Nieuwe auto’s zijn in China sowieso een stuk goedkoper, maar zelfs voor Chinese begrippen is de BYD Seagull een koopje. Die goede deal is zojuist beter geworden, aangezien het model nóg goedkoper is geworden.
Met het nieuwe EV-platform van BYD wordt snelladen met 1000 kW mogelijk en dus zit de batterij binnen 5 minuten vol. Maar het wordt nog beter: de techniek verschijnt al snel en is bovendien goedkoper dan je zou verwachten.
Audi is in een gulle bui en geeft korting op meerdere modellen met een geëlektrificeerde aandrijflijn. Hierbij loopt het voordeel op tot een stevige 6000 euro. Maar let op, de vrijgevigheid van Audi is tijdelijk.
De Audi A1 en Q2 op benzine krijgen definitief geen opvolger, en dus komt er ruimte in het modellengamma van Audi. Lang zitten ze in Ingolstadt niet zonder compact model, want de nieuwe Audi Q2 e-tron laat niet lang meer op zich wachten.
De Toyota Corolla heeft bij ons maximaal 178 pk. Maar in andere landen kun je ook een Corolla met meer dan 300 pk kopen. En Toyota werkt nu aan een nieuwe versie van deze GR Corolla met nóg meer power.
De klad zit erin bij Porsche. De verkopen dalen, de winst loopt terug. Maar dat ligt echt niet alléén aan de EV's.
Wij hebben een zwak voor de Hyundai Ioniq 6. Het was onze Auto van het jaar 2023. Een facelift moet de elektrische sedan opnieuw onder de aandacht brengen.
De Kia EV3 is dé ster van de Nederlandse EV-markt. Maar de Skoda Elroq zit 'm op de hielen - en met de volgende nieuwe sportieve uitvoering laat hij de Kia zelfs mijlenver achter zich.
Zeg je Toyota, zeg je hybrid. Behalve als je het over de Toyota Hilux had. Maar nu krijgt ook de Toyota die altijd buiten schot bleef een geëlektrificeerde aandrijflijn.
De stekkerversie van de nieuwe Audi A5 heet e-Hybrid, net als de PHEV-modellen van Volkswagen. Maar de ene e-Hybrid is de andere niet ...
De prijzen van de Mazda 6e werden vorige week bekendgemaakt. In de prijslijst staan meer leerzame getallen die ons aan het denken zetten …
In 2024 daalde de wereldwijde vraag naar elektrische Audi’s met 7,8 procent tot 164.480 stuks. De vraag naar de Q8 e-tron was zelfs zo laag dat de Brusselse fabriek werd gesloten. En de Audi Q6? Die gaat evenmin als een speer. Tijd voor een nieuwe goedkope elektrische Audi.
De SUV is momenteel razend populair. Iedereen wil er een, helaas ook dieven. Dit zijn de 5 meest gestolen SUV's van ons land.
De Bugatti Tourbillon is van zichzelf al een krankzinnige sportwagen. Maar met een speciaal optiepakket is-ie helemaal van de pot gerukt. Het hoogtepunt? Het aantal uitlaten. Tel met ons mee ...
De BYD Seagull is in China een van de populairste auto’s. De reden laat zich raden: de EV is spotgoedkoop. Nu komt de Seagull ook naar Europa, maar onder een andere naam en niet zo goedkoop als in zijn thuisland.
Onderzoekbureau Jato heeft de Europese autoverkopen over de maand februari 2025 bekendgemaakt. Daar zit een aantal opvallende trends en cijfers tussen. Bijvoorbeeld over een ooit verguisde elektrische Volkswagen die revanche neemt.
Bij Audi vind je momenteel geen 2-deurs sportauto. Voor een merk dat jarenlang de rallysport en de 24 Uur van Le Mans domineerde, is dat suf. Gelukkig ziet Audi dat nu ook in en wil het een van zijn gaafste modellen ooit weer op de markt brengen.
De Opel Corsa is goedkoper geworden: voortaan stap je al vanaf 23.999 euro in, 2650 euro minder dan voorheen. Wie een Corsa Electric wil, is helemaal spekkoper.
