De Volkswagen Tiguan is zo’n typische auto die iedereen kent, maar die je toch niet snel in een hokje plaatst. Met de derde generatie van deze populaire SUV wil Volkswagen opnieuw scoren bij een breed publiek. Is de nieuwe Tiguan wederom een allemansvriend, of wordt het tijd voor iets anders?
De ID.3 GTX is het nieuwe topmodel binnen de elektrische ID.3-reeks. Met een vermogen tot 326 pk, achterwielaandrijving en een aangescherpt design richt Volkswagen zich op de elektrische rijder die met normaal geen genoegen neemt.
Al sinds 1973 rolt de Volkswagen Passat van de band. De negende generatie is er alleen als stationwagon, maar Volkswagen heeft extra zijn best gedaan om er een goede auto van te maken. Je kunt meer bagage verstouwen dan in een Mercedes E-klasse Estate. En wat rijdt hij verbluffend goed.
De Volkswagen Tiguan is de publieksfavoriet onder de Volkswagens en je hoeft niet lang na te denken waarom. Hij was altijd al ruim, praktisch, mooi, betrouwbaar en reed ook nog eens lekker. Al die punten zijn bij de nieuwe Tiguan (2024) nog eens verbeterd.
Kijk je naar de neuzen van deze twee suv's, dan zie je dat de Volkswagen Tiguan uit een eerder tijdperk stamt dan de Volkswagen ID.4. Zijn opvolger met ID-achtig front is al onderweg, maar is de rol van de huidige generatie daarom ook uitgespeeld?
410 kilometer is de officiële actieradius van de Volkswagen ID. Buzz 1ST Max met 77 kWh. Maar wat is het échte bereik? Dus hoe ver kom je als met 100 km/h (of 130 km/h) over de snelweg rijdt? Dat testen wij!
Zo langzamerhand moeten we vrezen voor de toekomst van de kleine hatchback. De Ford Fiesta gaat in juni 2023 uit productie. En dat is erg jammer, bewijst hij in een vergelijkende test tegen de Seat Ibiza en de Volkswagen Polo.