Porsche Carrera GT te koop: tweedehands en nieuw

Porsche Carrera GT

Porsche Carrera GT

De Porsche Carrera GT is de snelste cabriolet uit Zuffenhausen

Voor bijna alle voertuigconstructeurs die mee willen tellen in het segment van de hoogpresterende sportauto's, is engagement in de professionele racesport een essentieel onderdeel van hun bedrijfspolitiek. Het prestige van racesuccessen versterkt het merkimago en vaak zijn de door het internationale reglement voorgeschreven homologatiemodellen voor gebruik op straat de technologiedrager voor latere modellen die in serieproductie genomen worden. Lees meer

Vind nu uw droomauto

Uit meer dan 2 miljoen auto’s in de grootste online automarkt van Europa.

Informatie over Porsche Carrera GT

De Duitse sportautofabrikant Porsche was regelmatig van de partij bij rally’s of bij de legendarische 24 uur van Le Mans race, waar modellen als de Porsche 959 of de Porsche 911 GT1 successen behaalden. In de traditie van deze supersportauto’s die voor gebruik op straat geproduceerd worden, werd in 2003 de Porsche Carrera GT gepresenteerd. Deze bleef tot 2006 de best presterende cabriolet uit de modelcollectie van de fabrikant uit Stuttgart-Zuffenhausen. Er werden nog geen 1300 exemplaren van geproduceerd.

Het raketuiterlijk van de Porsche Carrera GT toont klassebewustheid

Terwijl de Porsche Carrera GT van vooraf gezien nauwelijks te onderscheiden was van een normale Porsche 911 uit deze bouwjaren, liet de achterkant onmiskenbaar zien tot welke voertuigklasse de Porsche GT behoorde: de supersportauto’s. Waar andere middenmotor sportauto’s hun motoren tentoonstelden door middel van glasplaten,  sierden bij de Porsche Carrera GT torpedovormige welvingen de lange achterklep waaronder de motor zijn werk deed. Een uitschuifbare achtervleugel,  waarvan de contouren doorliepen naar de achterste spatborden, evenals een brede achterkant met twee geïntegreerde uitlaatpijpen maakten het raketachtige uiterlijk helemaal af.

Dankzij carbonkunststof heeft de Porsche Carrera GT racegewicht

Bij het ontwerpen van de 4,61 meter lange en slechts 1,17 meter hoge carrosserie kozen de ontwerpers van de raceauto voor ultralichte materialen zoals carbonkunststoffen. Van dit materiaal werden onder meer de zittingen, de carrosserie en het targadak van de Porsche Carrera GT geproduceerd. De Porsche Carrera GT had bij een gesloten dak een laadvolume van 76 liter voor bagage. Helemaal zonder bagage woog de cabrio dankzij de lichte bouwwijze slechts zo’n 1380 kilogram. De supersportauto moest het doen zonder programma’s als ESP, maar daarvoor in de plaats had de auto keramische remschijven, een ABS-remassistent en een sperdifferentieel die bij de achteras hielp om de cabriolet beter in bedwang te houden.

De Porsche Carrera GT accelereert in 3,9 seconden van nul naar honderd

De fabrikant rustte de Porsche Carrera GT uit met een in de lengte geplaatste middenmotor met een cilinderinhoud van 5,7 liter. De V10-motor werd gecombineerd met een zesversnellingsbak, die door middel van een sportieve handschakeling te besturen was. Met zijn prestatievermogen van 450 kW (612 pk) haalde de motor van de Porsche Carrera GT maximaal 350 km/u. Binnen 9,9 seconden bereikte de cabrio een snelheid van tweehonderd kilometer per uur. De Porsche Carrera GT had er 3,9 seconden voor nodig om van nul naar honderd te accelereren.

Beoordelingen voor Porsche Carrera GT

2 Beoordelingen

4,0