Actueel aanbod van Volvo hybride
-
Volvo V60 2.4 D6 AWD Twin Engine Plug-In Hybrid Summum Leder
€ 1,-- 268.700 km
- 02/2014
- 210 kW (286 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektro/Diesel
-
1,8 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
48 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6235 NR ULESTRATEN -
Volvo V60 PLUG IN HYBRID 2013 * 2.4 D6 * ACCU DEFECT ‼️ *
€ 3.999,-- 302.428 km
- 05/2013
- 158 kW (215 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektro/Diesel
- - (l/100 km)
-
1 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2913 LV NIEUWERKERK AD IJSSEL -
Volvo V60 2.4 D6 Summum | 131.000km NAP | Schuifdak | Adapti
€ 13.900,-- 131.973 km
- 11/2013
- 210 kW (286 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektro/Diesel
-
1,8 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
48 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3845 MC HARDERWIJK -
Volvo V60 2.4 D6 Twin Engine Summum / AUTOMAAT / CRUISE CONT
€ 14.950,-- 160.526 km
- 10/2015
- 210 kW (286 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektro/Diesel
-
1,8 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
48 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1742 PC SCHAGEN -
Volvo V60 2.4 D6 Twin Engine Momentum MOTOR DEFECT!!
€ 5.995,-- 293.733 km
- 12/2015
- 162 kW (220 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektro/Diesel
-
1,8 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
48 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
22,4 kWh/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-4706 PB ROOSENDAAL -
Volvo V60 2.4 D6 AWD Pl.i Sum. Nieuwe AC pomp!
€ 9.995,-- 215.000 km
- 11/2013
- 195 kW (265 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektro/Diesel
- - (l/100 km)
-
48 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-3081 PN Rotterdam -
Volvo V60 2.4 D6 AWD Plug-In Hybrid R-Design Sport 215Pk Aut
€ 13.945,-- 206.461 km
- 06/2014
- 257 kW (349 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Elektro/Diesel
-
1,8 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
13,3 kWh/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2921 LP Krimpen aan de IJssel -
Volvo V60 2.4 D6 Tw.En. Summum Hybride/Diesel
€ 11.500,-- 206.779 km
- 11/2015
- 162 kW (220 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektro/Diesel
- - (l/100 km)
-
48 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-1966 WP Heemskerk -
Volvo V60 2.4 D6 AWD Plug-In Hybrid Summum
€ 8.450,-BTW verrekenbaar - 270.742 km
- 02/2014
- - kW (- PK)
- Gebruikt
- 6 vorige eigenaren
- Automatisch
- Elektro/Diesel
-
1,8 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-8253 PJ DRONTEN
Highlights van Volvo hybride
- Elke nieuwe Volvo is reeds mild-hybride of plug-in hybride (of volledig elektrisch)
- Veel ervaring en bewezen reputatie op gebied van plug-in hybrides
- In 2011 introduceerde Volvo al een indrukwekkende PHEV: de V60 Plug-In Hybrid
- Met ReCarge introduceert Volvo de verbeterde generatie van zijn PHEV-technologie
Welke Volvo hybride modellen zijn leverbaar?
In 2015 kondigde Volvo – als eerste mainstream autofabrikant – aan de verbrandingsmotor in de ban te doen. Daarmee gaf het Zweedse merk aan dat het vanaf 2019 geen nieuwe auto’s meer zou leveren met alleen een benzine- of dieselmotor. Mocht er toch nog een verbrandingsmotor in het spel zijn, dan kreeg deze steevast hulp van een elektromotor – al dan niet met stekker (plug-in hybrid). Op deze manier plaveide Volvo alvast de weg voor een gamma met louter volledig elektrische modellen. Zo gezegd, zo gedaan. Tegenwoordig bestaat het gehele gamma van Volvo uit mild-hybrides, plug-in hybride en volwaardige EV’s. De Zweden hebben dus daad bij het woord gevoegd en dat in een korte tijd. Een verdienstelijke prestatie.
De volgende Volvo hybride modellen zijn verkrijgbaar:
Modellen en uitvoeringen Volvo hybride
Als luxemerk zette Volvo al relatief vroeg vol in op elektrificatie en daarmee op e-mobiliteit. Hiermee werd een (tijdelijke) voorsprong genomen op andere premiummerken als BMW, Audi, Mercedes-Benz en Jaguar. Zo introduceerde Volvo in 2011 – in samenwerking met de Zweedse energieleverancier Vattenfall – de V60 Plug-In Hybride (PHEV). Terwijl menig ander automerk enkel nog dagdroomde over zo’n elektromodel, hadden de Zweden prompt al een ‘stekker-hybride’ achter de coulissen klaarstaan voor het echte werk. En hoe!
