Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
fiat-abarth-595-front

Abarth 595 & 595C

1 / 3
fiat-abarth-595-front
fiat-abarth-595-side
fiat-abarth-595-back

Sterke punten

  • Levendige chassis
  • Opvallend uiterlijk
  • Verslavend geluid

Zwakke punten

  • Verouderde basis
  • Weinig comfort
  • Gebrek aan veiligheidsuitrusting

Abarth 595 : een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de Abarth 595, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:
Occasions vanaf:
Financial Lease vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

Abarth 595 & 595C: de kleine snelheidsduivel

Sinds 2008 maakt de sportiefste Fiat 500 geen deel meer uit van de eerdere productielijn, aangezien hij onder de Abarth-vlag vaart. Het merk met de schorpioen gebruikt nog steeds hetzelfde recept: een kleine, opgevoerde motor vooraan, een verbeterd chassis en een luide uitlaat. Lees meer

Interesse in een Abarth 595 & 595C

Abarth 595 & 595C occasions
Abarth 595 & 595C nieuwe auto's
Abarth 595 & 595C dealeraanbiedingen

Alle artikelen

Alternatieve modellen

Goede redenen

  • De Abarth 595 is het ideale speelgoed geworden voor liefhebbers van sportwagens. al is het niet door zijn historische connecties met de autosport, dan is het wel door zijn levendige persoonlijkheid. Een Abarth zal nooit onopgemerkt blijven.
  • Net als de conventionele 500 waaraan de Abarth 595 zijn basis ontleent, biedt de versie met de schorpioen een breed scala aan aanpassingsmogelijkheden. Naast de vele esthetische en prestatiegerichte mogelijkheden brengen de Italianen ook een hele serie limited editions uit.
  • Dankzij de 1.4-liter viercilinder turbomotor met een vermogen van 145 pk kan de Abarth 595 rekenen op sportieve prestaties. Hij accelereert naar 100 km/u in 7,8 seconden en zijn topsnelheid ligt op 210 km/u.
  • Voor wie niet zelf wil schakelen, kan het Italiaanse bommetje worden uitgerust met een optionele gerobotiseerde versnellingsbak met 5 versnellingen.
  • Net als de 500, die zijn technische basis deelt, is de Abarth 595 ook verkrijgbaar in een cabrioletversie, de 595C.

Belangrijke gegevens over de Abarth 595

Motoren

Het kloppend hart van de Abarth 595 en zijn cabrio-variant de 595C is de 1.4 T-Jet-motor. Deze viercilinder benzinemotor is een van de nieuwste versies van Fiats FIRE (Fully Integrated Robotised Engine). Hij heeft 16 kleppen en is voorzien van MultiAir-technologie.

Uitgerust met een opgewaardeerde Garrett-turbocompressor met een compressieverhouding van 9:1 levert deze kleine motor 145 pk bij 5.500 t/min en 206 Nm koppel bij 3.000 t/min. Deze combinatie maakt een topsnelheid van 210 km/u en een acceleratie naar 100 km/u in 7,8 seconden mogelijk.

Wat het brandstofverbruik betreft, haalt de Abarth 595 een gemiddelde van 6.6 l/100 km voor de versie met de handgeschakelde vijfversnellingsbak. Wanneer de auto is uitgerust met een automatisch schakelsysteem, ligt dit gemiddeld rond de 5,8 l/100 km. Wat de CO2-uitstoot betreft, produceren deze twee varianten tussen 134 en 151 g/km.

Afmetingen

Productie Sinds 2016
Lengte, breedte, hoogte 3.6 m, 1.6 m, 1.5 m
Wielbasis 2.3 m
Inhoud bagageruimte 185 l
Ledig gewicht 1.020 kg
Toelaatbaar totaalgewicht 1.425 kg
Cilinderinhoud 1.368 cm³
Maximaal koppel 206 Nm
Topsnelheid 210 km/h
Acceleratie 0-100 km/h in s 7.8 s
Tankinhoud 35 l
Verbruik 6.6 l
CO2-uitstoot 151 g/km

Varianten

Naast de cabrioletversie met een 'C' in de naam is de 595 verkrijgbaar in verschillende varianten, die zich onderscheiden door hun uitrustingspakketten. Het instapmodel, simpelweg 595 genoemd, wordt geleverd met 16-inch wielen, dubbele uitlaten en satijnkleurige carrosseriedelen en deurgrepen.

