Renault Mascott : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de Renault Mascott, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van Renault Mascott
-
Renault Mascott * 2007 * 265 DKM * 3.0 D * AIRCO * DUBBEL CABINE *
€ 3.799,-- 265.958 km
- 03/2007
- 115 kW (156 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-2913 LV NIEUWERKERK AD IJSSEL -
Renault Mascott Trucks BE trekker 10 ton
€ 11.979,-BTW verrekenbaar - 296.305 km
- 02/2007
- 115 kW (156 PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Diesel
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5154 PH ELSHOUT
Interesse in een Renault Mascott
Alle artikelen
Renault Austral: 3 voordelen, 3 nadelen
Review Renault Megane E-Tech Electric – Jij wilt geen Volkswagen ID.3 meer
review Renault Megane E-Tech Electric – Jij wilt geen Volkswagen ID.3 meer
Renault Austral review: eindelijk een antwoord op de Nissan Qashqai?
Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt
Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
Alternatieve modellen
Daarop zijn verschillende soorten opbouwen te monteren. De truck is er onder andere ook als kipper, busje en brandweerauto, met een laadruimte van twaalf kubieke meter. Het 3,5 tons chassis is het forsere alternatief voor dat van de Renault Master. Ook is de Mascott leverbaar met een chassis van 5, 5,5, 6 en 6,5 ton en vult daarmee het gat op tot de Renault Midlum. De laadlengte van de truck ligt tussen de 2.560 en 6.240 millimeter en de wielbasis is verkrijgbaar in vier uitvoeringen tussen de 3.130 en 4.630 millimeter.
Verschillende namen
De tweedehands Renault Mascott is een praktische en comfortabele truck met veel mogelijkheden. De vrachtwagen heeft een Sofim (dochteronderneming van Iveco) dieselmotor van 2.8 liter. De 3,5 tons versie heeft een motor van 125 pk, terwijl de krachtigste motorversie een vermogen levert van 102 kW of 140 pk bij 3600 tpm. Het interieur van de Mascott cabine is overgenomen van de Renault Master. Het dashboard, de tweepersoons voorbank en de chauffeursstoel zijn hetzelfde als bij de voorganger. De stoel is comfortabel in hoogte en in positie te verstellen en de rugleuning is eveneens verstelbaar. De Mascott cabine biedt veel bergruimte voor allerlei persoonlijke benodigdheden.
Dankzij de veelzijdigheid in uitvoeringen, is de Mascott een erg geliefde tweedehands vrachtwagen. De Renault Mascott staat in de verschillende delen van de wereld bekend onder diverse namen als de Renault Master Maxi. In Nederland heet het model ook Renault Master Pro en in Frankrijk wordt de truck onder de naam Renault Master Propulsion verkocht.
Tweede generatie: 2004-2010
In 2004 ondergaat de Renault Mascott een flinke facelift. De tweede generatie van de truck krijgt een iets andere cabine en de Sofim motor wordt vervangen door de 3.0 liter Nissan Patrol dieselmotor. Deze motor monteert Nissan zelf in de Atleon. Deze is voorzien van een turbolader met een intercooler en een variabele turbogeometrie, gecombineerd met een elektronisch werkend common-rail inspuitsysteem. De tweede generatie van de Mascott heeft een zesgangs versnellingsbak, hydraulisch bediende schijfremmen en aandrijving via de achterwielen. Deze occasions sturen licht en manoeuvreren goed door de stuurbekrachtiging en de forse wielinslag. In de schijfremmen is een kleine trommelrem geí¯ntegreerd, die als parkeerrem fungeert. De krachtigste uitvoering van de motor levert een vermogen van 115 kW ofwel 156 pk bij 3600 tpm. De motor van deze tweedehands vrachtwagens heeft een forse trekkracht. Aan het einde van 2010 is de Mascott vervangen door de RWD Master III.