Kilometerstand
240.305 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
03/1984
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
65 kW (88 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikGaranties en certificaten
Het NAP-logo staat voor een logisch opbouw van de reeks bekende kilometerstanden. De RDW checkt dit voor alle Nederlandse voertuigen.
Financiering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Sedan
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Voor
- Deuren
- 4
- Advertentienr.
- KT-04-NT
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 240.305 km
- Bouwjaar
- 03/1984
- APK
- Nieuw
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 65 kW (88 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 1.985 cm³
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 1.205 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Blauw
- Oorspronkelijke kleur
- Blauw
Beschrijving
Vanaf eind jaren zeventig was de Saab 900 voor het eerst leverbaar met Bosch-brandstofinjectiesysteem - de GLE met de ’E’ voor ’Electronic ’. De auto werd altijd geleverd als vijfdeurs en dit is een mooi voorbeeld van zo'n auto van het laatste bouwjaar: 1984. Het is een origineel in Nederland geleverd exemplaar in een zeer complete uitvoering met accessoires die je toen eigenlijk maar zelden zag. Het blauwe velours interieur was normaliter aan de Turbo-uitvoeringen toebedeeld, maar is op verzoek ook in deze auto geleverd. Verder zijn er Inca-wielen gemonteerd alsmede een perfect werkend schuifdak, stuurbekrachtiging, brons getint glas, elektrische spiegels en verstralers voor op de grille.
Deze 900 'stijlneus' werd de laatste negen jaar vertroeteld door z’n eigenaar die ’m destijds bij ons kocht en liet onderhouden. Er is in die periode ongeveer 40.000 km met de auto gereden en het onderhoud is altijd keurig gedocumenteerd in een dikke map die achter in de auto ligt. Het lakwerk is vrij van roest en is gaaf - onder TL-licht wellicht enige onregelmatigheden in het spuitwerk (bij normaal licht is dit niet of nauwelijks waarneembaar). En wat een schitterende kleur is dit Platinumblauw! Al helemaal in combinatie met het blauwe interieur.
Vanachter het houten sportstuurtje is het echt een feestje om met deze 900 ’stijlneus’ op pad te gaan. De motor loopt ontzettend soepel en stil en de wegligging is opvallend goed en zonder bijgeluiden. Het interieur is mooi, ook doordat de afgelopen jaren ondermeer het hemeltje is vervangen. De bestuurdersstoel is voorzien van een luchtkussen dat eenvoudig kan worden opgepompt. Een ontzettend leuke en ruime Saab met zijn vier deuren die ontzettend comfortabel en leuk rijdt.
From the late 1970s, the Saab 900 was first available with Bosch fuel injection system - the GLE with the 'E' for 'Electronic '. This car always came as a five-door and this is a nice example of such a car from the last year of construction: 1984. It was originally sold in The Netherlands in a very complete version with accessories that were not often seen at the time. The blue velour interior was normally allocated to the Turbo versions, but was also sold in this car on request. Inca wheels were also fitted, as well as a perfectly working sunroof, power steering, bronze-tinted glass, electric mirrors and spot lights placed on the front grille.
This 900 has been pampered for the last nine years by its last owner who bought it from us and had it serviced here also. The car has been driven around 40,000 km during that period and all the maintenance has always been neatly documented in a thick folder that comes with the car. The paintwork is rust-free - under fluorescent light you will find irregularities, but in normal light this is hardly noticeable. And what a gorgeous colour this Platinum Blue is! Especially when combined with the blue interior.
From behind the wooden sports steering wheel, it really is a treat to this Saab to the roads. The engine runs beautifully smooth and quiet and the road handling is remarkably good and without any side noises. The interior is very nice, also because the headlining has been replaced in recent years. The driver's seat has an air cushion that can easily be pumped up. A lovely and spacious Saab with its four doors, which drives superbly comfortable and is great fun.
Wir sprechen auch deutsch.
Meer informatie
Laadvermogen: 465 kg
GVW: 1.670 kg
Max. trekgewicht: 1.500 kg (ongeremd 500 kg)
Wielbasis: 252 cm
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Deze 900 'stijlneus' werd de laatste negen jaar vertroeteld door z’n eigenaar die ’m destijds bij ons kocht en liet onderhouden. Er is in die periode ongeveer 40.000 km met de auto gereden en het onderhoud is altijd keurig gedocumenteerd in een dikke map die achter in de auto ligt. Het lakwerk is vrij van roest en is gaaf - onder TL-licht wellicht enige onregelmatigheden in het spuitwerk (bij normaal licht is dit niet of nauwelijks waarneembaar). En wat een schitterende kleur is dit Platinumblauw! Al helemaal in combinatie met het blauwe interieur.
Vanachter het houten sportstuurtje is het echt een feestje om met deze 900 ’stijlneus’ op pad te gaan. De motor loopt ontzettend soepel en stil en de wegligging is opvallend goed en zonder bijgeluiden. Het interieur is mooi, ook doordat de afgelopen jaren ondermeer het hemeltje is vervangen. De bestuurdersstoel is voorzien van een luchtkussen dat eenvoudig kan worden opgepompt. Een ontzettend leuke en ruime Saab met zijn vier deuren die ontzettend comfortabel en leuk rijdt.
From the late 1970s, the Saab 900 was first available with Bosch fuel injection system - the GLE with the 'E' for 'Electronic '. This car always came as a five-door and this is a nice example of such a car from the last year of construction: 1984. It was originally sold in The Netherlands in a very complete version with accessories that were not often seen at the time. The blue velour interior was normally allocated to the Turbo versions, but was also sold in this car on request. Inca wheels were also fitted, as well as a perfectly working sunroof, power steering, bronze-tinted glass, electric mirrors and spot lights placed on the front grille.
This 900 has been pampered for the last nine years by its last owner who bought it from us and had it serviced here also. The car has been driven around 40,000 km during that period and all the maintenance has always been neatly documented in a thick folder that comes with the car. The paintwork is rust-free - under fluorescent light you will find irregularities, but in normal light this is hardly noticeable. And what a gorgeous colour this Platinum Blue is! Especially when combined with the blue interior.
From behind the wooden sports steering wheel, it really is a treat to this Saab to the roads. The engine runs beautifully smooth and quiet and the road handling is remarkably good and without any side noises. The interior is very nice, also because the headlining has been replaced in recent years. The driver's seat has an air cushion that can easily be pumped up. A lovely and spacious Saab with its four doors, which drives superbly comfortable and is great fun.
Wir sprechen auch deutsch.
Meer informatie
Laadvermogen: 465 kg
GVW: 1.670 kg
Max. trekgewicht: 1.500 kg (ongeremd 500 kg)
Wielbasis: 252 cm
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
AutobedrijfSaabWorld
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2014ContactThom van der Wiel
- BTW verrekenbaar
- Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.