Ga naar hoofdinhoud

Nieuw design – vertrouwde functionaliteiten

Ontdek nu ons nieuwe design, die we stap voor stap gaan implementeren.

Lees meer

Nog één ding...

Bedankt dat je deel uitmaakt van de testgroep die als eerste de sneak previews te zien krijgt. Je zult nog een paar kleuren zien, zodat we jouw feedback kunnen gebruiken voor ons definitieve ontwerp.

Nieuws: Porsche 911 Turbo Cabriolet – Een nieuw vervolg van de traditie

Porsche heeft een ruim 20 jaar lange traditie als het gaat om open supersportauto's aangedreven door een turbomotor. Met deze nieuwe 911 Turbo Cabriolet geeft Porsche de traditie een verder vervolg.

Net als in de 911 Turbo Coupé wordt de Cabriolet aangedreven door een 3.6 liter zescilinder boxermotor. De motor is voorzien van een dubbele turbo die gebruik maakt van Variable Turbine Geometry (VTG). Deze variabele turbo's geven de zescilinder de beschikking over een vermogen van 480 pk en een koppel van 620 Nm. Bovendien profiteert de 911 Turbo Cabriolet al bij 1.950 tpm van zijn volledige koppel. Dankzij een overboost is er bovendien tijdelijk nog eens 60 Nm koppel extra beschikbaar. Wie de keuze laat vallen op de Cabriolet in combinatie met een handgeschakelde zesbak sprint in 4 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h. In combinatie met de Tiptronic S automaat wordt de 100 km/h grens al in 3,8 seconden gepasseerd. Beide modellen behalen een topsnelheid van 310 km/h.

Intensere snelheidsbeleving

Technisch verschillen de Coupé en de Cabriolet slechts in detail van elkaar. Zo zijn diverse onderdelen extra verstevigd, komt de achterspoiler 30 mm verder omhoog en heeft Porsche de auto voorzien van automatische rollbars. Uiteraard is er een drielaags stoffen dak gemonteerd dat in slechts 20 seconden volledig automatisch kan openen en sluiten. En daar zit 'em juist het grote verschil in. De Cabriolet zorgt namelijk voor een nog indrukwekkender snelheidservaring. Wanneer het dak geopend is kunnen de inzittenden nog intenser genieten van het fantastisch geluid van de zescilinder boxermotor en het speciaal getunede uitlaatsysteem.

Onderstel

Onderhuids is de 911 Turbo Cabriolet standaard voorzien van het Porsche Active Suspension Management (PASM) waardoor de vering continue op de omstandigheden wordt afgestemd. Bovendien wordt het vermogen in alle gevallen overgebracht op alle vier de wielen dankzij het Porsche Traction Management (PTM). Keramische remschrijven (PCCB) zijn optioneel leverbaar.

Uitrusting

De standaarduitrusting van de 911 Turbo Cabriolet is indrukwekkend. Elk model wordt standaard geleverd met zaken als Bi-Xenon koplampen, 19 inch lichtmetalen wielen, climate control, navigatiesysteem en een Bose audiosysteem. De nieuwe Porsche 911 Turbo staat vanaf september bij de dealers.

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikelen

Land Rover Defender Hard Top: Dit is de bedrijfsauto die je wilt!

Autonieuws

Opgefriste Volkswagen Tiguan (2020) komt óók als PHEV plug-in hybride

Autonieuws

Fiat Chrysler krijgt miljardenlening van Italiaanse staat

Autonieuws
Ontdek meer