


Sterke punten
- Stil
- Comfortabel
- Zuinig
Zwakke punten
- Prijs
- Stug bij 17-inch-wielen
- Geen 1-pedaal-modus
Renault ZOE : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de Renault ZOE, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van Renault Zoe E-Tech Electric
-
Renault ZOE Q210 Zen QC 22 (ex)
€ 7.750,-- 110.000 km
- 07/2015
- 66 kW (90 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-6438BD Oirsbeek -
Renault ZOE Q210 Zen QC 22 (ex)
€ 7.750,-- 110.000 km
- 07/2015
- 65 kW (88 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- - (Transmissie)
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-6438BD Oirsbeek -
Renault ZOE R110 Limited 41 kWh (ex Accu) 4% Bijtelling | Came
€ 16.950,-BTW verrekenbaar - 43.599 km
- 12/2018
- - kW (- PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2921 LP KRIMPEN AAN DEN IJSSEL -
Renault ZOE R110 Life 52 Kwh (Accuhuur) / € 13.950 Met Subsid
€ 15.950,-BTW verrekenbaar - 52.576 km
- 10/2020
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-9723 JD GRONINGEN -
Renault ZOE E-TECH Electric R135 1AT Iconic Hatchback | Automa
€ 37.945,-BTW verrekenbaar - 10 km
- 02/2023
- - kW (- PK)
- Nieuw en op kenteken
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
17,7 kWh/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-8021 GA ZWOLLE -
Renault ZOE Q210 Zen Quickcharge 22 kWh (ex Accu) 2000 subsidi
€ 9.950,-- 114.756 km
- 04/2015
- - kW (- PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-8831 ZM WINSUM FR -
Renault ZOE Q210 Intens Quickcharge 22 kWh ( KOOPACCU ) / CAME
€ 13.850,-- 60.056 km
- 04/2014
- - kW (- PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-9563 RE TER APELKANAAL -
Renault ZOE R135 Intens 50 (ex Accu) ** FULL OPTIONS o.a. APPL
€ 25.400,-BTW verrekenbaar - 9.990 km
- 05/2020
- - kW (- PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3861 MA NIJKERK -
Renault ZOE R90 Bose 41 kWh | BTW AUTO | KOOP ACCU
€ 17.950,-BTW verrekenbaar - 84.843 km
- 03/2018
- - kW (- PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5554 PM VALKENSWAARD -
Renault ZOE ZE50 R110 Life (52kWh huuraccu) Subsidie mogelijk
€ 19.895,-- 20.282 km
- 11/2020
- 80 kW (109 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-6662SG Elst (Overbetuwe) -
Renault ZOE 41kWH Elektrisch €2000 subsidie Automaat Airco Cru
€ 14.950,-- 86.940 km
- 02/2017
- - kW (- PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-9502 EC STADSKANAAL -
Renault ZOE Q210 Zen Quickcharge 22 kWh Keyless Camera Climate
€ 9.450,-- 71.029 km
- 12/2013
- - kW (- PK)
- Gebruikt
- 4 vorige eigenaren
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7322 AJ APELDOORN -
Renault ZOE R90 Life 41 kWh (ex Accu)
€ 13.450,-- 86.786 km
- 05/2017
- 68 kW (92 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
10,2 kWh/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2921 LP KRIMPEN AAN DEN IJSSEL -
Renault ZOE R90 Zen 41 kWh (accu huur) €12250 na Subsidie
€ 14.250,-- 43.200 km
- 01/2017
- 68 kW (92 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2851 LC HAASTRECHT -
Renault ZOE R135 Intens 52 kWh, ex batterij
€ 23.900,-- 21.468 km
- 07/2020
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
-
0 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7315 GB APELDOORN -
Renault ZOE R240 Life 22 kWh (ex Accu) - €8950 Na Subsidie
€ 10.950,-- 31.000 km
- 04/2016
- 68 kW (92 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2851 LC HAASTRECHT -
Renault ZOE R135 Intens CCS QUICKCHARGE (ex Accu) | Half Leder
€ 24.240,-BTW verrekenbaar - 19.685 km
- 10/2020
- - kW (- PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3068 JE ROTTERDAM -
Renault ZOE Experience 50 (ex Accu) Leer Camera Winterpak. PDC
€ 19.999,-BTW verrekenbaar - 23.981 km
- 09/2020
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2661 JK Bergschenhoek -
Renault ZOE E-Tech Electric 50 Kwh R110 Life (AccuHuur) incl.
€ 21.850,-BTW verrekenbaar - 9.260 km
- 12/2020
- - kW (- PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3861 SN NIJKERK -
Renault ZOE E-Tech Electric R110 Limited 41 kWh (AccuHuur) inc
€ 16.850,-- 43.804 km
- 12/2018
- - kW (- PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3861 SN NIJKERK
Interesse in een Renault Zoe E-Tech Electric
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Alternatieve modellen
Goede redenen
- De Zoe is al jaren de beste verkopende elektrische auto, maar maakt daar geen schreeuwerige boodschap van. Bij Renault hebben ze het e-rijden inmiddels grondig onder de knie.
- Ook fijn, de batterijen van de Zoe komen nu eens niet uit China, maar uit Korea en verder is deze Zoe zo Frans als een auto maar Frans kan zijn. Zo goed als alle onderdelen zouden door een foodie als terroir worden omschreven.
- De Zoe heeft een 52-kWh-batterij en dat plaatst hem tussen de middenklassers in het e-rijden. De auto is stil en weet zijn energie goed te recycleren, met zijn praktisch rijbereik moet de range angst toch stilaan achter de rug zijn.
Belangrijke gegevens
De Zoe scoorde, de reputatie van Renault op dat vlak ondanks, matig in de crashtesten. Dat had eerder te maken met de afwezigheid van een aantal rijassistenten dan dat de koets passief zijn werk niet zou aankunnen.
