Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
abarth-695-front

Abarth 695

1 / 3
abarth-695-front
abarth-695-side
abarth-695-back

Sterke punten

  • Exclusiviteit
  • Opvallend uiterlijk
  • Verslavend geluid

Zwakke punten

  • Verouderde basis
  • Weinig comfort
  • Geen actieve veiligheidsuitrusting

Abarth 695 : een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de Abarth 695, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:
Occasions vanaf:
Financial Lease vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

Abarth 695: de compacte racewagen

Sinds 2008 maakt de sportiefste Fiat 500 geen deel meer uit van het gewone gamma, aangezien hij onder de Abarth-vlag vaart. Het merk met de schorpioen gebruikt nog steeds hetzelfde recept: een kleine, opgevoerde motor vooraan, een verbeterd chassis en een luide uitlaat achteraan. Lees meer

Interesse in een Abarth 695

Abarth 695 occasions
Abarth 695 nieuwe auto's
Abarth 695 dealeraanbiedingen

Alle artikelen

Alternatieve modellen

Goede redenen

  • De Abarth 695 is het ideale speelgoed geworden voor liefhebbers van sportwagens, zowel omwille van zijn historische banden met de autosport als omwille van zijn levendige persoonlijkheid. Een Abarth zal nooit onopgemerkt blijven.

  • Net als de conventionele 500 waaraan de Abarth 695 zijn basis ontleent, biedt de versie met schorpioen een breed scala aan aanpassingsmogelijkheden. Naast de vele esthetische en prestatiegerichte mogelijkheden brengen de Italianen ook een hele serie limited editions uit.

  • Dankzij de 1.4-liter viercilinder turbomotor met een vermogen van 165 pk kan de Abarth 695 rekenen op sportieve prestaties. Hij accelereert naar 100 km/u in 7.3 seconden en zijn topsnelheid ligt op 218 km/u.

  • De Abarth 695 verschilt van zijn kleine zusje, de 595, niet alleen door zijn agressievere uiterlijk, maar ook door zijn unieke sportuitrusting.

  • Net als de 500, die zijn technische basis deelt, is de Abarth 695 ook verkrijgbaar in een cabrioletversie, de 695C.

Belangrijke gegevens over de Abarth 695

Motoren

Net als zijn kleine zusje, de 595, wordt de Abarth 695 aangedreven door de 1.4 T-Jet-motor. In deze topversie ontwikkelt de viercilinder zestienklepper benzinemotor echter een vermogen van 165 pk bij 5.500 t/min en een koppel van 230 Nm bij 3.000 t/min. Als één van de laatste versies van de FIRE-motor is hij uitgerust met een Garrett-turbocompressor om zijn hoge vermogen in verhouding tot zijn cilinderinhoud te leveren.

Dankzij dit extra vermogen kan de kleine Italiaanse schorpioen de 100 km/u-grens in 7,3 seconden passeren en doortrekken tot een topsnelheid van 218 km/u. Wat het brandstofverbruik betreft, heeft de Abarth 695 een gecombineerd gemiddelde van 6,0 l/100 km. Wat CO2-uitstoot betreft, produceert de abarth 139 g/km.

Op vlak van het chassis is de Abarth 696 uitgerust met Koni-ophanging met variabele frequentie (FSD) op beide assen en een Brembo Performance-remsysteem. De remmen zijn uitgerust met geventileerde en geperforeerde 305 mm-remschijven voor en 240 mm-schijven achter.

Afmetingen

Productie Sinds 2014
Lengte, breedte, hoogte 3.6 m, 1,6 m, 1,4
Wielbasis 2.3 m
Inhoud bagageruimte 185 - 610 l
Ledig gewicht 1.050 kg
Toelaatbaar totaalgewicht 1.430 kg
Cilinderinhoud 1.368 cm³
Maximaal koppel 230 Nm
Topsnelheid 218 km/h
Acceleratie 0-100 km/h in s 7.3 s
Tankinhoud 35 l
Verbruik 6 l/100km
CO2-uitstoot 139 9/km

Varianten

Naast de cabrioletversie met een 'C' in de naam is de 695 verkrijgbaar in verschillende varianten, die zich onderscheiden door hun uitrustingspakketten. Het instapmodel, simpelweg 695 genoemd, is voorzien van speciale 17-inch lichtmetalen velgen, een ‘Record Monza’-uitlaat en ‘Tar Cold Gray’-sierlijsten en deurgrepen. De uitrusting wordt gecompleteerd door roestvrijstalen pedalen, Sabelt-kuipstoelen, een met alcantara bekleed interieur, een aluminium versnellingspookknop en een afgevlakt stuurwiel bekleed in een combinatie van alcantara en koolstofvezel.

