Ga naar hoofdinhoud

Nieuw design – vertrouwde functionaliteiten

Ontdek nu ons nieuwe design, die we stap voor stap gaan implementeren.

Lees meer

Nog één ding...

Bedankt dat je deel uitmaakt van de testgroep die als eerste de sneak previews te zien krijgt. Je zult nog een paar kleuren zien, zodat we jouw feedback kunnen gebruiken voor ons definitieve ontwerp.

Land Rover Defender te koop: tweedehands en nieuw

Land Rover Defender

Land Rover Defender

Sterke offroad SUV met een moderne uitstraling

Met een gebruikte Land Rover Defender kun je elk terrein makkelijk de baas. Deze stoere off road SUV van land Rover heeft in 2020 een nieuw jasje gekregen en is helemaal gebouwd voor het rijden door terrein. Je kunt deze 4x4 in verschillende uitvoeringen krijgen, van vrij sober tot behoorlijk luxe, met een extra stevig chassis en speciaal gemaakt onderstel. Deze terreinwagen biedt met gemak plaats aan 5 tot 7 personen en in de kofferbak kun je ontzettend veel meenemen. Perfect voor avonturiers. Lees meer

Vind nu uw droomauto

Uit meer dan 2 miljoen auto’s in de grootste online automarkt van Europa.

Carrosserie

Kleuren

Informatie over Land Rover Defender

Land Rover Defender - de moderne uitvoering van een klassieker

De Land Rover Defender bestaat als model al sinds 1990. De auto werd toen op de markt gebracht als SUV/terreinwagen. De Defender is een echte terreinauto, met vierwielaandrijving, een centraal vergrendelbaar differentieel en een chassis waarbij onderdelen makkelijk vervangen kunnen worden.

In het 1e kwartaal van 2020 introduceerde Land Rover op de Frankfurt Motor Show een nieuwe 5-deurs Defender 110, met 5, 6 of 5+2 zitplaatsen. In de loop van 2020 komt er ook een 3-deurs Defender 90 op de markt met 5 of 6 zitplaatsen. De 6e zitplaats bevindt zich tussen de 2 voorstoelen in en heeft een neerklapbare rugleuning. De bediening van de versnellingsbak zit bij deze versies op het dashboard.

Het interieur oogt stoer en stevig, net als de buitenkant. De afwerking van het interieur is zowel luxe als stoer, zo kun je op de deurpanelen de schroeven gewoon zien zitten, net als bij de originele Defender. Mocht het onderweg nodig zijn, dan kun je de auto duwen met behulp van de handgrepen aan beide kanten van het dashboard.

Ondanks dat de Defender een robuuste terreinwagen is, vind je aan boord talloze moderne instrumenten, zoals een digitaal dashboard van 12,3-inch en het nieuwe Pivi Pro-infotainmentsysteem met 10-inch touchscreen. De navigatie blijft actueel door Software-Over-The-Air (SOTA) updates, die via een geïntegreerd 5G-netwerk gedownload en geïnstalleerd kunnen worden.

Daarnaast kun je 2 smartphones koppelen en opladen met een geïntegreerde inductielader. Aan boord zit verder Wifi, 3 stuks 12V-stekkers en in totaal 6 USB poorten verdeeld over de zitrijen. In de kofferbak kun je optioneel een 230V-stekker laten plaatsen, handig voor onderweg. De bagageruimte achter de 2e zitrij heeft een inhoud van 1.075 liter en kan uitgebreid worden tot een riante 2.380 liter.

De Land Rover is vanaf maart 2020 leverbaar in Nederland. De auto wordt gemaakt in de Jaguar Land Rover fabriek in Nitra in Slowakije. Prijzen beginnen bij 96.520 euro, maar als je een gebruikte Land Rover Defender koopt, hoef je minder te betalen.

Land Rover Defender vs Jeep Wrangler

De Jeep Wrangler rijdt al aardig wat jaartjes rond en is een belangrijke speler op de off-road SUV-markt, vooral in Amerika. Maar nu is er de Land Rover Defender 2020. Beide SUV’s hebben een retro uiterlijk en worden aangeboden als 2- en 4-deurs versies.

De Land Rover is de duidelijke high-performance optie van deze twee SUV’s. De 2.0-liter viercilinder met turbocompressor, die alleen in de vierdeurs Defender 110 wordt aangeboden, is krachtiger dan de benzinemotoren van de Jeep, met hetzelfde koppel. De 3.0-liter inline 6-cilinder met turbocompressor in de Defender levert meer dan 100 pk extra t.o.v. de Jeep.

Zoek je een diesel, dan is de Wrangler de beste optie met een vermogen van 260 pk, terwijl je in de Land Rover 200 of 240 pk krijgt. Wat betreft brandstofverbruik is de 4-cilinder van de Wrangler de zuinigste SUV. Bij de Wrangler krijg je een handgeschakelde of automatische versnellingsbak. terwijl de Defender alleen als automaat wordt geleverd.

