Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
abarth-595-turismo-l-01.jpg

Abarth 595 Turismo

Abarth 595 Turismo : een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de Abarth 595 Turismo, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:
Occasions vanaf:
Financial Lease vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

De snelle Abarth 595 Turismo

De Abarth 595 Turismo is een kleine luxe sportwagen die gebaseerd is op de Fiat 500. De Turismo is snel, heeft een perfect racegeluid en is super wendbaar in de bochten. Deze leuke auto is niet alleen grappig om te zien, maar beschikt over genoeg pk's om snelle rondetijden te kunnen rijden. Het model werd in 2012 gelanceerd dus het is niet moeilijk om aan een gebruikte Abarth 595 Turismo te komen. Misschien moet je even zoeken maar dan heb je ook wat. Lees meer

Interesse in een Abarth 595 Turismo

Abarth 595 Turismo occasions
Abarth 595 Turismo nieuwe auto's
Abarth 595 Turismo dealeraanbiedingen

Alle artikelen

Alternatieve modellen

Introductie van de Abarth 595 Turismo

In 2011 werden tijdens de autosalon van Bologna twee nieuwe versies van de Abarth 500 uit de mouw geschud waaronder de 595 Turismo. Bij de Turismo die getoond werd, ligt de nadruk iets meer op persoonlijkheid & comfort. De Turismo wordt geleverd met een gerobotiseerde 5-versnellingsbak en peddels aan het stuur. De motor is een 1.4-liter turbo met een vermogen van 160 pk en een koppel van 230 Nm. De auto trekt op van 0 naar 100 km/u in 7,4 seconden en de topsnelheid bedraagt 211 km/u.

Aan de buitenkant valt de Abarth Turismo op door de tweekleurige afwerking, binnenin vinden we de sportstoelen, bekleed met rood leder. De auto staat op 16 inch velgen die speciaal voor het model zijn gemaakt. Voor de nodige vering zorgen de Abarth achterschokdempers van Koni. De auto heeft verder zwarte remklauwen, gesatineerde chromen spiegelkappen en dubbele verchroomde uitlaatpijpen.

De Turismo wordt gemaakt in de Abarth fabriek in Turijn, evenals de andere Abarth uitvoeringen van Fiat. Met de Turismo richt Abarth zich op liefhebbers van snelle en compacte auto’s in het algemeen of Fiat-fans in het bijzonder, die houden van sportiviteit en design in één auto.

De Abarth 595 Turismo is verkrijgbaar als hatchback en als softtop/cabrio uitvoering waarbij het dak lekker open kan. Een nieuwe Turismo met standaarduitrusting is verkrijgbaar vanaf € 29.695.

Kleine luxe sportwagens

De Abarth Turismo is een variant van de Fiat 500 die gemaakt is door Abarth. Sinds de lancering van het model in 2012 is het een aantal keren gewijzigd, maar dit waren kleine wijzigingen. Zo ging de motor van 160 naar 165 pk en kwam er ook een hatchback versie beschikbaar als aanvulling op de softtop/cabrio versie.

Er zijn niet zoveel auto’s die vergelijkbaar zijn met deze opgevoerde variant van de Fiat. De Mini Cooper is een auto die qua afmetingen redelijk in de buurt komt dus hebben we deze eens vergeleken met de Abarth 595 Turismo.

De Abarth 595 Turismo en de Mini Cooper

Allereerst de buitenkant van deze twee auto’s. De Abarth Turismo is qua afmetingen wat kleiner dan de Mini Cooper, maar het scheelt maar een paar centimeter. De Abarth gaat voor een snel uiterlijk met een diepe voorbumper en achterbumper splitters, snelle strepen, nieuwe koplampen en buitenspiegels met alternatieve kleuren. Het ronde dak en de korte voorkant geven het typische uiterlijk. Dan de Mini. Die heeft de ronde koplampen, de kleine platte motorkap, de stompe neus met de grille die eruit ziet als een mond en wielkasten die ver doorlopen. Deze auto is sterk en schattig tegelijk en het design is zo tijdloos dat het nog steeds herkenbaar is als een Mini.

Kijken we naar de prestaties dan zijn er wat verschillen. De Abarth heeft de 1.4-liter 'MultiJet' 4-cilinder turbo benzinemotor van 165 pk. De Mini Cooper beschikt over een 1.5-liter 3-cilinder dieselmotor met een vermogen van maximaal 175 pk in de Mini Cooper S. Beide auto’s hebben een automatische transmissie, waarbij de Abart 595 beschikt over 5 versnellingen en de Mini er 6 heeft. De sprint van 0 naar 100 km/u doet de Mini in ongeveer 6 seconden en de Abarth heeft daar iets langer voor nodig, namelijk 7,4 seconden. Het brandstofverbruik volgens de fabrikant ligt bij de Abarth op 6 l/100 km en bij de Mini ligt dat meer richting 5,5 l/100 km, afhankelijk van het model.

