Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
bmw-6er-l-01.jpg

BMW 645

BMW 645 : een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de BMW 645, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Occasions vanaf:
Financial Lease vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

De BMW 645Ci is een mix van sportiviteit en comfort

Een coupé of cabriolet, 0-100 km/u in 5,8 seconden en 329 pk. Dat is de BMW 645Ci. Maar de 645Ci is niet alleen snel. Toen de auto in 2003 voor het eerst uitkwam als vlaggenschip van de BMW 6-serie beschikte hij ook over een lange optielijst. Denk hierbij aan een audio-navigatiesysteem, 18-inch lichtmetalen velgen en zelfs een optie voor een elektrisch glazen schuifdak. De BMW 645Ci is dus op en top BMW. Een auto met pit maar ook met het nodige comfort. Benieuwd wat een een gebruikte BMW 645Ci jou te bieden heeft? Lees dan snel even verder!

Interesse in een BMW 645

BMW 645 occasions
BMW 645 dealeraanbiedingen

Alle artikelen

Alternatieve modellen

Unieke styling en een kort leven

De BMW 645Ci coupé werd voor het eerst gespot op de Frankfurt Auto Show in 2003. Een jaar later werd de cabriolet versie voor het eerst aan het publiek vertoont op de Detroit Auto Show in 2004. De 645Ci was geïnspireerd op de BMW Z9, de vloeiende lijnen en vernieuwende achterkant zijn hier een duidelijk afspiegeling van.

De 645Ci werd in productie genomen als vlaggenschip van de BMW 6-serie. Er was namelijk ook nog de 630Ci. Het grote verschil tussen deze auto’s zat hem vooral in de motor. De 630Ci maakte gebruik van een 3.0 6-cilinder motor met 258 pk. De 645Ci zat hier met een 4.4 V8 met 329 pk ruim boven.

De productie van de 645Ci bleek uiteindelijk van korte duur. De levering stopte in 2005 na de introductie van de krachtigere 650Ci. Deze leverde namelijk 367 pk maar maakte wel gebruik van dezelfde motor. Uiteindelijk kwam hier nog de BMW M6 bij. Met een vernieuwde V10 motor en een totaal van 507 pk is dit het huidige vlaggenschip van de 6-serie. Zowel de 650Ci en de M6 worden nog geproduceerd.

De auto rolde als eerste van de band af in BMW’s eigen fabriek in Dingolfing, Duitsland. Dat hier een prijskaartje aan hing mag duidelijk zijn. Het is tenslotte een BMW. Als je de 645Ci in 2003 nieuw wilde aanschaffen dan koste dat je minimaal €124,000.

De 645Ci, S6 Quattro en de XK8

Als we naar de competitie binnen BMW kijken dan is het dus al snel duidelijk. De 645Ci is duidelijk krachtiger dan de 630Ci, maar werd later wel van zijn troon gestoten door de 650Ci.

Maar BMW is natuurlijk niet van plan om met zichzelf te concurreren. Daarom zijn de Audi S6 Quattro en de Jaguar XK8 goed vergelijkingsmateriaal. Als je dan toch bezig bent met sportieve auto’s te vergelijken dan is acceleratie natuurlijk heel belangrijk. De 645Ci zit hier natuurlijk goed. Met een 0-100 km/u tijd van een krappe 5,8 seconden is hij zeker niet langzaam te noemen. De Jaguar XK kom hier op de tweede plek en geeft met 6,2 seconden een vierde van een seconde toe. De S6 Quattro is bijna een seconde langzamer dan de 645Ci met een tijd van 6,7 seconden.

Als je kijkt naar het aantal pk’s wat de auto’s bieden dan is de S6 Quattro wel de terechte winnaar. Met een totaal van 340 pk heeft hij het meeste kracht onder de motorkap liggen. De Jaguar XK8 komt eigenlijk niet in de buurt bij deze kracht. Hij biedt je 290 pk. Hoe zit het dan met de 645Ci? Die valt er bijna precies tussen in met een totaal van 320 pk.

Snel zijn is leuk, maar hoeveel moet je hier eigenlijk voor betalen? Laten we een kijken naar het verbruik. De 645Ci doet het verrassend goed voor een auto met deze kracht. Je mag uiteindelijk rekening houden met een verbruik van 1 op 9. Zowel de XK8 als de S6 Quattro zijn toch wel iets schadelijker voor de portemonnee en het milieu. Met een XK8 rijd je gemiddeld 1 op 6,7. De S6 Quattro zit hier met 1 op 7 net iets boven.

Een motor die perfect past

Een gebruikte BMW 645Ci vind je alleen maar met een 4.4 V8 benzinemotor met 329 pk. BMW heeft tijdens de productie van de 645Ci besloten geen andere motoren te leveren. Deze kwamen er uiteindelijk wel in de 650Ci. Voor zijn klasse is de motor redelijk zuinig met een verbruik van 1 op 9.

Uitrusting en opties

Standaard worden BMW’s natuurlijk geleverd met de nodige luxe opties. Kijk hieronder eens waar de 645Ci standaard over beschikt:

  • ABS
  • Alarm klasse 3
  • Audio-navigatiesysteem
  • Automatische airco
  • Bandenspanningcontrolesysteem
  • Bestuurdersairbag
  • Boordcomputer
  • Elektrische verstelbare en verwarmde buitenspiegels
  • Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
  • CD-wisselaar
  • Cruise control
  • Elektrisch verstelbare stoelen
  • Elektrische ramen (voor)
  • ESP
  • Hoofd airbags (voor)
  • Hoofdsteunen (voor)
  • Koplampreiniging
  • Lederen bekleding
  • 18-inch Lichtmetalen velgen
  • Mistlampen (voor)
  • Parkeersensor (voor en achter)
  • Passagiersairbag
  • Regensensor
  • Stuurbekrachtiging
  • Sportstoelen
  • Stuurbekrachtiging
  • Verwarmde voorstoelen
  • Xenon koplampen
  • Zij airbags (voor)

Mocht de bovenstaande lijst nog niet genoeg zijn dan kun je ook nog kiezen uit de volgende aanvullende opties:

  • Alarm klasse 4
  • Alarm klasse 5
  • Anti-overhelling assistent
  • Autotelefoon
  • Adaptieve cruise control
  • Elektrisch glazen schuifdak

Voor wie zoekt naar een sportieve coupé of cabriolet

De 645Ci is ideaal voor wie behoefte heeft aan een sportieve wagen die ook nog eens praktisch in het dagelijks gebruik. Met een keuze uit een coupé of cabriolet kun je de BMW aanpassen aan jouw wensen. Daarnaast is de standaard 4.4 V8 een perfecte motor voor een sportieve rijstijl. De vele standaard en aanvullende opties leveren wat je van BMW mag verwachten: luxe en comfort.

Beoordelingen voor BMW 645

2 Beoordelingen

4,0

Meer informatie

Meer links