Is het alweer een tijdje geleden dat je voor het laatst een nieuwe auto kocht? Dan schrik je je rot als je nu een showroom binnenloopt; zoveel duurder werden nieuwe auto’s in 10 jaar tijd.
BYD gaat ervoor zorgen dat de grote droom van EV-rijders werkelijkheid wordt: een volle batterij in 5 minuten. Een nieuw platform voor elektrische auto’s ondersteunt snelladen met 1000 kW.
Bij nieuwe auto’s loopt vaak een rode lichtbalk over de achterkant. Wat een cliché. Daar doen wij mooi niet meer aan mee, zullen ze bij Renault gedacht hebben. En zo krijgt de Renault Espace al na twee jaar (!) een facelift.
Het volgende nieuwe model van Porsche wordt de elektrische Boxster/Cayman. Althans, dat was zo, maar een SUV krijgt nu voorrang.
Als je nu een elektrische Fiat 500e of Fiat 600e aanschaft, krijg je een fikse korting: Fiat betaalt namelijk de komende drie jaar jouw wegenbelasting. Wij rekenen voor jou uit op hoeveel korting je kan rekenen.
Vind je de oude Tesla Model Y goed genoeg en wil je duizenden euro's besparen? Je hebt nog twee weken om van Tesla’s drievoudige korting te profiteren.
De elektrische Mercedes CLA (2025) is een indrukwekkende auto. Hij heeft een allesverpletterende actieradius en een laag verbruik. Maar Mercedes keek niet op een paar kilo’s meer of minder.
Als je het ons vraagt, wordt de hatchback-versie van de Skoda Superb ondergewaardeerd. Zijn kofferbak mag dan minder gigantisch zijn dan die van de populaire Superb Combi, hij heeft zijn eigen voordelen en pluspunten.
Dit jaar wordt de Lexus RZ leverbaar met een bijzondere stuurinrichting. Zonder fysieke verbinding tussen het stuurwiel en de voorwielen. In de herfst 2025 bij de dealer, maar wij reden er al mee. Interessant, maar misschien is de veel grotere actieradius wel belangrijker...
Porsche breidt zijn SUV-aanbod de komende jaren mogelijk verder uit. En nee, het gaat niet om de elektrische Cayenne die later dit jaar verschijnt. Sterker nog, de nieuwe SUV wordt geen EV.
Toyota is druk bezig om meer elektrische auto’s aan zijn modellengamma toe te voegen. Ook de Toyota Yaris staat op de nominatie om volledig elektrisch te worden. Maar daarvoor moeten we nog even geduld hebben…
Toyota is misschien ‘late to the party’ met elektrische auto’s, maar de nieuwe C-HR + heeft wel hitpotentie. Let op: de naam is verwarrend, want met de gewone Toyota C-HR heeft deze elektrische Toyota minder te maken dan je op basis van zijn uiterlijk vermoedt.
Uit onderzoek blijkt dat 71% van EV-kopers het liefst shopt bij een merk dat ook de aanleg van de laadpaal regelt. Een klus die automerken moeten uitbesteden, want jouw meterkast ligt buiten hun comfortzone.
De Lamborghini Lanzador wordt de eerste elektrische Lamborghini en verschijnt vóór 2030 op de markt. Dat was al bekend, maar Volkswagen Group-CEO Oliver Blume onthult nu meer details over het model – waaronder het beoogde vermogen. Dat is krankzinnig.
In 2023 namen we al afscheid van de Ford Fiesta. In november 2025 draait Ford de nek om van een tweede, relatief betaalbaar model: de Ford Focus. Wat rest, zijn SUV’s. Domme stap, of juist een slimme move?
Al in de zomer van 2024 kondigde Audi de Audi Q5 aan. Heel summier druppelt meer informatie binnen. Zo komt-ie alleen als plug-in hybride en moeten huidige Q5-rijders die gehecht zijn aan hun grote kofferruimte even slikken.
