Ga naar hoofdinhoud

Nieuw design – vertrouwde functionaliteiten

Ontdek nu ons nieuwe design, die we stap voor stap gaan implementeren.

Lees meer

Nog één ding...

Bedankt dat je deel uitmaakt van de testgroep die als eerste de sneak previews te zien krijgt. Je zult nog een paar kleuren zien, zodat we jouw feedback kunnen gebruiken voor ons definitieve ontwerp.

Waarom NASA hulp wil van autofabrikanten

NASA heeft hulp nodig. Van autofabrikanten. Want de ruimtevaartorganisatie wil over een paar jaar weer mensen naar de maan sturen. En die moeten een ‘auto’ hebben om mee over het oppervlak te rijden.

Om de fabrikanten een richting te geven, heeft NASA een aantal eisen gesteld waaraan de maanauto moet voldoen. Hij moet mensen kunnen vervoeren (well, duh!), hij moet open zijn (een cabriolet zo gezegd) en hij moet een elektrische aandrijflijn hebben. Daarbij is het natuurlijk van groot belang dat de ‘lunar rover’ betrouwbaar is en moeilijk terrein aan kan.

America first!

Zoals je kunt zien, heeft Lexus al een voorschot gegeven op een maanauto, maar tevergeefs … NASA wil alleen maar samenwerken met Amerikaanse bedrijven. America first! Uiteindelijk hoopt Nasa dat er in 2024 weer astronauten op de maan rondhuppelen. Zes jaar later moet dan de eerste bemande missie naar Mars vertrekken.

Vijftig jaar geleden

Mocht er echt een nieuwe maanauto komen, dan is dat de eerste in bijna vijftig jaar. De laatste drie Apollo-missies naar de maan namen de Lunar Roving Vehicle (LRV) mee. De vierwielaangedreven voertuigen waren elektrisch en hebben in totaal bijna 100 kilometer afgelegd. Ze zijn alle drie achtergelaten op de maan.

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikelen

Volkswagen moet eigenaren sjoemeldiesels schadevergoeding betalen

Autonieuws

Hè hè, de Nissan GT-R50 by Italdesign is eindelijk klaar!

Autonieuws

Prijzen hybride-versies Renault Clio en Captur bekendgemaakt

Autonieuws
Ontdek meer