Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
porsche-992-l-01.jpg

Porsche 992

1 / 5
porsche-992-l-01.jpg
porsche-992-l-02.jpg
porsche-992-l-03.jpg
porsche-992-l-04.jpg
porsche-992-l-05.jpg

Porsche 992 : een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de Porsche 992, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:€ 131.203,-*
Occasions vanaf:€ 28.500,-*
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

De snelle en luxe Porsche 992

Met een gebruikte Porsche 992 kun je optimaal genieten van de perfecte techniek en de klasse van een Porsche. De 992 is een echte 911, en de opvolger van de Porsche 991. De auto heeft een moderne 6-cilindermotor die 450 pk aan vermogen levert. Het stijlvolle uiterlijk zijn we gewend van Porsche. Deze sportwagen heeft allerlei techniek aan boord om sportief rijden mogelijk te maken. Of je nu op de baan wilt racen of lekker op wilt schieten op de snelweg. Met deze Porsche ben je zo vertrokken. Lees meer

Interesse in een Porsche 992

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Model

De Porsche 992 is de opvolger van de Porsche 991. De 992 is daarmee de 8e generatie van de Porsche 911, sinds de introductie van de 911 in 1963. Op 28 november 2018 werd de 992 getoond op de LA Auto Show en vanaf februari 2019 kwam de auto in de showrooms. De Porsche 992 wordt gemaakt in de fabriek in Zeffenhausen en een nieuw exemplaar kost vanaf €156.700. Gelukkig is een tweedehands Porsche 992 meestal wat goedkoper.

De 992 heeft een aantal nieuwe uitrustingsopties, waaronder een nachtzichtassistent, een rijbaanassistent en een parkeerassistent met 360 graden zicht rondom. Het uiterlijk van de auto is helemaal nieuw en benadrukt de sprong in prestaties die met de 992 wordt gemaakt. De wielkasten zijn flink verbreed om plaats te bieden aan de 20-inch voorwielen en 21-inch achterwielen.

De achterkant is nu voor alle modellen even breed en benadrukt het slanke middengedeelte. Aan de voorkant is de carrosserie 45 mm breder dan bij de 991. De elektrisch uitklapbare handgrepen in de deuren benadrukken de taps toelopende en gladde zijcontour van de auto. Het model heeft nieuwe LED-koplampen en de uitgesproken motorkap doet denken aan het ontwerp van de eerste generaties van de 911. Op de achterkant valt de aanzienlijk bredere, variabele achterspoiler op, evenals de naadloze, elegante lichtbalk. De buitenkant van de auto is gemaakt van aluminium, behalve de voor- en achterkant.

Aan de binnenkant zien we een dashboard, waarvan wordt gezegd dat het is afgestemd op de bestuurder en is geïnspireerd op de 'geschiedenis van Porsche'. Wat het meest opvalt is de analoge toerenteller in het midden van het instrumentenpaneel. De middenconsole benadrukt de breedte van het dashboard en de hele cabine. Dit is een typisch kenmerk dat in de eerste drie generaties van de 911 werd gebruikt en nu een comeback maakt in de 992.

Opvallend is de decoratieve 3D-versiering op het dashboard. Hiermee kun je je auto aanpassen door te kiezen voor hout, aluminium, carbon en andere afwerkingen. De deurpanelen hebben dezelfde kleur, die aansluit bij de strip op het dashboard.

Het nieuwe instrumentenpaneel is een mix tussen een traditionele analoge toerenteller en een volledig digitaal scherm. Voor deze 8e generatie van de 911 brengt Porsche ook de indeling met vijf klokken terug op het dashboard. Verder zien we in het interieur een 10,9 inch touchscreen-monitor en de auto is voorzien van innovatieve hulpsystemen.

Andere hoogtepunten zijn de nieuwe assistentiesystemen. Zo wordt het met de Porsche Wet-modus veiliger om op natte wegen te rijden. De Night Vision Assist met warmtebeeldcamera geeft een beter beeld in het donker. Met de uitgebreide connectiviteit ben je altijd en overal verbonden. De Porsche Road Trip-app brengt je naar mooie plekjes en dankzij de Porsche 360+ persoonlijke assistent hoef je je handen niet meer van het stuur te halen om de auto te bedienen. Tenslotte zorgt de webgebaseerde Porsche Impact-emissiecalculator voor het neutraliseren van je individuele CO2-voetafdruk.

