Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
polestar-2-front

Polestar 2

1 / 3
polestar-2-front
polestar-2-side
polestar-2-back

Sterke punten

  • Origineel design
  • Slimme technologie
  • Duurzame keuze

Zwakke punten

  • Ingetogen kleuren
  • Batterij moet warm zijn om te presteren
  • Niet de ruimste

Polestar 2 : een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de Polestar 2, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Occasions vanaf:
Financieren vanaf:
Financial Lease vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

Polestar 2: karakteristieke elektrische crossover boordevol technologie

De volledig elektrische Polestar 2 verschijnt in 2019 en is in 2024 vernieuwd. De auto is er met één elektromotor – die nu de achterwielen aandrijft in plaats van de voorwielen – en met twéé motoren en vierwielaandrijving. Grootste uiterlijke verschil is de gesloten grille in carrosseriekleur. Lees meer.

Interesse in een Polestar 2

Polestar 2 occasions
Polestar 2 nieuwe auto's
Polestar 2 dealeraanbiedingen

Alle artikelen

Alternatieve modellen

Goede redenen

  • Stijlvolle verschijning, rijke uitrusting
  • Ruime keuze aan stille aandrijflijnen met snellaadmogelijkheid
  • Verwantschap met Volvo
  • Google ingebouwd

Technische gegevens

Motorisatie

De vernieuwde Polestar 2 is er als Standard en Long Range Single Motor met achterwielaandrijving, en als Long Range Dual Motor, met twee elektromotoren en vierwielaandrijving. Die laatste is er ook met Performance pack. Het vermogen van de Single Motor-versies ligt op 200 resp. 220 kW (272 en 299 pk). De tweemotorige versies hebben een vermogen van 310 en 350 kW (421 en 476 pk). De trekkracht is 490 Nm voor de eenmotorige versies en 740 voor de Dual Motor-versies. Dat levert een acceleratie van 0 naar 100 km/u op van 4,2 seconden van de Performance-versie tot een nog steeds respectabele 6,4 seconden voor de Standard Range Single Motor. Alle Polestars 2 hebben een topsnelheid van 205 km/u.

Alleen de Standard Range-versie heeft een batterij van 70 kWh, de andere zijn voorzien van een grotere batterij van 82 kWh. Voor beide geldt een snellaadtijd met gelijkstroom van 10 tot 80 procent van minder dan een halfuur. Opladen met wisselstroom duurt van 0 naar 100 procent 7 uur voor de kleinere batterij en 8 uur voor de grotere.

Afmetingen

De Polestar 2 is een flinke middenklasse hatchback (D-segment) van ruim vierenhalve meter lang en bijna 1,48 meter hoog. De versie met Performance pack is een paar millimetertjes lager, maar niemand die dat ziet. De bagageruimte is met de achterbankleuning in de normale positie 407 liter groot, met de leuning neergeklapt bijna 1.100 liter. En aangezien een verbrandingsmotor ontbreekt, is er ook in het vooronder nog een bagageruimte van 41 liter – perfect voor de gevarendriehoek en de bandenreparatie- en EHBO-sets – die tot de standaarduitrusting behoren. Maar je kunt er ook je laadkabel bewaren.

De belangrijkste specificaties op een rij

Polestar 2
Marktintroductie 2024
Lengte x breedte x hoogte 4,61 x 1,86 x 1,48 m
Wielbasis 2,74 m
Inhoud bagageruimte 407-1.097 l + 41 l voorin
Ledig gewicht 1.870-2.010 kg
Toelaatbaar totaalgewicht 2.390-2.600 kg
Vermogen 200-350 kW (272-476 pk)
Koppel 490-740 Nm
Topsnelheid 205 km/u
Acceleratie van 0 tot 100 km/u 4,2-6,4 sec
Batterijcapaciteit 70-82 kWh
Verbruik 14,8-17,2 kWh/100 km
Actieradius 554-659 km

Varianten

Polestar biedt zijn modellen sowieso zeer compleet aan. De grootste variatie zit hem in de aandrijflijnen, maar die hebben we al besproken. Je kunt je nieuwe Polestar 2 wel laten uitrusten met diverse optiepakketten. In het kort voegt het Pilot pack enkele extra rijassistentiesystemen toe aan de veiligheidsvoorzieningen van de Polestar 2. Het Plus pack omvat onder meer extra comfortvoorzieningen, een geluiddempend panoramisch glazen dak, een elektrisch bedienbare achterklep, veganistische WeaveTech bekleding en een luchtfiltersysteem voor het interieur. Het Performance pack – alleen in combinatie met de Long Range Dual Motor-versies – bestaat uit onder meer een upgrade van de performance software, 20-inch wielen, Brembo-remmen en een Polestar Engineered dynamisch onderstel. Het Pro pack omvat enkele elementen van het Performance pack, maar is dus leverbaar op andere versies.

