Ga naar hoofdinhoud
Bericht

Na het inloggen kun je AutoScout24 nog beter gebruiken.

  • Synchroniseer favorieten
  • Zoekopdrachten opslaan
  • Adverteren

Vernieuwde Volkswagen Polo heeft Volkswagen Golf-trekjes

Een Volkswagen-facelift heeft vaak weinig om het lijf. Ander stripje hier, klein lijntje daar. Zoek de verschillen. Maar de vernieuwde Volkswagen Polo is zowaar herkenbaar vernieuwd. Hij oogt nu een stuk meer als een gekrompen Volkswagen Golf dan voorheen.

Om te beginnen bij de voorkant: het Volkswagen-logo lijkt meer uit de grille te steken, de koplampen hebben nu een hapje eruit aan de onderkant en de dagrijverlichting loopt in een strip door over de breedte van de auto. Alle Polo's hebben voortaan led-koplampen. Matrix-led is standaard vanaf het Style-uitrustingsniveau. Alleen dan krijg je de eerdergenoemde led-strip door de grille.

Nieuwe achterlichtunits en uitgespelde typenaam

Aan de achterzijde vallen de nieuwe lichtunits op. Het zijn geen simpele vierkanten meer, zoals op de huidige Volkswagen Polo, maar Volkswagen Golf-achtige lichten met een uitloper in het kofferdeksel. Zoals zoveel faceliftmodellen van het Volkswagen-concern, gaat ook de Polo mee in de trend van de uitgespelde typeaanduidingen. Een Volkswagen-logo achterop is niet meer genoeg. Het woordje 'Polo' moet er nu onder staan.

volkswagen-polo-2021-16-3

Oh nee! Die irritante tiptoetsen en sliders weer

In het interieur van de vernieuwde Volkswagen Polo vinden we de gebruikelijke wijzigingen. Het infotainmentscherm groeit (op bepaalde uitvoeringen) van 8,0 inch naar 9,2 inch. Een werkelijk onbegrijpelijke wijzigingen heeft te maken met de automatische airco. Die wordt niet langer bediend met een clustertje fysieke knoppen, maar krijgt die irritante, volstrekt gebruiksonvriendelijke tiptoetsen en sliders van de Volkswagen Golf en Volkswagen ID.3.

Volkswagen Polo is er met 80, 95 of 110 pk

De Volkswagen Polo is er als 1.0 MPI (80 pk) of als 1.0 TSI (95 of 110 pk). Diesels zijn er niet. Hybrideversies ook niet. De 110 pk-variant heeft standaard een zeventraps DSG-automaat met dubbele koppeling. De transmissie is optioneel op de 1.0 MPI en 1.0 TSI met 95 pk. Later dit jaar keert ook de Volkswagen Polo GTI terug. Het huidige GTI-model heeft een 2,0-liter turbomotor met 200 pk.

volkswagen-polo-2021-16-3

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikelen

Waarom de Amsterdamse metro reclame voor brandstofauto's verbiedt

Autonieuws

Skoda Enyaq iV prijs: dit betaal je extra voor een Skoda Enyaq iV Sportline

Autonieuws

Onderzoek: 'plug-in hybrides verbruiken vier keer zoveel als opgegeven'

Autonieuws
Ontdek meer