Interieur

Het interieur van de Abarth verschilt duidelijk van de meeste reguliere auto's. Zo zitten er met gekleurde plastic panelen op het dashboard, hebben de stoelen een zeer rechtop zittende positie en prijkt er een tweekleurig stuurwiel op het dashboard. Achterin is er verrassend veel beenruimte, wat je niet zou verwachten van een auto van dit type.

De Mini ziet er anders uit. Deze heeft een extreem gestileerde cabine vol vliegtuigschakelaars in cockpitstijl, oppervlakken met structuur. Het grote cirkelvormige element in het midden van het dashboard, met daarin het mediasysteem, valt meteen op. Achterin is er echter weinig beenruimte, wat geen verrassing is bij een auto van dit type.

Welke auto je uiteindelijk kiest is, vooral in deze klasse met eigenzinnige, kleine automodellen, een beetje afhankelijk van je eigen smaak en voorkeur. Qua prestaties zijn de auto’s redelijk gelijkwaardig dus daar hoeft het niet aan te liggen,dus dan is je keuze afhankelijk van de prijs of jouw liefde voor het merk.

Motoren

De Abarth 595 Turismo is voorzien van een snelle 1.4-liter 'MultiJet' 4-cilinder turbo benzinemotor van 165 pk. Deze motor levert genoeg vermogen voor een sprint van 0 naar 100 km/u in 7,4 seconden en heeft een verbruik van 6 l/100 km.

Uitrusting en opties

De standaarduitrusting van de Turismo is hetzelfde als van de 595, maar dan met nog een aantal extra standaardopties die alleen op de Turismo zitten.

EXTERIEUR / INTERIEUR

  • Bumpers in kleur carrosserie
  • Exterieuraccenten uitgevoerd in chroom (deurgrepen, opening
  • kofferbak en afwerking rondom logo op motorkap)
  • Led dagrijverlichting
  • Sportstoelen “Abarth” uitgevoerd in zwarte stof
  • Lederen stuurwiel met audiobediening
  • Passagiersstoel met mechanische geheugenfunctie
  • In delen neerklapbare achterbank (50/50)
  • 16" lichtmetalen velgen 595

COMFORT / AUDIO / FUNCTIONALITEIT

  • Centrale portiervergrendeling met afstandsbediening incl.
  • ontgrendeling achterklep
  • Elektrisch bedienbare ramen vóór
  • Elektrisch bedienbaar stoffen cabriodak (alleen i.c.m cabrio)
  • Dual drive stuurbekrachtiging
  • In hoogte verstelbaar stuurwiel
  • Parkeersensoren achter (alleen op cabrio)
  • Elektrisch verstelbare buitenspiegels in carrosseriekleur
  • In hoogte verstelbare bestuurdersstoel
  • Uconnect 5” radio met Bluetooth®, AUX, USB en Uconnect Live
  • 12V aansluiting
  • 7" infodisplay (kleur)
  • Schakelflippers achter het stuurwiel (alleen i.c.m MTA)
  • Fix & Go bandenreparatiekit
  • Accessoirepakket “Corsa”

VEILIGHEID

  • Bestuurdersairbag
  • Passagiersairbag (uitschakelbaar)
  • Knie airbag • Window airbags
  • Zij-airbags
  • ABS
  • ESC (Electronic Stability Control)
  • Bandenspanningssensoren (TPMS)
  • Verlichting met vertraagde uitschakeling (Follow me home)
  • Torque Transfer Control TTC
  • Verwarmbare achterruit

De extra uitrusting die standaard op de Turismo zit:

  • Automatisch geregelde airconditioning
  • Performance upgrade naar 121 kW / 165 pk
  • 17" lichtmetalen velgen “Granturismo”
  • Sportstoelen met lederen bekleding
  • Afwerking dashboard & exterieuraccenten (deurgrepen, opening
  • kofferbak, buitenspiegels en afwerking rondom logo op motorkap) in satijn chroom
  • Zwarte remklauwen met zwarte accenten op naafkap
  • Koni FSD schokdempers (achter)
  • “Powered by BMC” Luchtfilter
  • Accessoire pakket “Turismo”
  • Mistlampen vóór
  • Zijruiten getint vanaf de B-stijl

Snel en wendbaar - de Abarth 595 Turismo

De Abarth 595 is prima te gebruiken als pittige stadsauto maar komt beter tot zijn recht op een onvervalst race circuit. Toch is de auto praktisch genoeg om ook in de stad te gebruiken, want de ruimte binnenin is groter dan je zou denken.