Isuzu D-Max te koop: tweedehands en nieuw

Isuzu D-Max

Informatie over Isuzu D-Max

De pick-up Isuzu D-Max verschijnt in 2002 op de Europese markten

De Japanse voertuig- en motorenfabrikant Isuzu was lange tijd op de Europese markten present via haar partnerschaft met het Amerikaanse concern General Motors (GM), die hier tot in de jaren ‘90 op Isuzu-modellen gebaseerde voertuigen zoals de pick-up Bedford KB of de in Groot-Brittannië gebouwde terreinwagen Opel Frontera produceerde. Als zelfstandig merk vertoonde Isuzu zich na de scheiding van GM vooral sinds de marktinvoering van de pick-up D-Max op de Europese markt. De eerste generatie van de Isuzu D-Max pick-up werd van 2002 tot 2011 geproduceerd. In 2012 presenteerden de Japanners een vernieuwde modelgeneratie van de Isuzu D-Max pick-up, die in verschillende cabineversies, als onderstel voor verschillende carrosserieopbouwen en afhankelijk van de uitrusting met achterwiel- of vierwielaandrijving wordt aangeboden. De Isuzu D-Max wordt sinds 2012 alleen nog maar in de Thaise fabriek van Isuzu geproduceerd.

De cabinevarianten van de Isuzu D-Max pick-up

In de basisversie construeerde Isuzu de D-Max pick-up als tweedeursmodel met kleine bestuurderscabine en plaats voor twee personen. In de variant met single cab is de standaard met vierwielaandrijving uitgeruste pick-up optioneel ook met achterwielaandrijving verkrijgbaar. Daarnaast is er nog de space cab genaamde versie van de Isuzu D-Max met een verlengde cabine met ruimte voor twee achterste zitplaatsen. Een bijzonderheid bij de pick-up met verlengde bestuurderscabine: de achterdeuren laten zich in tegengestelde richting openen om de toegang tot het achterste gedeelte makkelijk toegankelijk te maken. De ruimste variant is de Isuzu D-Max met double cab, die als vierdeursmodel plaats biedt aan vijf personen.

Een laadoppervlak van tot wel 2,30 meter lang voor de Isuzu D-Max pick-up

De tweedeurs basisversie van de Isuzu D-Max pick-up biedt een open laadoppervlak met een lengte van 2,30 meter. Als vierzitter is deze lengte van het laadoppervlak al een stuk korter, namelijk 1,80 meter. In de variant met double bedraagt de lengte van het laadoppervlak nog 1,50 meter. Afhankelijk van de bouwwijze heeft de met dubbele cabine circa twee ton zware D-Max een trekgewicht tussen 2,5 en drie ton.

De motorisering van de pick-up Isuzu D-Max

Terwijl de eerste generatie van de D-Max op enkele markten nog in een topversie met een 3,0 liter dieselmotor aangeboden werd, is de pick-up sinds de komst van de tweede generatie in veel landen nog uitsluitend met een 2,5 liter dieselmotor verkrijgbaar. Deze twinturbo-dieselmotor heeft een vermogen van 120 kW (163 pk).