Bij de Land Rover krijg je continue vierwielaandrijving, terwijl deze bij de Wrangler variabel instelbaar is, wat perfect is voor het terrein. De Wrangler vertrouwt op zeer traditionele solide voor- en achterassen voor zijn ophanging. De Rubicon versie heeft ontkoppelbare stabilisatorstangen en elektronische differentieelvergrendelingen voor en achter om het vermogen over alle wielen te verdelen. De Defender gebruikt een modernere, onafhankelijke ophanging. Dit geeft op de weg een betere rijervaring, maar kan bij off-road rijden leiden tot een paar wielen in de lucht. De Land Rover heeft verschillende terrein instellingen, een centraal sperdifferentieel en een automatisch sperdifferentieel.

De Wrangler is korter, smaller en lager dan de Defender, maar heeft meer hoofd- en beenruimte voorin en meer hoofdruimte achterin. De Defender heeft meer schouderruimte voorin en beenruimte achterin. De Defender 110 heeft een 3e zitrij, de Wrangler niet. De Wrangler wint qua laadruimte. Bij de 2-deurs modellen heeft de Wrangler meer ruimte achter de achterbank. Bij de 4-deurs modellen heeft de Defender 110 meer laadruimte achter de tweede rij.

Motoren

De Defender is leverbaar met 2 benzine- en 2 dieselmotoren. De benzinemotor is de 2.0 L 4-cilinder P300 motor, met een vermogen van 220 kW (300 pk). Met deze motor sprint je in 8,1 seconden van 0 naar 100 km/u. Deze motor wordt waarschijnlijk tussen 2020 en 2021 vernieuwd.

Daarnaast is er de 6-cilinder P400 benzinemotor die 294 kW (400 pk) aan vermogen levert en een koppel van 550 Nm heeft. Deze P400 is een splinternieuwe zes-in-lijn Ingenium-benzinemotor met twin-scroll turbo technologie, een geïntegreerde startmotor, 48-volt elektrische supercharger en een 48-volt lithium-ion accupakket. De 0-100 km/u sprint duurt met deze uitvoering maar 6,1 seconden. Zowel de Defender P300 als de Defender P400 heeft een 8-traps automaat van ZF.

Bij de dieselmotoren heb je keuze uit een Ingenium D200 motor met 147 kW (200 pk) aan vermogen en een D240 met een vermogen van 176 kW (240 pk). Beide dieselmotoren hebben 2 turbo’s en een koppel van 420 Nm.

In 2021 breidt Land Rover het motorenaanbod verder uit met een plug-in hybride: de P400e PHEV.

Uitrusting en opties

De Defender is verkrijgbaar als de Defender 90 en Defender 110. De wielbasis van de 110 is 20 inch langer dan van de 90. Beide modellen zijn uitgevoerd als S, SE, HSE en X.De basisversie van de Defender is het basismodel die is voorzien van de standaarduitrusting. Deze kan nog aangevuld worden met verschillende optiepakketten. Standaard krijg je bij de Defender o.a.:

  • 360⁰ Park Distance Control
  • Traffic Sign Recognition met Adaptive Speed Limiter
  • 8-voudig elektrisch en handmatig verstelbare voorstoelen
  • 3D Surround Camera
  • Cruise control met Speed Limit

De Defender S is de versie met een spraakmakend interieur. Vind je een mooi interieur belangrijk, dan is deze versie voor jou. De basisuitrusting is hetzelfde als de S, maar daar zijn o.a. de volgende zaken nog aan toegevoegd:

  • 3D Surround Camera
  • Middenconsole met armsteun
  • 12-voudig elektrisch en handmatig verstelbare voorstoelen
  • Traffic Sign Recognition met Adaptive Speed Limiter
  • Elektrisch verstel-, verwarm- en inklapbare buitenspiegels

Met de Defender SE heb je beter zicht, o.a. door het dode hoek waarschuwingssysteem. Dit model heeft verder o.a. aan boord:

  • Clear Exit Monitor
  • Connected Navigation Pro
  • Meridian™ audiosysteem
  • Emergency Braking
  • Rear Traffic Monitor

De Defender HSE heeft een stoffen dak wat je open kunt doen. Verder is het comfort verbeterd t.o.v. de SE, met o.a.:

  • Stoelbekleding in Windsor leder in Ebony, met interieur in Ebony
  • Met leder bekleed stuurwiel
  • 14-voudig elektrisch verstelbare en koel-/verwarmbare voorstoelen met memory functie
  • Connected Navigation Pro
  • Interactive Driver Display

Tenslotte is er de Defender X, de auto voor iedereen die van luxe offroad rijden houdt. Deze auto is extreem robuust met een speciaal afgesteld onderstel voor terreinrijden. Het model is o.a. voorzien van:

  • Glazen panoramadak met schuif-/kanteldeel vóór
  • MeridianTM Surround Sound audiosysteem met 700 W, 14 luidsprekers en subwoofer
  • 14-voudig elektrisch verstelbare en koel-/verwarmbare voorstoelen met 4-voudig handmatig verstelbare hoofdsteunen
  • Elektronisch gestuurde luchtvering met Adaptive Dynamics
  • Premium interieurverlichting

Land Rover Defender - voor elk terrein

Avonturiers rijden met een gerust hart de gebaande paden af met deze nieuwe uitvoering van de Land Rover Defender. Deze grote, ruime en robuuste terreinwagen met 4x4 aandrijving is perfect als je in het bos woont, of als je door je eigen weiland wilt rijden. Met een nieuwe of gebruikte Land Rover Defender zit je dus niet snel vast.

Beoordelingen voor Land Rover Defender

27 Beoordelingen

4,5