Nieuws: Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 – Mercedes G 63 AMG 6x6 is klaar

Veel ruiger kan het waarschijnlijk niet meer worden. Mercedes presenteert een ongekend stoere G-klasse met drie assen en maar liefst 544 pk. Goed nieuws voor het Midden-Oosten!

We schreven al eerder over de G 63 AMG 6x6, maar nu heeft Mercedes zelf informatie vrijgegeven over de speciale G-klasse. Zoals we destijds ook al konden melden geschiedt de aandrijving op alle drie assen, die aan beide uiteinden 37 inch aan rubber hebben en met een verhouding van 30/40/30 vermoedelijk ongekend veel tractie bieden. Vervolgens zal de geblazen 5.5 liter V8 van AMG met 544 pk en 760 Nm koppel geen moeite hebben om de zware kolos door de diepste dalen of over de hoogste bergen te slepen.

Overal De G 63 AMG 6x6 zal echt overal inzetbaar zijn. Mercedes heeft hiervoor een aantal vindingrijke functies aangebracht. Spersloten die al rijdend geselecteerd kunnen worden en een tussenbak met 'lage gearing' tonen dit aan, maar dat is natuurlijk niet goed genoeg. Normaal gesproken worden wielen centraal op de as gemonteerd, maar dat is bij dit monster niet het geval. Hier worden door speciale portaaloverbrengingen op de aseinden de wielen een stuk lager geplaatst, waardoor het terreinmonster door diepe wateren van maar liefst 1 meter kunnen ploeteren! De Duitsers noemen dit een echt 'technisch hoogstandje'.

Lucht Eveneens een ingenieus systeem is het bandenspanning controlesysteem dat de bestuurder helpt ook onder de meest slechte omstandigheden weg te kunnen komen. Met dit systeem kan de bandenspanning met een druk op de knop tussen de 0,5 en 1,8 bar aangepast worden door vier 20 liter grote luchttanks in de auto. Handig, als je vanuit de duinen - waar een lage bandenspanning nodig is om weg te komen - weer het asfalt op moet.

AMG Van buiten heeft de G 63 AMG 6x6 een extreem ruige look meegekregen. Natuurlijk is dit mede te danken aan zijn gigantische formaat van 5,87 meter lang, 2,10 breed en 2,30 meter hoog, maar ook het reguliere front van de G 63 AMG was al aardig imponerend. Daarnaast hebben de geïntegreerde LED lichten boven de voorruit, de forse wielkasten en de opvallende roestvrijstalen roll-over stang over de laadbak een summiere koolstofvezel behandeling gekregen, waardoor de 6x6 nog extremer oogt als hij in je achteruitkijkspiegel opdoemt.

S-klasse Ook al ziet de terreinwagen er van buiten meedogenloos uit, van binnen moet de G-klasse volgens Mercedes voelen als een S-klasse. Klassiekrood of lichtbruin leder, gecombineerd met contrasterende stiksels en een chic diamantpatroon vormt de bekleding van de stoelen. De hemel en dakstijlen zijn uitgevoerd in Alcantara leer. Daarnaast zijn de vier individueel elektrisch verstelbare stoelen voorzien van ventilatie, zodat je in de warme woestijn niet vast zult plakken aan je stoel. Voor de passagiers is er het Rear Seat Entertainment System gemonteerd, om het gevoel van luxe nog maar eens extra kracht bij te zetten.

Kleine productie Of dit gruwelijke monster in productie genomen gaat worden hangt deels af van de reacties van potentiële kopers. Mocht je interesse hebben moet je dit dus heel duidelijk laten weten aan de mensen van Mercedes. Nog niet overtuigd? De fotogallery helpt je misschien op weg! Hoeveel de 6x6 gaat kosten is ons niet bekend. Misschien is dat ook maar goed ook.

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikelen

Lexus LC Classic Limited Edition laat ons groen zien van jaloezie

Autonieuws

Mooi weer, dus de Aston Martin Valhalla mag buitenspelen

Autonieuws

Bekende voetballers en hun auto’s

Autonieuws
Ontdek meer