Advertentietekst
Een goede autoverkoper heeft babbels. Verkoop je auto dus met woorden, het liefst een paar honderd. Behandel onderwerpen zoals leeftijd, staat, onderhoud, opties en specificaties (bij voorkeur in verschillende alinea’s). Een koper kan nooit genoeg informatie krijgen, mits het relevant is natuurlijk. Het zorgt daarbij ook voor een stukje vertrouwen bij de kopende partij, vertrouwen de juiste beslissing te maken en vooraf volledig geïnformeerd te zijn. Schroom ook niet om er een leuke anekdote tegenaan te gooien over bijvoorbeeld de eerste eigenaar of vakantiekilometers. De echte liefhebber zal dat alleen maar kunnen waarderen!
Historie
Wat nog meer vertrouwen geeft is een complete historie die je de koper kan bieden. APK, onderhouds- en servicebeurten worden doorgaans in een onderhoudsboekje afgestempeld met locatie en datum. Het mooiste is als jij vanaf het moment dat jouw auto ooit de dealer heeft verlaten tot aan nu, de historie compleet hebt en kan laten inzien. Heb je de factureren bewaard van uitgevoerde reparaties? Overleg deze dan ook zeker; hoe meer er bekend is, hoe transparanter de koop. Zo weet de kopende partij of er altijd goed voor de auto is gezorgd en waar hij/zij zelf op korte of lange termijn aan toe is.
Vindbaarheid
Om goed gevonden te kunnen worden is het belangrijk om zoveel mogelijk velden in te vullen. Denk hierbij niet alleen aan merk en prijs maar ook aan voertuigtype en bouwjaar. Zo kunnen de kopers een preciezere selectie maken wanneer zij bepaalde filters aan/uit zetten en wordt jij dus eerder gevonden! Wist je trouwens dat je ook kunt gaan voor een Premium Advertentie? De presentatie van je auto online is daarmee wat exclusiever: je kunt meer foto’s uploaden dan standaard en je beschikt over twee titelregels. Daarnaast kun je als een pro je advertentiestatistieken zelf bijhouden. Meten is weten!
Fotografie
Goede fotografie maakt het verschil. Een advertentie wordt aantrekkelijker wanneer de foto’s van goede kwaliteit zijn. Je hoeft hier geen professioneel fotograaf voor te zijn, neem er gewoon net even iets langer de tijd voor. Het begint bij het wassen van je auto van te voren; een blinkende auto op beeld is het halve werk. Vergeet daarbij het interieur niet (niemand wil lege flesjes op de voorstoel zien liggen) en zorg dat het dashboard en andere harde delen binnenin de auto stofvrij zijn. Zorg bij het fotograferen dat je alle kanten van de auto op de gevoelige plaat zet. Maar bedenk je ook welke foto het meest geschikt is als thumbnail van de advertentie: welk beeld laat je de kopers als eerste zien? En is dat beeld goed genoeg om hem/haar direct te charmeren? Meer specifieke tips voor autofotografie volgen in een andere blog.
Zo. We hopen dat je met deze tips een succesvolle advertentie kan plaatsen op Autoscout24. Onthoud, er hoeft er maar één tussen te zitten met oprechte interesse en je auto kan verkocht zijn. Kijk nog maar even goed naar je auto, want het gaat misschien wel sneller dan je denkt!