


Sterke punten
- Binnenruimte als in een privéjet
- Volledig elektrisch met indrukwekkend bereik
- Uitrusting om ‘u’ tegen te zeggen
Zwakke punten
- Misschien wel té groot?
- Niet echt fan van bochten
- Prijzig
Voyah Dream : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de Voyah Dream, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van Voyah Dream
-
Voyah Dream Flagship Edition 109 kWh l Bi-directioneel l 4WD l
€ 94.857,-BTW verrekenbaar - 5 km
- 01/2025
- - kW (- PK)
- Nieuw
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7466 PK RIJSSEN -
Voyah Dream Flagship Edition 109 kWh Accu VOYAH Dream Flagshi
€ 94.857,-BTW verrekenbaar - - km
- 01/2025
- 320 kW (435 PK)
- Nieuw
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5463 XG VEGHEL -
Voyah Dream Flagship Edition 109 kWh l Bi-directioneel l 4WD l
€ 94.857,-BTW verrekenbaar - 5 km
- 01/2025
- - kW (- PK)
- Nieuw
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7466 PK RIJSSEN -
Voyah Dream Flagship | Leder interieur | Schuif-kantel dak | 4
€ 89.995,-BTW verrekenbaar - 751 km
- 01/2025
- 320 kW (435 PK)
- Demo
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5463 XG VEGHEL
Interesse in een Voyah Dream
Alle artikelen

Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt

Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h

BMW iX1 test: van deze elektrische suv zit de Volvo XC40 Recharge rechtop in zijn bed

