Zie jij jezelf al rijden met de Volkswagen T-Roc Cabriolet?

Ken je de Volkswagen T-Roc Breeze nog? Toegegeven: wij hadden deze experimentele cabrioletversie van de compacte suv allang uit ons geheugen verbannen. Maar de auto is terug! En hij gaat nog in productie ook. Vraag is alleen: wie zit er te wachten op de Volkswagen T-Roc Cabriolet?

Voor een cabriolet hoefde je niet meer bij de Volkswagen-dealer binnen te wandelen. De moderne interpretaties van de klassieke dakloze Kever en Golf worden niet meer gemaakt. Maar Volkswagen vond het schijnbaar zelf ook een groot gemis om zonder cabrio te zitten. Alleen luidde de vraag: bij welk model ging de zaag in het dak? Ook wij geloofden onze ogen niet, toen het laken van de T-Roc Breeze werd gehaald. En nu wordt de T-Roc met softtop nog in productie genomen ook.

volkswagen-t-roc-cabriolet-2019-33-5

Lecolook

Waarmee Volkswagen het voorbeeld volgt van Nissan (Murano CrossCabriolet) en Range Rover (Evoque Convertible). Of dat een goed voorbeeld is? Deze beide modellen waren nou niet bepaald het toonbeeld van esthetiek en populariteit. Zo'n Murano CC staat voorbeeldig naast het Barbiehuis van je dochtertje, die Evoque Cabrio kom je heel soms nog wel eens tegen in 't Gooi. Maar dan ook maar heel soms. En al helemaal niet met het dak open. Anders zou de wind wel eens vat kunnen krijgen op de lecolook van de middelbare dame achter het lederen stuur…

T-Roc Cabriolet volgend voorjaar bij de dealer

Blijkbaar ziet Volkswagen desondanks volop mogelijkheden in een suv met opvouwbare softtop. En laat het de concept car T-Roc Breeze van vorig jaar nu een comeback maken in de vorm van de productierijpe T-Roc Cabriolet. De open vierzitter maakt zijn publieke opwachting op de IAA in Frankfurt, op 12 september. Je moet zelf wel nog een paar maanden geduld houden om de T-Roc Cabriolet bij de dealer te gaan bekijken, want het duurt nog tot het voorjaar van 2020 voordat de auto in de showroom staat.

In 9 tellen open (of dicht)

De vouwconstructie van de softtop verdient lof. Er verstrijken slecht 9 tellen om het dak elektrisch te openen. En sluiten gaat net zo snel. Dat kan tot een snelheid van 30 km/h. Wil je het publiek helemaal op de banken krijgen, dan kan het openen en sluiten ook van afstand, door het knopje op de sleutel in te drukken.

Motoren Volkswagen T-Roc cabrio

De T-Roc Cabriolet komt in twee motorvarianten, als 1.0 TSI met 115 pk en handgeschakelde zesbak en als 1.5 TSI met 150 pk en DSG-transmissie. Over vermogens gesproken: speciaal voor de T-Roc Cabriolet heeft Volkswagen samen met Beats by Dr. Dre een 12-kanaals audiosysteem ontwikkeld van 400 watt. Reken maar dat je daarmee voor opschudding zorgt, wanneer je met je open T-Roc langs de terrassen en over de boulevards paradeert…

De Volkswagen T-Roc Cabriolet in 3 statements:

  1. Unieke verschijning als SUV-cabriolet
  2. Cabriodak T-Roc in 9 seconden open of dicht
  3. Leverbaar met 2 benzinemotoren (115 en 150 pk)

volkswagen-t-roc-cabriolet-2019-33-6

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikelen

De prijs/actieradius-verhouding van de Honda e is niet best

Autonieuws

Hyndai i30 Project C: lichter, lager en scherper

Autonieuws

Primeur! Details van de Volkswagen ID 3 die je nog niet kende

Autonieuws
Ontdek meer