De wijzigingen ten opzichte van de Porsche 991

Aan de buitenkant verschilt de 992 slechts in details van het vorige model, de 991. De sportwagen is 20 mm langer en 5 mm hoger dan zijn voorganger, terwijl de wielbasis hetzelfde is gebleven. De kofferbakklep en de voorkant van de auto met "verstelbare lamellen" zijn rechtlijniger. Daarnaast zijn de voorste spatborden vergroot en staan de wielen 25,4 mm verder naar buiten. Op de deuren zijn de klassieke deurgrepen vervangen door (elektrisch) inklapbare deurgrepen die mooi weggewerkt zijn. Aan de achterkant heeft de 992 een doorlopende lichtstrip die over een groot deel van de achterkant loopt. Voorheen zat deze strip alleen op de 911 modellen die vierwielaandrijving hadden. De spoorbreedte is 40 mm breder dan die van de Porsche 991. De 5 instrumenten die vlak voor de bestuurder zitten, zijn digitaal. In het midden zit een analoge toerenteller.

Porsche 992 en de Audi R8 V10

Wat betreft de motoren, verschillen deze 2 modellen van elkaar. De R8 heeft een natuurlijk aangezogen V10 midden in het chassis. De 992 heeft de motor met turbocharger achterin zitten. De 992 is beter te rijden en meer verfijnd dan de R8. Bovendien is de 992 goedkoper dan de Audi R8. De 992 is iets meer een GT geworden, de ruwe randjes zijn er wat af. Toch is de auto nog steeds een plaatje om te zien. De V10 heeft een karakteristieke en boeiende rijstijl. Toch rijdt de 992 beter. De 992 heeft een beter stuurgevoel en remt beter, ondanks dat de auto op papier dezelfde prestaties kan leveren als de Audi R8.

Qua veiligheid zit het ook wel goed. Beide modellen zijn uitgerust met functies zoals krachtige remmen, strategisch geplaatste airbags, tractie en stabiliteitscontrole, een achteruitrijcamera en parkeersensoren. Verrassend genoeg kun je geen rij-assistentiesystemen kiezen op de Audi R8, terwijl dat bij de Porsche 992 wel kan. Vind je dat belangrijk, kies dan voor de Porsche.

Motoren

In de Porsche 992 bevindt zich een nieuwe 6-cilinder boxermotor met turbocompressor. Deze motor is krachtiger dan ooit, met 331 kW (450 pk) aan vermogen. Het gecombineerde brandstofverbruik is 8,9 l/100 km, met een CO2-uitstoot van 205 g/km. De efficiëntie van de aandrijving is verhoogd door een verbeterd injectieproces en een nieuw ontwerp voor de turbochargers en het laadluchtkoelsysteem. De pk’s worden overgebracht door een nieuw ontwikkelde PDK automatische transmissie met 8 versnellingen en een dubbele koppeling. In het ontwerp van de auto is er ook rekening gehouden met het feit dat de 992 op termijn leverbaar wordt met (gedeeltelijke) hybride aandrijving.

Uitrusting en opties

De Porsche 992 gaat door het leven als de Porsche 911 Carrera S uit 2019. Het model is leverbaar als 911 Carrera S, 911 Carrera S Cabriolet, 911 Carrera 4S, 911 Carrera 4S Cabriolet.

De Porsche 911 Carrera S is het basismodel, met daarin o.a. het volgende:

  • 20/21 inch Carrera S wielen
  • sportstoelen met elektrische rugleuning en zithoogteverstelling
  • 8-traps PDK automaat
  • 911 logo
  • standaard zwart interieur

Deze auto kan uitgebreid worden met talloze opties waarvoor moet worden bijbetaald. We noemen er hier een paar:

  • Elektrisch bedienbaar glazen schuifdak
  • Privacybeglazing zij- en achterruit
  • Elektrisch inklapbare buitenspiegels
  • Led-koplampen inclusief PDLS
  • Zelfdimmende binnen- en buitenspiegels met regensensor
  • ParkAssistent voor en achter incl.Surround View
  • Adaptieve sportstoelen Plus
  • Stoelverwarming
  • Stoelventilatie voorstoelen

De 911 Carrera S Cabriolet is hetzelfde als de Carrera S, maar dan met een open dak. De 911 Carrera 4S voegt ten opzichte van de Carrera S extra sportiviteit toe, met 30 extra pk’s en vierwielaandrijving. De 4S Cabriolet is dezelfde uitvoering maar dan met een open dak.

Alle Porsches zijn optioneel tegen meerprijs verkrijgbaar met een interieurpakket en een sportpakket.

Veel pk’s voor de liefhebbers

Wie het kan betalen, moet zeker voor een Porsche 992 gaan. De auto rijdt bijna perfect, heeft 450 pk en een uiterlijk om van te smullen. Liefhebbers van luxe, snelle sportauto’s kunnen hun hart ophalen met deze nieuwe versie van de Porsche 911.