Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Kilometerstand
83.600 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
01/2013
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
77 kW (105 PK)
Type verkoper
Particulier
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Stationwagen
- Categorie
- Gebruikt
- Stoelen
- 5
- Deuren
- 5
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 83.600 km
- Bouwjaar
- 01/2013
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 77 kW (105 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 1.197 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 1.605 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- Brandstofverbruik
5,1 l/100 km (gem.)
- CO2-emissie
- 119 g/km (gem.)
Opties
Kleur en Bekleding
- Soort lak
- Andere
Beschrijving
PAS OP!!! AUTOHUIS DE POL KAMPEN
Op 16 juli 2025 kocht ik een auto bij Autohuis de Pol in Kampen. Tijdens de verkoop was de heer zeer vriendelijk en behulpzaam. Hij sprak ook redelijk goed Engels. Er zat een onderhoudsboekje bij de auto, compleet met stempels, en op het eerste gezicht leek de auto in perfecte staat. Ik kocht deze auto te goeder trouw.
Gegevens: Ford Focus 1.0 uit 2014, met een kilometerstand van ongeveer 80.000 km, inclusief onderhoudsboekje en stempels, voor een bedrag van €6.500.
Ik dacht dat we een mooie auto hadden gevonden die misschien door één eigenaar was gebruikt, met maar 80.000 km op de teller, en waar we nog lang plezier van zouden hebben. Maar al na één week begon de ellende. De accu was kapot. Na de tweede week opnieuw een lege accu. Eerst dacht ik dat het misschien mijn eigen fout was.
Na drie weken, tijdens het rijden op de snelweg, liep de temperatuur ineens op tot 120 graden en moest ik meteen stoppen. Een gevaarlijke situatie! Ik belde direct de verkoper om de situatie uit te leggen, maar ineens “vergat” hij Engels te spreken. Dat was de eerste verrassing.
De eerste twee dagen probeerde ik contact te krijgen en hulp te regelen, maar zonder resultaat. De verkoper probeerde mij zelfs te beschuldigen van liegen. Inmiddels kan ik de auto helemaal niet meer rijden — hij staat gewoon kapot stil. Ik ben van plan juridische stappen te ondernemen en hoop dat ik daar succes mee heb.
Na veel onderzoek, gesprekken met monteurs en het raadplegen van Google, is de algemene mening dat er waarschijnlijk met de kilometerstand is geknoeid. Want een motorstoring bij slechts 80.000 km is niet normaal. Eerst dacht ik dat het gewoon pech was, maar later ontdekte ik dat iemand anders exact hetzelfde probleem had gehad.
Ik vermoed sterk dat de verkoper hier bewust mee bezig is. Ze importeren auto’s uit het buitenland, waardoor je via de RDW niet kunt achterhalen wat er met de auto is gebeurd. Als je op hun website kijkt, zie je auto’s zonder kenteken maar met opvallend lage kilometerstanden voor hun bouwjaar. Mijn vermoeden: ze importeren auto’s waarvan de kilometerstand is teruggedraaid, en binnen de korte garantietermijn merkt bijna niemand dit.
Eerder opereerde deze man als “Car Centre Vaassen”, waar ik inmiddels ook meerdere klachten en dubieuze praktijken heb gevonden.
Had ik dit eerder geweten, dan had ik hier nooit iets gekocht. Daarom plaats ik dit bericht om anderen te waarschuwen!
Opmerking: Deze ervaring is van mijn vriend. Ik plaats dit ter ondersteuning. Hij zal binnenkort zelf een advertentie publiceren met meer details.
Op 16 juli 2025 kocht ik een auto bij Autohuis de Pol in Kampen. Tijdens de verkoop was de heer zeer vriendelijk en behulpzaam. Hij sprak ook redelijk goed Engels. Er zat een onderhoudsboekje bij de auto, compleet met stempels, en op het eerste gezicht leek de auto in perfecte staat. Ik kocht deze auto te goeder trouw.
Gegevens: Ford Focus 1.0 uit 2014, met een kilometerstand van ongeveer 80.000 km, inclusief onderhoudsboekje en stempels, voor een bedrag van €6.500.
Ik dacht dat we een mooie auto hadden gevonden die misschien door één eigenaar was gebruikt, met maar 80.000 km op de teller, en waar we nog lang plezier van zouden hebben. Maar al na één week begon de ellende. De accu was kapot. Na de tweede week opnieuw een lege accu. Eerst dacht ik dat het misschien mijn eigen fout was.
Na drie weken, tijdens het rijden op de snelweg, liep de temperatuur ineens op tot 120 graden en moest ik meteen stoppen. Een gevaarlijke situatie! Ik belde direct de verkoper om de situatie uit te leggen, maar ineens “vergat” hij Engels te spreken. Dat was de eerste verrassing.
De eerste twee dagen probeerde ik contact te krijgen en hulp te regelen, maar zonder resultaat. De verkoper probeerde mij zelfs te beschuldigen van liegen. Inmiddels kan ik de auto helemaal niet meer rijden — hij staat gewoon kapot stil. Ik ben van plan juridische stappen te ondernemen en hoop dat ik daar succes mee heb.
Na veel onderzoek, gesprekken met monteurs en het raadplegen van Google, is de algemene mening dat er waarschijnlijk met de kilometerstand is geknoeid. Want een motorstoring bij slechts 80.000 km is niet normaal. Eerst dacht ik dat het gewoon pech was, maar later ontdekte ik dat iemand anders exact hetzelfde probleem had gehad.
Ik vermoed sterk dat de verkoper hier bewust mee bezig is. Ze importeren auto’s uit het buitenland, waardoor je via de RDW niet kunt achterhalen wat er met de auto is gebeurd. Als je op hun website kijkt, zie je auto’s zonder kenteken maar met opvallend lage kilometerstanden voor hun bouwjaar. Mijn vermoeden: ze importeren auto’s waarvan de kilometerstand is teruggedraaid, en binnen de korte garantietermijn merkt bijna niemand dit.
Eerder opereerde deze man als “Car Centre Vaassen”, waar ik inmiddels ook meerdere klachten en dubieuze praktijken heb gevonden.
Had ik dit eerder geweten, dan had ik hier nooit iets gekocht. Daarom plaats ik dit bericht om anderen te waarschuwen!
Opmerking: Deze ervaring is van mijn vriend. Ik plaats dit ter ondersteuning. Hij zal binnenkort zelf een advertentie publiceren met meer details.
Leasing
Type verkoper
Particulier- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.