Ga naar hoofdinhoud

Nieuw design – vertrouwde functionaliteiten

Ontdek nu ons nieuwe design, die we stap voor stap gaan implementeren.

Lees meer

Nog één ding...

Bedankt dat je deel uitmaakt van de testgroep die als eerste de sneak previews te zien krijgt. Je zult nog een paar kleuren zien, zodat we jouw feedback kunnen gebruiken voor ons definitieve ontwerp.

Basisversie Audi Q2 opgewaardeerd

Wij vinden de Audi Q2 één van de leukste modellen van de fabrikant uit Ingolstadt. De basisversie is iets duurder geworden, maar dankzij een uitgebreidere standaarduitrusting ook aantrekkelijker. Audi noemt hem: Q2 Epic.

De Audi Q2 Epic staat standaard op 17-inch lichtmetalen wielen. Een inchje meer zou nog mooier zijn, maar goed, je kunt niet alles hebben. Led-koplampen en dynamische richtingaanwijzers behoren eveneens tot het pakket en aan de zijkant is Audi Q2 Epic te herkennen aan de in zilvergrijs gespoten C-stijl.

audi-q2-epic5-2019-28-1

Standaard navigatie op Q2 Epic

Gelukkig blijft het niet bij uiterlijk vertoon alleen. Zo zorgt MMI-navigatie ervoor dat je de weg eigenlijk niet kúnt kwijtraken. Mocht je dat tóch doen, dan zorgt de volautomatische klimaatregeling ervoor dat je het hoofd koel houdt. Parkeerhulp achter en cruisecontrol helpen je paaltjes en snelheidsboetes te vermijden, en dankzij het audiosysteem met acht speakers hoef je je akoestisch nooit te vervelen. Mocht de verveling desondanks toeslaan, dan kun je je tijd volmaken door de mat aluminium accenten glanzend te poetsen.

Wat kost de Audi Q2 Epic?

De Audi Q2 Epic 30 TFSI is voorzien van een 116 pk sterke driecilinder motor en kost 33.920 euro. Als viercilinder 35 TFSI (150 pk) staat-ie voor 36.210 euro in de prijslijst. Benzinetopper is de dikke 40 TFSI quattro met 190 pk. Maar met een prijs van 48.750 euro blijft dat waarschijnlijk een zelden geziene gast op Neerlands wegen. Dieselen kan met de 30 TDI (38.610 euro) en de 35 TDI quattro (46.540 euro).

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikelen

Subsidie elektrische auto: Overheidspotje is al voor 90 procent leeg!

Autonieuws

Interview Max Verstappen: "Een overwinning is inmiddels niet meer goed genoeg"

Autonieuws

Eerste Renault Mégane Plug-in Hybrid is er vanaf 30.990 euro

Autonieuws
Ontdek meer