Waarom de Toyota Corolla Cross als geroepen komt

De Peugeot 408 lijkt nergens op en dat vinden we geweldig

Smart #1 review: spreekt Chinees en opent de aanval op Volkswagen en Renault
Alternatieve modellen
Voyah Dream: zo is het begonnen
De Voyah Dream is een elektrische MPV met zeven zitplaatsen, gebouwd door het Chinese Dongfeng Motor Corporation onder de premium submerknaam Voyah. De MPV mikt op luxe en comfort voor lange reizen met meerdere passagiers. De auto is leverbaar met luchtvering, heeft schuifdeuren achter en zit technisch dicht tegen luxe limousines aan. De nadruk ligt op de beleving van de tweede zitrij, waar de passagiers letterlijk in de watten worden gelegd. De auto is volledig elektrisch en gebaseerd op het eigen ESSA-platform. De nadruk ligt op stilte, ruimte, comfort en technologie. Daarmee concurreert hij met modellen als de Mercedes-Benz EQV en Lexus LM, maar ook met high-end SUV’s die zich richten op dezelfde doelgroep.
Goede redenen
- Je zoekt een elektrische auto met écht veel ruimte.
- Achterpassagiers zijn bij jou belangrijker dan de bestuurder.
- Luxe features zonder losse optiepakketten.
- Origineel vervoer!
- Riante actieradius.
Technische gegevens
Motorisatie
De Voyah Dream is standaard voorzien van een tweemotorige vierwielaandrijving met een systeemvermogen van 320 kW (435 pk) en een koppel van 620 Nm. Daarmee sprint hij in ongeveer 5,9 seconden naar 100 km/u, wat knap is gezien zijn gewicht van 2.753 kilogram.
De batterijcapaciteit is 109 kWh, waarmee je op papier 620 kilometer ver komt volgens de Chinese CLTC-meetmethode. De CLTC is minder realistisch dan de WLTP-testmethode. Reken in de praktijk dus op ongeveer 420 tot 480 kilometer actieradius. Snelladen gaat tot 230 kW, wat betekent dat je binnen ongeveer 30 minuten van 20% naar 80% kunt laden.
Afmetingen
De Dream is 5,31 meter lang, 1,98 meter breed en 1,81 meter hoog. De wielbasis is 3,20 meter, wat vooral achterin resulteert in een zee aan ruimte. De bagageruimte varieert van 427 tot 1.200 liter, afhankelijk van de opstelling van de stoelen.
De belangrijkste specificaties op een rij
VOYAH DREAM | |
---|---|
Marktintroductie | 2024 |
Lengte x breedte x hoogte | 5,31 x 1,98 x 1,81 m |
Wielbasis | 3,20 m |
Inhoud bagageruimte | 427 tot 1.200 l |
Ledig gewicht | 2.653 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht | 3.384 kg |
Vermogen | 320 kW (435 pk) |
Koppel | 620 Nm |
Topsnelheid | 200 km/u |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u | 5,9 sec |
Batterijcapaciteit | 109 kWh |
Verbruik | 20,0 kWh/100 km |
Actieradius EV | 480 km |
Varianten
De Voyah Dream wordt in Nederland geleverd als de Business Model of als Flagship. Voor zakelijke rijders is het model ook leverbaar met grijs kenteken, wat belastingtechnisch voordelig kan zijn. Er zijn voorlopig geen lichtere uitvoeringen beschikbaar. Wel wordt gesproken over een variant met een kleiner accupakket voor andere markten, maar die is in Nederland nog niet aangekondigd.
Prijzen
Goedkoop is de Voyah Dream niet. De elektrische MPV met zeven zitplaatsen vergt in Nederland een investering van ongeveer 90.000 euro, inclusief btw en bpm. Die prijs geldt voor de Business Model. Als je 3.000 euro meer betaalt, krijg je de extra complete Flagship-uitvoering. Een Voyah wordt geleverd met een fabrieksgarantie van 5 jaar, of 100.000 km. Daarnaast krijg je als koper een fabrieksgarantie van 8 jaar of 160.000 km op de accu en aandrijflijn. Occasions zijn er nauwelijks, maar dat verandert de komende jaren als er meer Dream-modellen zijn verkocht.
Design
Buitenkant
Van buiten ziet de Voyah Dream eruit als een kruising tussen een ruimteschip en een directie-shuttle. De neus is hoog en recht, met een opvallend verlichte grille die als een soort lichtkrans doorloopt. De koplampen zijn smal en modern, de zijkant is strak met vlakliggende handgrepen. De achterkant oogt futuristisch, met een horizontale lichtbalk over de hele breedte. De velgen zijn 20-inch groot, en de schuifdeuren aan beide zijden geven hem iets van een privébusje. Subtiele chroomaccenten maken het plaatje af.
Binnenkant
Binnenin draait alles om comfort en technologie. Het dashboard bestaat uit drie aaneengeschakelde schermen: één voor de bestuurder, één centraal infotainmentscherm en een scherm voor de bijrijder. De stoelen zijn bekleed met nappaleder en de afwerking bestaat uit zacht materiaal, houtaccenten en sfeerverlichting. De tweede zitrij krijgt de meeste aandacht: grote stoelen met beensteunen, bediening van klimaat en entertainment, en een koelkastje in de middenconsole. Ook de derde zitrij is bruikbaar, al zit je daar iets minder ruim. Kinderen of niet al te grote volwassenen kunnen daar prima zitten op kortere ritten.
Veiligheid
De Voyah Dream is voorzien van een arsenaal aan rijhulpsystemen. Denk aan adaptieve cruisecontrol, automatisch remmen bij obstakels, dodehoekdetectie, rijstrookassistentie en een 360-graden camera. Er zijn airbags rondom, inclusief gordijnairbags achterin. Daarnaast is het chassis zo ontworpen dat de accupakketstructuur beschermd is bij aanrijdingen van opzij of van onderen. Over een Euro NCAP-score is nog niets bekend, maar in China scoorde de auto goed op botsveiligheid.
Alternatieven
Er zijn nog niet veel directe concurrenten van de Voyah Dream, maar een paar modellen komen in de buurt. Je kan denken aan de Mercedes-Benz EQV. Die biedt minder luxe achterin. En heb je al gehoord van de Lexus LM? Die biedt vergelijkbare luxe, maar is niet elektrisch. De Maxus MIFA 9 is goedkoper, maar biedt iets minder verfijning. De Volkswagen Multivan eHybrid is een plug-in hybride en meer met praktisch gebruiksgemak ontwikkeld.