Actueel aanbod van BMW 2000
-
BMW 316 i
€ 3.000,-- 195.000 km
- 04/2000
- 77 kW (105 PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
-
7,8 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
187 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-4533HS Terneuzen -
BMW 320 ✅️ 3-Serie 2.0i HarmanKardon/ 150Pk✅️
€ 1.999,-- 350.000 km
- 03/2000
- 110 kW (150 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
-
8,9 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
212 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-2591sr den haag -
BMW 330 Ci Executive
€ 8.000,-- 325.000 km
- 06/2000
- 170 kW (231 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
-
9,1 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
218 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-1566NB Assendelft -
BMW 330 Coupé 330i race- driftklaar! Rolkooi, spaghetti's,
€ 15.950,-- 1 km
- 01/2000
- 191 kW (260 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
-
9,4 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
223 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3762 EV SOEST -
BMW 316 bmw 316 met 1.9 kijk beschrijving
€ 2.500,-- 340.000 km
- 11/2000
- 77 kW (105 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
-
7,8 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl - - (g/km)
Particulier, NL-7876ah Valthermond -
BMW 750 E38 750i * Individual *
€ 14.950,-- 249.784 km
- 10/2000
- 240 kW (326 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
333 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-8256PT Biddinghuizen -
BMW 320 Coupé 320Ci 6-Clinder Automaat Unieke Staat! - Vol
€ 5.995,-- 111.724 km
- 06/2000
- 110 kW (150 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
10 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
238 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5813 EA YSSELSTEYN -
BMW 323 M individual
€ 13.500,-- 147.000 km
- 11/2000
- 125 kW (170 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-3401DD IJsselstein -
BMW 330 i Executive
€ 7.999,-- 228.000 km
- 11/2000
- 170 kW (231 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-3417GH Montfoort
De geschiedenis van de BMW 2000 begint bij de productie van de nieuwe klasse in 1962. BMW is opgericht in 1917 en ontwerpt naast auto's ook motoren voor militaire vliegtuigen. Na de Tweede Wereldoorlog komt het bedrijf in financiële problemen. De nieuwe klasse weet niet alleen BMW van een faillissement te redden, maar slaagt er ook in het bedrijf een goede reputatie te bezorgen op het gebied van luxe sedans. De eerste auto van de nieuwe klasse is de BMW 1500 met een 4-cilinder M10-motor, deels ontworpen door de Italiaanse Giovanni Michelotti, waardoor het uiterlijk van de 1500 raakvlakken heeft met Italiaanse auto's uit dezelfde tijd. De 1500 is een sedan met vier deuren en een 1.5 liter motor die 75 pk produceert. Al snel is dit model een favoriet van het publiek, De recensies van experts zijn tevens lovend.
Nauwelijks een jaar later komt BMW al met de BMW 1800 en de BMW 1800 TI. Beide beschikten over een 1.8 liter motor en en daarmee over respectievelijk 90 en 110 pk. Afgezien van het vermogen, heeft de 1800 veel gemeen met de 1500, zoals dezelfde carrosserie. De 1800 TI wordt veel gebruikt (met succes) in races. Omdat er slechts 18.417 exemplaren van de 1800 TI zijn geproduceerd, is dit een relatief zeldzaam model vandaag de dag. In 1965 worden de BMW 2000C en de 2000CS op de markt gebracht, de eerste coupé-varianten van de nieuwe klasse. In 1966 wordt daar de BMW 2000 sedan aan toegevoegd, die tot en met 1972 wordt gemaakt.
De BMW 2000
De 2000 is bedoeld als een luxere versie van de 1800 en is ontworpen met kenmerkende wijde achterlichten en rechthoekige koplampen. In Amerika, waar deze rechthoekige lampen niet voldoen aan de toenmalige richtlijnen, heeft de 2000 een andere grille met vier ronde lampen. De 2000 TI staat qua design dichter bij de eerder geproduceerde 1800, net als de TI-lux. De TI-lux beschikt over een hoogwaardiger interieur dan de rest van de 2000-serie, met een houten dashboard en optionele leren stoelen. Niet alleen door het uiterlijk van de 2000-serie worden deze modellen in de jaren 60 zeer goed verkocht. Ook het interieur en de stabiliteit van de auto's worden nog steeds geroemd. Voor een relatief grote sedan presteert de 2000 goed in de bochten.
Motoren en varianten
De BMW 2000 deelt zijn 1990 cc motor met een vermogen van 100 pk met de BMW 2000C. De 2000 TI daarentegen, krijgt de krachtigere motor van de 2000CS en heeft daarmee 20 pk meer. Verder verschijnt in 1969 de BMW 2000 TII, de eerste BMW met een injectiemotor, die 130 pk produceert. De TII is daarmee het snelste model uit de range en ook het duurste (destijds zo'n 14.290 Deutsche Mark, wat 6.000 Mark meer is dan de BMW 1500 van zeven jaar eerder). Voor deze prijs is de TII wel exclusief: slechts 2.000 exemplaren worden geproduceerd. Vanaf 1972 wordt de succesvolle nieuwe klasse vervangen door de BMW 5-series.