Het 595 Turismo-pakket voegt designelementen toe zoals spiegelkappen in satijnchroom, 17" lichtmetalen Granturismo-wielen, een grijze dashboardband, een speciaal stuurwiel, een speciale badge op de carrosserie en zwarte of bruine lederen stoelen.

De 595 pista legt de nadruk op race-eigenschappen, met het ‘Record Monza Sovrapposto’-uitlaatsysteem. Dit pakket wordt aangevuld door Koni-schokdempers aan de voorzijde, 17-inch lichtmetalen velgen en de speciale "F595"-badge die een eerbetoon is aan de Formule 4, waarvoor Abarth de exclusieve motorleverancier is.

Prijzen

De Abarth 595-serie begint bij € 25.330 voor de coupé-versie, terwijl de cabrio-variant (595C) € 28.185 kost. De rest van het arsenaal is vrij duidelijk, want voor elk van de packs (Turismo of Pista) wordt ongeveer zo’n 3.000 tot 4.000 euro extra in rekening gebracht.

Occasionprijzen voor de Abarth 595 beginnen bij ongeveer €18.500 voor modellen van ten minste drie jaar oud. De cabrio-variant 595C is zeldzamer, met occasionprijzen rond de 20.000 euro.

Design

In 2016 werd de Abarth 500 omgedoopt tot de Abarth 595. Ook al is het ontwerp van de Abarth sinds zijn debuut in 2008 niet wezenlijk veranderd, toch wist het merk met de schorpioen sportieve elementen toe te voegen om hem te onderscheiden van zijn conventionele broertjes.

Exterieur

De Abarth 595 straalt sportiviteit uit. De populaire retro-look van de Fiat 500, met zijn afgeronde vormen, wordt hier versterkt door een agressieve voorbumper met twee mistlampen. De onderste grille is voorzien van het Abarth-logo. Aan de zijkanten pronkt hij met 16- of 17-inch wielen en het 595 logo op de achtervleugel. Het achterste deel is voorzien van een sportieve bumper met een dubbele uitlaat. Indien je ervan houdt om nog wat extra sportiviteit aan de auto toe te voegen, is er de optie om twee extra uitlaten toe te voegen.

Interieur

Binnenin fleurt de Abarth 595 het interieur van de Fiat 500 op met sportieve kenmerken zoals een vlak lederen stuurwiel, een turbodrukmeter en sportzetels. Het Turismo-pakket kleedt deze laatste in bruin of zwart leder. De rest van de auto heeft nog steeds digitale instrumenten, terwijl het 7-inch Uconnect-touchscreen met navigatiesysteem een optie is.

fiat-abarth-595-interior fiat-abarth-595-seats

Veiligheid

Standaard is de Abarth 595 uitgerust met een serie bestuurders-, passagier- en gordijnairbags, alsmede een knie-airbag voor de bestuurder. Een bandenspanning-indicatiesysteem maakt het plaatje compleet. Door zijn leeftijd kan het platform waarop deze 595 is gebaseerd niet worden uitgerust met de nieuwste actieve veiligheidsvoorzieningen, zoals rijstrookassistentie of een noodrem. Daardoor deelt hij een Euro NCAP-crashtestrating van 3 sterren met de Fiat 500 (2017).

Alternatieven

Sportwagens zijn zeldzaam in het A-segment, zodat de Abarth 595 de enige lijkt te zijn die momenteel op de markt is. Hij speelt enkel haasje-over met de Mini 3-Door Cooper S, maar die laatste is zowel leefbaarder en krachtiger als duurder.