Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
mercedes-benz-clk-320-l-01.jpg

Mercedes-Benz CLK 320

1 / 3
mercedes-benz-clk-320-l-01.jpg
mercedes-benz-clk-320-l-02.jpg
mercedes-benz-clk-320-l-03.jpg

Mercedes-Benz CLK 320 : een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de Mercedes-Benz CLK 320, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Occasions vanaf:
Financial Lease vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

De Mercedes-Benz CLK 320 is de enige zescilinder van de CLK-klasse

Een hoog prestatievermogen en een soepele response: voor deze eigenschappen stonden de Mercedes-Benz CLK 320 coupés en cabriolets van premiumfabrikant Daimler uit Stuttgart. De Mercedes-Benz CLK 320 nam als enige zescilinder een middenpositie in tussen de zwakkere V4- en de krachtigere V8-modellen van de eerste CLK-generatie. Lees meer

Interesse in een Mercedes-Benz CLK 320

Mercedes-Benz CLK 320 occasions
Mercedes-Benz CLK 320 dealeraanbiedingen

Alle artikelen

Vervolgens verscheen de Mercedes-Benz CLK 320 vanaf 2005, in de tweede generatie, met een sportieve commonrail motor, waarmee hij het CLK-topmodel onder de dieselmodellen was.

De benzineversies van de Mercedes-Benz CLK 320

De Mercedes-Benz CLK 320 van de eerste generatie werd van 1997 tot 2002 met een V6-motor met een cilinderinhoud van 3,2 liter geproduceerd. Daarmee had hij een prestatievermogen van 160 kW (218 pk) en een maximale koppel van 310 newtonmeter (Nm). De Mercedes-Benz CLK accelereerde in 7,9 seconden van nul naar honderd en bereikte een topsnelheid van 244 km/u. Het gemiddelde brandstofverbruik lag op 10,2 liter super. Dat ging gepaard met een CO2-uitstoot van zo’n 244 g/km. De Mercedes-Benz CLK 320 werd in deze generatie aangeboden als tweedeurs coupé met vier zitplaatsen en als cabriolet met stoffen dak. Ook in de tweede generatie, die in 2002 op de markt gebracht werd, koos Daimler voor de kwaliteiten van de benzinemotor, die onveranderd bleef. De productie van de Mercedes-Benz CLK 320 met benzinemotor werd in 2005 beëindigt.

De Mercedes-Benz CLK 320 als nieuwe topdiesel

Zijn plaats werd vanaf 2005 ingenomen door de nieuw in de collectie opgenomen Mercedes-Benz CLK 320 met CDI-motor. Deze diesel beschikte in de versie met zesversnellingsbak over een cilinderinhoud van 3,0 liter, een prestatievermogen van 165 kW (224 pk) en een maximale koppel van 415 Nm. Met de nieuwe automaat met zeven versnellingen had de Mercedes-Benz CLK 320 daarentegen een maximale koppel van 510 Nm, waarmee de auto in 7,2 seconden van nul naar honderd kon accelereren. De maximumsnelheid van de Mercedes-Benz CLK 320 CDI lag volgens de fabrikant op 242 km/u. Afhankelijk van de aandrijving lag het verbruik gemiddeld tussen de 7,1 en 7,4 liter. De CO2-waarde lag tussen 188 g/km en 197 g/km. De Mercedes-Benz CLK 320 was aan het einde van de serie in 2009 alleen nog maar als cabriolet verkrijgbaar.

Beoordelingen voor Mercedes-Benz CLK 320

45 Beoordelingen

4,5