Prijzen

De vernieuwde Polestar 2 kost minimaal 45.000 euro, oplopend tot 62.000 euro. En dan kun je nog kiezen uit diverse optiepakketten. Een Polestar 2 occasion is al een stuk bereikbaarder. Reken op occasionprijzen vanaf 28.000 euro, vanzelfsprekend oplopend tot het niveau van een nieuwe. De meeste Polestars 2 zijn nog jong en hebben weinig kilometers op de teller. Maar er zijn ook goedkopere exemplaren met anderhalve ton onder de wielen. De keuze is ruim en gevarieerd.

Design

Buitenkant

De Polestar 2 heeft een origineel en zeer karakteristiek design. Eigenlijk is de Polestar 2 een sedan op hoge poten, ofwel een crossover. De auto staat hoger op zijn wielen en heeft een grote bodemvrijheid: 151 mm voor en 167 mm achter. Mede daardoor heeft de Polestar 2 een avontuurlijke uitstraling. Het design van de Polestar 2 heeft nog veel Volvo-kenmerken, maar met de toekomstige modellen wordt het onderscheid vast steeds groter. Polestar stamt af van Volvo en kiest voor een veilige design-aanpak om vertrouwen te wekken bij het publiek. Volvo is immers een solide automerk en Polestar borduurt voort op dat imago.

Binnenkant

Liefhebbers van technologie komen aan hun trekken in de Polestar 2. Het interieur heeft een logische opzet met veel ruimte voor technologie en forse displays. De auto heeft een digitaal instrumentarium en een grote touchscreen voor de bediening van het infotainmentsysteem. Dat laatste draait op Android-technologie, met Google geïntegreerd. Navigeren doe je dus met Google Maps. Alle in het interieur toegepaste materialen zijn duurzaam gewonnen – de bekleding in het Plus pack is zelfs veganistisch.

Het interieur zit ook vol met handige opbergruimtes, zoals het dashboardkastje met de geïntegreerde tassenhaak en de handige pas- en pennenhouder. De bergvakken in de portieren zijn lekker groot en in de middenconsole zijn twee handige bekerhouders verwerkt met een vakje waarin je smartphone draadloos wordt opgeladen. Rijk uitgerust en strak vormgegeven dus, het interieur van de 2.

Veiligheid

De Polestar 2 is een veilige auto en hij heeft in de crashtests van Euro NCAP de maximale score van vijf sterren behaald. Er is natuurlijk veel kennis van Volvo toegepast in deze auto. Het platform is ultrastijf en de carrosserie omvat slimme energieabsorptiezones. De voorzijde van de carrosserie is zó ontworpen dat die de energie van een frontale botsing optimaal absorbeert. Ook is de Polestar 2 voorzien van de nodige airbags en diverse rijhulpsystemen, zoals Driver Awareness-functies, Blind Spot Information System (BLIS) met stuurondersteuning, Cross Traffic Alert met remondersteuning, Rear Collision Warning and Mitigation, een botspreventiesysteem met voetgangers- en fietsersherkenning, grootlichtassistentie, dodehoekbewaking, adaptieve cruise control, rijstrookassistentie en 360-graden surround view met camera's, radar en ultrasone sensoren om de complete omgeving van de Polestar 2 scherp in de gaten te houden, én automatisch dimmende buitenspiegels.

Alternatieven

Voor de Polestar 2 bestaan – net als voor alle andere auto’s – natuurlijk diverse alternatieven. Denk als eerste aan de elektrische Volvo XC40 – een verwant model waarmee de Polestar 2 veel techniek deelt. Misschien wel de belangrijkste concurrenten van de Polestar 2 zijn de Tesla Model 3 en BMW i4 die eveneens populair zijn in het zakelijke leasesegment. Wil je binnen het merk Polestar een trede hogerop? Dan is de Polestar 4 een fraai alternatief.

FAQ

Waar komt de Polestar 2 vandaan?
De Polestar 2 is verwant aan de Volvo XC40 – Polestar is immers ook een merk van de Zweedse autofabrikant Volvo, dat weer onder de vleugels van het Chinese Geely valt. De Polestar 2 wordt in een fabriek van Volvo in China gebouwd.
Waar is Polestar actief?
Polestar heeft een hoofdkantoor in Göteborg, Zweden, en de modellen zijn online beschikbaar in 27 markten in Noord-Amerika, Europa en Azië-Pacific. Het merk is van plan om tegen 2030 een echte klimaatneutrale auto te produceren zonder dat daarvoor enige compensatie nodig is.
Wat is de garantie op een Polestar 2?
Op de Polestar 2 geldt een garantie van twee jaar, ongeacht een eventuele wisseling van eigenaar. De garantie op de batterij geldt gedurende de eerste acht jaar of 160.000 km, al naar gelang wat eerder is. Als de State-of-Health (SoH) van de batterij binnen de eerste acht jaar daalt tot minder dan 70 procent van de oorspronkelijke capaciteit, vervangt Polestar de batterij kosteloos.

Meer informatie

Meer details