Mercedes Benz G-Klasse 1979 – hede
De beste auto ter wereld. Die uitspraak komt altijd weer ter sprake als een nieuwe generatie S-klasse wordt gelanceerd.
Mercedes-Benz CL
Dit is geen dertien-in-een-dozijn lease-Benz met bijbehorende kleur en bijtellingsvriendelijke dieselstoker onder de kap. Integendeel, deze gitzwarte Mercedes is exact het tegenovergestelde. De A 45 AMG lijkt als compacte bruut gecreëerd te zijn door Frankenstein.
Mercedes ML (W164) 2005-201
Mercedes SLK R171 occasion vide
Audi oogst succes met haar ‘gulden middenweg’-strategie. Een perfecte mix van sportiviteit en comfort, alsmede een uitstraling die nagenoeg iedereen aanspreekt. BMW en Mercedes kijken zienderogen toe hoe Audi met het succes aan de haal gaat. Maar ze grijpen in.
De Porsche 911 is een van de weinige serieuze sportwagens die comfortabel genoeg zijn om flinke afstanden mee te overbruggen. Maar nu is er de McLaren GT, een auto die razendsnel korte metten maakt met pokdalig asfaltleed. Hij heeft 620 pk aan boord, maar er is ook plaats voor 570 liter bagage.
Na een lang voorspel hebben we eindelijk zelf kunnen rijden met de Volkswagen Golf 8. Hij kijkt een beetje boos, en het dashboard is drastisch veranderd. Toch wil ook de nieuwe Golf graag een allemansvriend blijven. We zijn benieuwd of dat gaat lukken.
Skoda gaat elektrisch. Het heeft even geduurd, maar nu is het zo ver. De Citigo-e iV is een volledig elektrische stadsauto en de Superb iV een plug-in hybride luxe-auto. Hij heeft een laadpoort in de neus, een accupakket van 13 kWh onder de achterbank en een elektrisch bereik van 60 kilometer.