Het 695 Turismo-pakket voegt designelementen toe om het comfort van de passagiers te verhogen. Lederen stoelen beschikbaar in twee kleuren - zwart of bruin - en een met Alcantara bekleed dashboard worden aangevuld met een zonnedak en exclusieve 17-duims wielen.

Het 695 Competizione MTA-pakket versterkt de race-eigenschappen met onder meer een ‘Record Monza Sovrapposto’-uitlaatsysteem met titanium uiteinden en Sabelt Racing-stoelen uit koolstofvezel. Deze versie is alleen verkrijgbaar in combinatie met de gerobotiseerde MTA-versnellingsbak.

Tot slot voegt het pack 695 Evolutione een specifieke bodykit toe aan het kleine bommetje, gekenmerkt door specifieke 17-inch lichtmetalen velgen in SuperSport Black. Een variabele spoiler "ad Assetto Variabile" is ook gemonteerd aan de achterzijde.

Zoals gebruikelijk bij Abarth, wordt er van tijd tot tijd een serie speciale series aan het Italiaanse gamma toegevoegd. De 695 Esseesse, beperkt tot 1.390 exemplaren, is met zijn gewichtsvermindering en kenmerkende spoiler bijzonder opmerkelijk. Een andere interessante versie is de 695 Tributo 131 Rally, die met zijn speciale biton bodykit en adaptieve spoiler een eerbetoon brengt aan de legende van de jaren 1970. Die is beperkt tot slechts 695 eenheden.

Prijzen

Het gamma van de Abarth 695 begint vanaf 28.290 euro voor de coupéversie, terwijl de cabrioletvariant (695C) geprijsd is op 30.590 euro. De rest van het gamma bestaat uit extra uitrusting, namelijk het 695 Turismo-pakket (2.600 euro), het 695 Competizione MTA-pakket (3.000 euro) en het 695 Evolutione-pakket (3.500 euro). Wat het leasingaanbod betreft, werkt Abarth via haar partner Leasy om een aantal leasingoplossingen op lange termijn aan te bieden (private lease).

Door zijn exclusiviteit zijn de occasionprijzen van de Abarth 695 hoger dan die van zijn minder krachtige tweelingbroer. De prijzen beginnen bij ongeveer 22.000 euro voor de hardtopversie, terwijl de cabriovariant van de 695C ongeveer 30.000 euro kost.

Design

Het ontwerp van de Abarth 595 en 695 verschilt slechts op enkele belangrijke punten. In feite zijn ze niet veel veranderd sinds het debuut van de Italiaan in 2008. Hij beschikt nog steeds over dezelfde korte, gedrongen driedeurscarrosserie.

Exterieur

Net als de 595, straalt de Abarth 695 sportiviteit uit. De populaire retrolook van de Fiat 500 met zijn afgeronde vormen wordt hier versterkt door een bodykit. De agressieve voorbumper met twee mistlampen is ook aanwezig. De onderste grille is voorzien van het Abarth-logo. Aan de zijkanten is de 695 voorzien van 17-inch Montecarlo-wielen. De achterzijde is voorzien van een sportieve bumper en de vier uitlaatpijpen van het Record Monza’-systeem.

Interieur

In de cabine is de 695 uitgerust met een aantal exclusieve kenmerken die hem onderscheiden van zijn minder krachtige zus. Daartoe behoren een afgevlakt stuurwiel met een combinatie van alcantara en koolstofvezel, een met alcantara bekleed instrumentenpaneel, een aluminium versnellingspookknop en Sabelt-kuipstoelen. Het 695 Competizione MTA-pakket rust deze laatste uit met een carbon kuip, terwijl het 695 Turismo-pakket deze vervangt door comfortabelere stoelen bekleed met zwart of bruin leder. Andere kenmerken zijn het digitale instrumentarium en het Uconnect-infotainmentsysteem met 7-inch touchscreen.

abarth-695-interieur-2

abarth-695-interieur

Veiligheid

Standaard is de Abarth 695 uitgerust met een serie bestuurders-, passagier- en gordijnairbags, alsmede een knie-airbag voor de bestuurder. Een bandenspanningsindicatiesysteem maakt het plaatje compleet. Door zijn leeftijd kan het platform waarop deze 695 is gebaseerd niet worden uitgerust met de nieuwste actieve veiligheidsvoorzieningen, zoals rijstrookassistentie of een noodrem. Daardoor deelt hij een Euro NCAP-crashtestrating van 3 sterren met de Fiat 500 (2017).

Alternatieven

Sportwagens zijn zeldzaam in het A-segment. De Abarths 595 en 695 lijken op dit moment dus tussen maar weinig concurrenten te staan. Daartoe behoren de Mini 3-Door Cooper S en John Cooper Works, maar ook de Ford Fiesta ST en Suzuki Swift Sport kunnen we zien als alternatieven. Al deze broekzakraketjes bieden echter meer binnenruimte dan de Italiaanse schorpioen.