De Volvo V60 PHEV was niet alleen in staat tot 50 kilometer geheel elektrisch te rijden (waardoor er een gemiddelde CO2-uitstoot van 49 g/km haalbaar is), dankzij de steun van een krachtige elektromotor lieten de prestaties ook niks te wensen over. Het gecombineerde vermogen van de vooruitstrevende hybride-aandrijflijn ligt op zo’n 280 pk bij een gigantische koppel van 660 Nm. Bijzonder ook was dat ’s werelds eerste premium plug-in hybride niet gebaseerd was op – wat gebruikelijk is – een benzinemotor, maar een dieselmotor. Een 2.4 liter vijfcilinder met 215 pk om precies te zijn. De behulpzame elektromotor neemt 51 kW (70 pk) en 200 Nm koppel van het systeemvermogen voor zijn rekening. Cijfers die menig leaserijder doet watertanden, en de Volvo V60 Plug-In Hybrid was dan ook niet aan te slepen op de leasemarkt. Niet in de laatste plaats vanwege nul bijtelling. Zelfs de doorgaans zeer chauvinistische Duitse Polizei ging ermee rijden …
Na een grandioos debuut op de hybridemarkt stelde Volvo enkele jaren later de XC90 T8 Twin Engine voor. In zekere mate opnieuw een primeur, want niet eerder kon men zich een SUV met hybridetechnologie heugen. Ook niet met een ‘schamele’ viercilinderturbo, trouwens. Een nieuwe verkoophit was geboren, want dankzij een opgegeven verbruik en uitstoot van respectievelijk 2,5 l/km en 64 g/km kwam deze mastodont zowaar in aanmerking voor de zeer aantrekkelijke bijtelling van 14%. Niet dat iedere leaserijder zijn of haar XC90-hybride trouw aan de stekker hing nadat 40 kilometer aan elektrische actieradius was verbruikt, maar dat terzijde.
Met de PHEV’s van de V60 en XC90 had Volvo de toon gezet (voor andere merken). Uiteraard bleef de concurrentie niet stilzitten en juist daarom ging Volvo eveneens niet op zijn lauweren rusten. Nieuwe uitvoeringen en modellen op basis van dezelfde hybridetechnologie volgden, zoals de S60 D5 Twin Engine, een afgezwakte variant van de oorspronkelijke in de V60 geleverde aandrijflijn (die daarvoor was omgedoopt tot D6 Twin Engine). Ook de S90 en V90 werd getransformeerd tot beresterke plug-in hybrides, gevolgd door de XC60 en XC40. Sterker, geen enkele Volvo ontkwam hieraan of werd resoluut bedankt voor de bewezen diensten. Dat Volvo op ramkoers lag om de verbrandingsmotor definitief vaarwel te zeggen, maakte het merk duidelijk met de introductie van de XC40 Recharge(later EX40 geheten), een compacte SUV met een elektrische actieradius tot ongeveer 520 kilometer. De EX30 en vooral EX90 – tegelijk Volvo’s nieuwste EV-lid als vlaggenschip – zijn een teken aan de wand dat zelfs de PHEV-modellen inmiddels niet meer veilig zijn voor Volvo’s drang naar emissievrij rijden.
Hoeveel kost een Volvo Hybride?
Nieuwprijzen
De prijs van zowel een nieuwe Volvo V60 T6 Recharge (voorheen Plug-In Hybrid) als EX40 start in 2024 bij ongeveer 47.000 euro, terwijl je bij een EX60 Recharge en EX90 Recharge moet denken aan respectievelijk 60.000 en 92.000 euro. Wellicht goed om te weten is dat alle plug-in hybrids van Volvo enkel nog online te bestellen zijn. Dat geldt dus ook de S60 Recharge (vanaf 54.000 euro) en S90 Recharge (minimaal 70.000 euro). Tot slot de V90 Recharge, die vergt eenzelfde investering als de sedanvariant.
Prijzen voor occasions
Met introductiejaar 20212 behoort de Volvo V60 Plug-In Hybrid annex T6 Recharge tot de oudere moderne stekkerauto’s. Het gevolg is dat de occasionprijzen van dat model inmiddels beter betaalbaar zijn geworden. Op Autoscout24 beginnen de aangeboden exemplaren rond 7.000 euro. Houd dan wel rekening met heel wat kilometers. Meer dan drie ton op de klok is eerder regel dan uitzondering – wat meteen iets lijkt te zeggen over de puike betrouwbaarheid van Volvo’s eerste serieuze stap in de wereld van e-mobiliteit. De nieuwere generatie plug-in hybrides van Volvo is een stuk kostbaarder, ook op de occasionmarkt. Een sprong naar meer dan 30.000 euro is zo gemaakt. Dit mede omdat hybrideauto’s, ondanks de opmars van EV’s, nog altijd zeer in trek zijn. De waardevastheid neemt hierdoor toe.