering… Het grootste foutje van Porsche tot op heden, waardoor er slechts 1523 stuks werden geproduceerd. Snel vergeten, maar dankzij het extreem lage productie aantal, juist geliefd bij de verzamelaar en liefhebber!
Verder is die van ons natuurlijk zoals je bent gewend. Precies zoals ze moet zijn. Totaal gerestaureerd, matching numbers (motor, bak en carrosserie), matching colours (Hellelfenbein Weiß), goed gedocumenteerd en in zeer nette staat. Ze is twee jaar geleden in Nederland gerestaureerd, uiteraard ook alles gedocumenteerd met een foto-verslag. Zelfs haar Targa-dakje is opnieuw gevuld met paardenhaar. Do we need to say more? Klaar voor veel smiles a liter, op zoek naar haar nieuwe ‘keeper’. Tot snel!
Did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan? After all, we know how many decades you’ve waited. –
In 1964 werd de Porsche ‘901’ geboren in Stuttgart. Nadat Armand Peugeot en Ferdinand Porsche waren uit geruzied over de 0 in het midden, koos Ferdinand eieren voor z’n geld. Iets met het motto; Choose your battles. De ‘911’ was direct een schot in de roos; Tegenwoordig staat Porsche equivalent aan de 911 in naamsbekendheid.
In 1972 werd de ‘Ur-911’er’ iets aangepast, voordat het het G-model werd. Deze aanpassing bleek op papier perfect. Nadat de accu in tweeën was gesplitst in de neus voor gewichtsverdeling, konden de vloeistoffen verdeling niet achterblijven. Daarop werd gekozen voor een oliesysteem wat bij te vullen was met een ‘olie-klepje’ aan de achterzijde. Vroeger was alles beter, tankstations waren bemand en werd er zelfs voor je getankt! Je raadt het al; de meeste 72’ers liepen op de hoek van de straat op mengsmering… Het grootste foutje van Porsche tot op heden, waardoor er slechts 1523 stuks werden geproduceerd. Snel vergeten, maar dankzij het extreem lage productie aantal, juist geliefd bij de verzamelaar en liefhebber!
Verder is die van ons natuurlijk zoals je bent gewend. Precies zoals ze moet zijn. Totaal gerestaureerd, matching numbers (motor, bak en carrosserie), matching colours (Hellelfenbein Weiß), goed gedocumenteerd en in zeer nette staat. Ze is twee jaar geleden in Nederland gerestaureerd, uiteraard ook alles gedocumenteerd met een foto-verslag. Zelfs haar Targa-dakje is opnieuw gevuld met paardenhaar. Do we need to say more? Klaar voor veel smiles a liter, op zoek naar haar nieuwe ‘keeper’. Tot snel!
Did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan? After all, we know how many decades you’ve waited. –
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
AutobedrijfDTM Collectibles
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2022ContactDieter Tielman
Online diensten
Online adviesAfleveringReserverenRegistratieBereikbaar
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.