Elektrische bestelwagens winnen snel terrein. Steeds meer bedrijven ruilen hun dieseldrinkers in voor een fluisterstille, elektrische variant. Maar is dat een goed idee? We zetten de voor- en nadelen op een rij, zodat jij kunt bepalen of elektrisch rijden ook iets voor jouw bedrijf is.
Veel mensen zijn als de dood voor een defecte accu bij een tweedehands elektrische auto. Terecht, zo blijkt. Al vallen de kosten voor de batterij die het vaakst stukgaat, ontzettend mee.
Toyota heeft een nieuwe elektrische SUV op de markt gebracht die al vanaf iets minder dan 14.000 euro is te bestellen. Het addertje? Vooralsnog is de EV alleen in China beschikbaar. Daar gaat het model als warme broodjes over de toonbank.
Meerdere automerken werken aan waterstoftechnologie voor hun toekomstige modellen. Zoals Honda, dat met zijn nieuwste brandstofcel een doorbraak probeert te forceren.
Wie Volvo ES90 zegt, moet ook Volvo EV90 zeggen, toch? Een elektrische stationwagon op basis van de ES90 mag eigenlijk niet uitblijven. Maar helaas, die kun je op je buik schrijven. Een nieuwe stationwagon komt er niet meer als het aan de baas van Volvo ligt.
Afgelopen week presenteerde Volkswagen de ID.Every1, een voorbode van de elektrische stadsauto van rond 20.000 euro. In 2027 staat-ie bij de dealer. Maar komt er ook een pittige GTI-versie? Dat ligt in de handen van de klanten…
Het heeft ongetwijfeld veel gevloek en getier opgeleverd bij Volkswagen-bestuurders: belangrijke functies die zijn verstopt in het grote scherm en de touchknoppen. Dat gaat veranderen: Volkswagen belooft dat vanaf nu in ieder geval de volgende 4 functies een fysieke knop krijgen.
Als je een decennium geleden een auto met absurd veel pk wilde hebben, moest je een grote zak geld neerleggen bij een Porsche-, Ferrari-, of Lamborghini-dealer. Vandaag de dag kun je voor minder dan 70.000 euro terecht bij een Chinese smartphoneproducent voor een auto met 1527 pk. 1527!
Het is een van de grote ergernissen in veel moderne auto’s: belangrijke functies hebben geen fysieke knoppen meer, maar zijn verstopt in een groot touchscreen. We blijken niet de enige te zijn, want ook de beroemde mannen en vrouwen van Euro NCAP hebben er schoon genoeg van.
De Volvo ES90 heeft een actieradius van 700 kilometer en kan snelladen met 350 kW. Maak kennis met de 69.995 euro kostende elektrische cross-over met indrukwekkende getallen.
Audi heeft de nieuwe Audi A6 Avant gepresenteerd. Wacht even, dat deed het merk vorig jaar toch al? Klopt, maar dit is toch echt een ander model. Hoe zit dat? Wij brengen duidelijkheid in de verwarring.
Dat doet Renault slim: de prijs van de elektrische Renault 4 ligt nét onder de 30.000 euro. Dat duidt ook op addertjes onder het gras. Je moet wat dingen inleveren.
De Toyota Corolla was in 2024 de op één na populairste auto ter wereld. Dit jaar willen de Japanners de koppositie heroveren met een aantal wel heel subtiele wijzigingen. Toch heeft het zomaar kans van slagen.
We stellen ons een Oscar-achtige setting voor bij de bekendmaking van de verkoopcijfers van februari. De Kia-directeur zou heel wat bedankbriefjes moeten voorlezen, want het Koreaanse merk blijft de Nederlandse markt domineren.
Autoproducenten proberen steeds meer manieren te vinden om de actieradius op te rekken. Zaken als een warmtepomp of aerodynamische velgen hebben bewezen te helpen, maar een Brits bedrijf heeft een wel heel apart idee om meer range uit EV's te halen…
Dat Chinese automerken enorme sprongen maken met hun laadtechniek en bouwkwaliteit, is tot daaraan toe. Maar een Europees merk als Audi ging als reactie bezuinigen op zijn sterkste troef. Van die fout hebben ze geleerd, zegt een woordvoerder van Audi.