Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Porsche 944

1981 was het beginjaar voor de productie van de Porsche 944 die met talrijke technische snufjes was uitgerust, zoals de elektronische benzine-injectie (Motronic) en de wereldwijd eerste verwarmde lambdasonde. De Porsche 944 is ongetwijfeld een van de meest markante sportwagens in de Porschefamilie, waarbij het overigens zo karakteristieke Porschedesign nauwelijks valt waar te nemen. Lees meer

Alternatieve modellen

Informatie over Porsche 944

Het model werd aanvankelijk alleen als basisversie 944 coupé zonder katalysator aangeboden, later (in 1985) ook met katalysator.

Verder verschenen de modellen 944 turbo (in 1985), 944 S (in 1987), 944 turbo S (in 1988) en tenslotte 944 turbo S2 (in 1989). Deze voertuigen waren alle uitgerust met de standaardmotor van de 944. Het viercilindermotorblok bestond uit de rechter cilinderbank van het acht cilinder sterke voorgangermodel Porsche 924. De basisversie bracht nog altijd 163 pk, de 944 turbo S vanaf 1988 zelfs 250 pk. De Porsche 944 turbo werd drie jaar lang ook als cabrioversie verkocht en werd 7.000 keer verkocht. De 944 cabriolet turbo was destijds de snelste viercilinder cabrio ter wereld. In 1991 staakte Porsche de productie van de populaire sportwagen 944 die vandaag als rariteit nog steeds een begeerde klassieker van de nieuwe generatie is.

Beoordelingen voor Porsche 944

2 Beoordelingen

4,5