De Zoe heeft een laadpunt aan de voorkant van de auto, waar het logo van het merk de stekkeringang verbergt. Dat voorkomt in ieder geval dat de laadpaal in bepaalde gevallen wel eens aan de verkeerde kant zou staan.
Renault is gestopt met het verhuren van batterijen voor zijn e-auto’s. Simpel omdat het te ingewikkeld was om die prijzen uitgelegd te krijgen (wie meer reed, moest meer huur betalen). Dat maakt wel dat de goedkope Zoe (€ 24.000) plotsklaps een kleine € 10.000 duurder werd.
Motoren
Géén cilinders, één elektromotor op de vooras, ergo de voorwielen aandrijft, maximaal 135 pk sterk en een maximaal koppel van 245 Nm - dat is de Renault Zoe. Daarmee wordt de 1,5 ton zware Zoe zo’n 140 km/h maximaal snel en kan die in net geen 10 s de 100 km/h halen. Cijfers waarmee je thuis komt, maar niet over naar huis schrijft. Wel gunstig zijn de verbruikscijfers; wie niet te vaak op de snelweg moet komt met gemiddeld 160 kW 100 km toe. Verdienstelijk, zonder twijfel. Wie zijn Zoe thuis aan de stekker hangt, moet rekenen op zo’n 16 u oplaadtijd, bij een zo goed als lege batterij. Waarom Renault zijn Zoe niet met de 1-pedaal modus (gaspedaal lossen is automatisch remmen) uitrust, is ons een raadsel.
Afmetingen
Hoewel klein gepercipieerd, is de Zoe toch net iets langer dan 4 m, 1,73 m breed en 1,56 m hoog. Hij heeft een neerklapbare achterbank en op die manier varieert de nuttige kofferruimte van 338 l naar 1.225 l. De Zoe weegt ruim anderhalve ton, tja, batterijen… In ieder geval, je kan met 4 onderweg, al zit je achteraan als volwassen mens behoorlijk hoog in de auto.
Varianten
De Zoe heeft maar één variant en dat is zichzelf. De even kleine (zelfs kleinere) Twingo -en dus ook de Smart for 2- is nog een uitvloeisel van de samenwerking tussen Renault en Mercedes/Smart en heeft minder pk’s en rijbereik, maar kost ook gevoelig minder. Renault heeft vanaf 2022 het aantal uitrustingsniveaus herschikt: Equilibre: handsfree starten, digitaal dashboard, handgeschakelde airco, 7 inch scherm zonder navigatie, De Evolution heeft een automatische airco, parkeersensoren, verkeersbordenherkenning, rijbaanassistent en navigatie. Iconic doet daar nog 17 inch velgen, speciale koetswerkaccenten en andere bekleding binnen bovenop. Alle Zoe’s hebben Android Auto en Apple Car Play.
Prijzen
De Zoe kost minstens € 34.790 (consumentenadviesprijs) , dat is een flink bedrag voor een auto die 135 pk sterk is en een rijbereik van ruim 350 km afficheert. Occasions zijn al verkrijgbaar vanaf € 7.999. Hier gaat het wel om een model met iets meer dan 112.000 km op de teller uit 2013.
Design
Exterieur
De Zoe heeft al zijn hele levensloop dezelfde spoorbreedte en wielbasis, dan moet je in de loop van de drie generaties waarover officieel sprake, toch geen grote verschuivingen in het design verwachten. Hij zag er destijds al patent uit, Renault heeft ondertussen wel zijn smoelwerk veranderd, maar dat is aan de Zoe voorbijgegaan. De stevige achterpartij, een front met een laag rooster, de gestrekte koplampen, er rijdt erger op onze wegen rond.
Interieur
Het eerste wat opvalt zijn de nogal fors uitgevallen voorstoelen, helaas zit je er meer op dan in. Voorts is de boordplank nu digitaal en naargelang de uitvoering verschilt ook het multimediascherm in afmetingen. Daaronder een middenconsole met (draai)knoppen voor de secundaire bedieningen, redelijk wat usb-poorten en de e-shifter, de pook die de Zoe ofwel voorwaarts, dan wel achterwaarts doet rijden. Het is niet uitbundig uitgevoerd, maar ook niet sober. Met smaak, dat is nog de beste omschrijving. Wanneer het kon heeft Renault recyclagematerialen gebruikt. Hoe ook, de Zoe is stil, ook door de afwezigheid van wind- en rolgeluiden, al wordt dat anders bij grotere wielen.
Veiligheid
De Zoe scoorde, geheel in tegenstelling tot zijn broers en zussen met een verbrandingsmotor niet erg best in de crashtest: nul sterren. En dat voor een auto die bij zijn introductie nog het maximum kreeg. EuroNcap heeft echter zijn eisen om die maximumscore te bekomen naar boven bijgesteld en nu wegen de ongevalvermijdingssystemen veel zwaarder door en vermits de Zoe in zijn standaarduitrusting geen noodremsysteem heeft, was meer dan nul sterren niet mogelijk. Maar voorts: abs, esp, airbags allerhande, het valt wel mee met de passieve veiligheid.
Alternatieven
De Zoe heeft lang het rijk voor zich alleen gehad, maar daar is met bijvoorbeeld de tweeling Peugeot 208 en Opel Corsa (beide Stellantis) behoorlijk wat competitie in de e-markt bijgekomen. Zowel de 208 als de Corsa zijn bij een gelijkaardige uitrusting ongeveer gelijkwaardig geprijsd. Het is een kwestie van smaak, met die bemerking dat zowel de 208 als de Corsa nu pas aan hun leven beginnen en dus meer jaren voor de boeg hebben dan de uitbollende Zoe.