Maserati 3200 : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de Maserati 3200, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van Maserati 3200
-
Maserati 3200 3.2 V8
€ 19.950,-- 103.121 km
- 03/2000
- 271 kW (368 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
-
16,6 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
388 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-7471KV Goor -
Maserati 3200 3.2 V8
€ 22.900,-- 121.265 km
- 02/2000
- 271 kW (368 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
18,1 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
422 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1721 PL BROEK OP LANGEDIJK -
Maserati 3200 V8 Automaat - Incl. BTW - Youngtimer!
€ 22.940,-BTW verrekenbaar - 117.449 km
- 07/1999
- 271 kW (368 PK)
- Gebruikt
- 8 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
-
16,6 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3641 RC MIJDRECHT -
Maserati 3200 3.2 V8 (BiTurbo) Automaat | COMPLETE HISTORIE | GE
€ 19.400,-- 121.210 km
- 11/2000
- 271 kW (368 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
16,6 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
388 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5981 WX PANNINGEN -
Maserati 3200 3.2 V8 1 EIGENAAR !! Nieuwe Distr riem !!
€ 22.495,-- 114.063 km
- 01/2002
- 271 kW (368 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
-
16,6 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
388 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6466 GW KERKRADE -
Maserati 3200 3.2 V8 Automaat Volledig onderhouden
€ 16.450,-- 126.755 km
- 06/1999
- 271 kW (368 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
18,1 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl - - (g/km)
Bedrijf, NL-1322 AS ALMERE
Interesse in een Maserati 3200
Alle artikelen

Test Maserati MC20: eindelijk weer een sportwagen waar Porsche bang van wordt

Eerste review: waarom de Maserati Grecale nóg opwindender is dan de Porsche Macan

Review - De Maserati Ghibli Hybrid jokt dat-ie een hybride is

Korte test: Maserati Quattroporte Automatic – Automatisch makkelijker

Review Renault Captur (2020)

Test occasion: Volvo V70 – Occasion videotest: Volvo V70
Alternatieve modellen
En de klassieker Maserati Quattroporte, die als sportieve sedan sinds de jaren ’60 in de collectie was opgenomen, kon in zijn eentje niet voor voldoende omzet zorgen. Daarom greep Fiat terug naar Gran Turismo’s, waarmee Maserati met modellen als de 3500 GT of de 5000 GT in de jaren ’60 bekend was geworden. Bij de ontwikkeling van een nieuwe vierzits sportcoupé uit de luxe klasse (de opvolger van de als braaf bekritiseerde Maserati Shamal), stond er hulp klaar van Fiat-dochter Ferrari. Uit deze samenwerking tussen de sportautospecialisten ontstond de Maserati 3200, die in 1998 op de markt gebracht werd en tot 2001 geproduceerd werd. Daarna werd het model afgelost door de simpelweg Maserati Coupé genaamde opvolger.
Met de Maserati 3200 krijgt het merk Maserati een nieuw gezicht
Het design van de nieuwe coupé stamde af van de Italiaan Giorgetto Giugiaro, die ook al voor Fiat en Ferrari gewerkt had en voor Maserati reeds één van de eerste Gran Turismo’s uit de jaren ’60, de Maserati 5000 GT, evenals de succesvolle derde generatie van de Maserati Quattroporte ontworpen had. Na de wat saaie vormen die alle modellen van Maserati sinds de invoering van de Biturbo-serie in de jaren ‘80 hadden, koos Giurgiaro bij de nieuwe Maserati 3200 weer voor klassieke elegantie. Dit was vroeger lange tijd kenmerkend voor sportauto’s van Maserati. Het opnieuw toepassen van dit concept, wat later ook bij de nieuwe oplage van de Maserati Quattroporte in 2003 gebeurde, droeg eraan bij dat Maserati weer een succesvol merk werd. Alleen de vormgeving van de achterkant kreeg een extravagant kenmerk van de ontwerper: hij gaf de Maserati 3200 boogvormige achterlichten, die doen denken aan een boemerang.
Een V8-motor met biturbo techniek voor de Maserati 3200
Aan de motoren die de constructeurs op het oog hadden voor de Maserati 3200 hadden zij minder te veranderen. Met de V8 biturbo motor stond er een motor ter beschikking die reeds gebruikt werd voor de Maserati Quattroporte en het potentieel had om in de nieuwe coupé tot een beter prestatievermogen te komen. De 3,2 liter motor werd zodanig aangepast voor de Maserati 3200 dat hij de circa 1,5 ton zware en 4,51 meter lange sportcoupé een prestatievermogen van 272 kW (370 pk) ter beschikking kon stellen. Daarmee bereikte de Maserati 3200 een topsnelheid van circa 285 kilometer per uur. Dankzij de toegepaste biturbo techniek accelereerde de Maserati 3200 in 5,2 seconden van nul naar honderd.