Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
P90399232 highRes the-new-bmw-m4-compe (1)

BMW M4 (G82/G83)

1 / 3
P90399232 highRes the-new-bmw-m4-compe (1)
BMW M3 M4 Official
P90399245 highRes the-new-bmw-m4-compe (1)

Sterke punten

  • Ongelooflijke grip
  • Ongelooflijke performance
  • Ongelooflijke afwerking

Zwakke punten

  • Stevig prijskaartje
  • Uitgesproken grille
  • Minder karaktervol dan zijn voorganger

BMW M4 : een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de BMW M4, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:€ 62.900,-*
Occasions vanaf:€ 15.990,-*
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

BMW M4 (G82/G83): snel, krachtig en ongelooflijk aantrekkelijk voor het oog

Sinds 2014 gaan de coupe- en cabriovariant van de iconische BMW M3 door het leven als M4. Niet anders voor de tweede generatie die in 2021 het levenslicht zag. Met bakken power, uitgesproken looks en een goddelijk rijgedrag is dit een strijdwapen om rekening mee te houden Lees meer

Interesse in een BMW M4 (G82/G83)

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Goede redenen

  • De 3-liter zes-in-lijn voorin de M4 en M4 Performance getuigen van een explosieve krachtontplooiing richting de rode zone.

  • Door de bredere vooras tegenover zijn voorganger, geniet de M4 van een fenomenale grip op en naast het circuit.

  • Voor het eerst is de M4 ook beschikbaar met xDrive-vierwielaandrijving. Waardoor BMW’s sportieveling eigenlijk het gehele jaar inzetbaar is.

  • Wil je nog meer genieten van de sound van je M4? Dan biedt BMW ook een cabrioversie aan. Standaard als Performance en met xDrive-vierwielaandrijving.

Alle belangrijke gegevens over de BMW M4 (G82/G83)

Motoren

Het kloppende hart van de nieuwe generatie M4 is een gloednieuwe 3-liter zes-in-lijn turbobenzine die vol overgave richting de 7.000 toeren per minuut kruipt. Een blok dat er in drie vermogensversies komt.

Zo is er “instap”-M4 die 480 pk en 550 Nm uit het blok weet te puren en dat integraal naar de achterwielen stuurt. Enkel beschikbaar als coupe én met handbak is dit de meest pure versie van de M4.

Een stapje hoger komen we de M4 Competition tegen. Die verhoogt het vermogen naar 510 pk en 650 Nm en wordt standaard uitgerust met een automaat. In de basis stuurt die zijn vermogen naar de achterwielen, optioneel is er xDrive-vierwielaandrijving beschikbaar. De M4 Cabrio is trouwens exclusief beschikbaar als Performance xDrive.

De koning - en meest exclusieve versie - van de huidige BMW M4 is de M4 CSL. Deze ode aan BMW’s raceverleden schroeft het vermogen op tot 550 pk (650 Nm) en krijgt een unieke circuitafstelling van het onderstel. De M4 CSL is trouwens gelimiteerd tot 1.000 stuks.

Afmetingen

Productie Sinds 2014
Lengte, breedte, hoogte 4,7 m, 1,8 m, 1,3 m
Wielbasis 2,8 m
Inhoud bagageruimte 385 - 440 l
Ledig gewicht 1.715 - 1.865 kg
Toelaatbaar totaalgewicht 2.245 - 2.390 kg
Cilinderinhoud 2.998 cm³
Maximaal koppel 550 - 650 Nm
Topsnelheid 250 km/h
Acceleratie 0-100 km/h in s 4,5 - 4,9 s
Tankinhoud 59 l
Verbruik 7,5 - 7,8 l/100km
CO2-uitstoot 170 - 177 g/km

Uitvoeringen

BMW schuift 3 uitvoeringen naar voren van de M4: M4, M4 Competition en M4 CSL. Zoals je hierboven kan lezen stijgt het vermogen naargelang de letters achteraan. Al genieten Competition en CSL daarnaast van aangepaste techniek op het vlak van ophangingen en aandrijfsystemen. De M4 Coupe valt te verkrijgen in alle varianten, de M4 Cabrio is exclusief beschikbaar als Competition xDrive.

Nieuw- en occasionprijzen

De catalogusprijzen van de nieuwste generatie BMW M4 als Coupe starten aan 128.862 euro (M4, Manueel). Voor de M4 competition ben je minimaal 135.419 euro kwijt als coupe en 148.647 euro voor de Cabrio (xDrive). De tot 1.000 stuks gelimiteerde M4 CSL kent een startprijs van 215.243 euro.

Met een marktintroductie in 2021 is de BMW M4 op moment van schrijven (zomer 2022) nog relatief zeldzaam als occasion. Minimaal 109.000 euro ben je momenteel kwijt voor een huidige generatie M4 op Autoscout24. Die prijzen lopen op tot 128.950 euro.

Design-highlights en interieur

De grondlegger van een nieuw BMW, zo kan je de M4 omschrijven. Want het was het eerste product van het merk uit München dat uit mocht pakken met BMW’s nieuwe snuit. Die laat zich kenmerken door een opvallende grille. Het interieur van de nieuwe generatie oogt vertrouwd BMW en profiteert van een foutloze afwerking.

Buitenkant

Hoewel je gerust kan stellen dat BMW van nature sportief ogende producten ontwerpt, kan je niet ontkennen dat de M4 duidelijk naar de fitness is geweest. Met bredere wielkasten, vier opvallende einddempers en een gigantische snuit vooraan. Het zichtbare koolstofvezel dak (op Coupe) en iconische M-spiegels maken het plaatje af.

Binnenkant

Binnenin de M4 geen revolutie. Want BMW gebruikt herkenbare bouwstenen. Denk dan een het klassieke brede dashboard met ingewerkt infotainmentsysteem en de handige iDrive-draaiknop. De sportstoelen zorgen voor extra steun tijdens het betere bochtenwerk en kunnen geüpgraded worden tot rasechte kuipzetels!

bmw-m4-interior

Rijhulp en veiligheid

Bij zijn debuut kregen de nieuwe generatie BMW 4 Serie Coupe en Cabrio de maximumscore van vijf sterren op de Euro NCAP-crashtests. Sportieveling M4 neemt die punten over. Want hoewel een rasechte sporter, kan je de M4 krijgen met de meest voorname veiligheidsnufjes. Denk maar aan een adaptieve cruisecontrole, achteruitrijcamera tot zelfs laserlichten!

Alternatieven

Ben je op zoek naar een concurrent voor de BMW M4? Dan kom je vanzelf bij de Duitse concurrenten uit. Denk maar aan Audi dat de RS5 in haar rangen heeft staan of Mercedes-AMG dat uitpakt met haar C 63. Met de prijzen van de M4 Performance kan je echter ook bij Porsche aankloppen voor een Cayman GTS of een kale 911.

Beoordelingen voor BMW M4

2 Beoordelingen

4,7

Meer informatie

Speciaal