Ga naar hoofdinhoud

Nieuw design – vertrouwde functionaliteiten

Ontdek nu ons nieuwe design, die we stap voor stap gaan implementeren.

Lees meer

Nog één ding...

Bedankt dat je deel uitmaakt van de testgroep die als eerste de sneak previews te zien krijgt. Je zult nog een paar kleuren zien, zodat we jouw feedback kunnen gebruiken voor ons definitieve ontwerp.

Accucapaciteit geinige Honda e valt alles mee

Ondertussen weten we hoe het dashboard eruit gaat zien, dat EV-rijders in andere landen de auto nu al kunnen reserveren en dat de virtuele spiegels standaard worden. De capaciteit van het accupakket bijvoorbeeld, die bedraagt 35,5 kWh. En 200 kilometer kun je ook uit 28 à 30 kWh wringen.

Dat is meer dan verwacht, want Honda communiceerde tot vandaag alleen de beoogde actieradius van 200 kilometer. En 200 kilometer kun je ook uit 28 à 30 kWh wringen. Een meevaller dus, die kan resulteren in een WLTP-actieradius van 250 kilometer. Ga maar na: Skoda prijst de Citigo-e iV met 36 kWh aan met een rijbereik van 265 kilometer. Honda e opladen De accu opladen doe je met de prominente laadpoort op de neus van de auto. Honda onthult dat een ledje onder de klep de laadstatus verkondigt. De elektromotor ligt achterin de auto, tussen de achterwielen die hij aandrijft. De dynamische kwaliteiten van de Honda e worden versterkt door de 50:50-gewichtsverdeling.

Hoe snel kan de Honda e opladen? De infographic beantwoordt één belangrijke vraag niet: hoe snel kan de Honda e snelladen? Volgens de communicatie laadt hij "80 procent in 30 minuten". Welnu, als je een accupakket van 35,5 kWh tot 80 procent wilt vullen in exact 30 minuten, heb je een laadsnelheid van 56,8 kW nodig. Maar gewone snelladers gaan niet verder dan 50 kW …

Fastned, Ionity of een vergissing Wat betekent dit? Misschien is de techniek van de Honda e berekend op de nieuwe, supersnelle snelladers van Fastned (tot 175 kW) en Ionity (tot 350 kW). Goed mogelijk, want het accupakket is watergekoeld.

Maar het kan ook een simpele vergissing zijn. Als Honda bedoelt dat je met 10 procent arriveert en dan snellaadt tot 80 procent, kom je maar 70 procent halen en dat lukt bij een gewone snellader in een half uur. Misschien zit het antwoord in Honda's volgende informatiesnipper ...

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikelen

Land Rover Defender Hard Top: Dit is de bedrijfsauto die je wilt!

Autonieuws

Opgefriste Volkswagen Tiguan (2020) komt óók als PHEV plug-in hybride

Autonieuws

Fiat Chrysler krijgt miljardenlening van Italiaanse staat

Autonieuws
Ontdek meer