Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
nissan-juke-front

Nissan Juke

1 / 3
nissan-juke-front
nissan-juke-side
nissan-juke-back

Sterke punten

  • Iets toegankelijker design
  • Geslaagde hybride
  • Verbeterde afwerking

Zwakke punten

  • Beperkte motorkeuze
  • Filtering met grote velgmaten
  • Kleinere koffer (hybride)

Nissan Juke : een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de Nissan Juke, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:€ 9.800,-*
Occasions vanaf:€ 2.500,-*
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

Nissan Juke: Populaire crossover nu ook als hybride

De eerste generatie van de Nissan Juke zette de compacte crossover in het B-segment bijna eigenhandig op de kaart. Vandaag zwakt generatie twee de polariserende looks van zijn voorganger iets af, en pakt hij naast een benzinemotor ook uit met een hybride aandrijflijn. Lees meer

Interesse in een Nissan Juke

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Goede redenen

  • Compacte afmetingen en de wielen ver in de hoeken zorgen opnieuw voor een potig voorkomen. De opvallende voorkant van weleer werd iets minder opvallend, waardoor de Juke bij meer mensen in de smaak valt.
  • Het interieur van de vorige generatie Juke ging geplaagd onder het harde plastic, maar de afwerkingskwaliteit gaat erop vooruit in deze tweede generatie.
  • De 1.0 DIG-T-benzinemotor mag dan niet de grootste en krachtigste zijn, hij toont zich in de praktijk toch soepel.
  • De Nissan Juke Hybrid neemt de complexe hybride aandrijflijn van de Renault Captur over, die naadloos werkt.

Belangrijke gegevens

Motoren

Het motoraanbod van de Nissan Juke is al bij al behoorlijk beperkt. Je vindt bijvoorbeeld geen dieselmotoren of plug-in hybrides terug. Wel is er bijvoorbeeld de 1.0 DIG-T, een 1,0 liter grote driecilinder turbobenzine van 114 pk en 180 Nm (dat enkele seconden lang stijgt tot een maximum van 200 Nm). Die is combineerbaar met een handgeschakelde zesbak of een DCT-versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven verzetten. Voor de handgeschakelde versie geeft Nissan een gemiddeld verbruik op van 5,0 tot 5,8 l/100 km en een CO2-uitstoot van 113 g/km.

Afmetingen

De Nissan Juke heeft een lengte van 4,21 meter, breedte van 1,80 meter en hoogte van 1,60 meter, waardoor hij bijna 10 centimeter langer is dan de vorige generatie. Hij doet nipt onder voor de Renault Captur, waarmee hij zijn platform deelt, maar is wel iets langer dan andere concurrenten als de Volkswagen T-Cross of Kia Stonic.

Het koffervolume van de Nissan Juke bedraagt 422 liter met de rugleuning van de achterbank rechtop, en 1.305 liter met diezelfde rugleuning neergeklapt. Door de plaatsing van de batterij onder de koffervloer moet de Juke Hybrid het met een kleinere koffer stellen: 354 liter met de rugleuning rechtop en 1.237 liter met de rugleuning van de achterbank neergeklapt. In tegenstelling tot de Renault Captur heeft de Nissan Juke geen verschuifbare achterbank.

Uitvoeringen

Nissan verkoopt zijn Juke in vijf verschillende uitvoeringen. De basisuitvoering heet ‘Visia’ en zet de Juke standaard op stalen 16-inch velgen, installeert een dakspoiler en led koplampen. De uitvoering ‘Acenta’ kiest voor andere velg designs, deurgrepen in koetswerkkleur en een iets ruimere standaarduitrusting, de ‘N-Connecta’ verduistert de zijruiten en achterruit en kiest voor een binnenbekleding in leder en kunstleder. De uitvoering ‘N-Design’ gaat voor 19-inchs lichtmetaal en een tweekleurig koetswerk. De ‘Tekna’ staat eveneens op 19-inch velgen en voegt vooral meer items toe aan de standaarduitrusting.

Er zijn ook twee speciale uitvoeringen van de Nissan Juke verkrijgbaar. Die passen allebei boven de N-Connecta in het gamma. De eerste heet ‘Enigma’ en kiest voor 19-inch velgen en een specifieke koetswerk aankleding. De tweede heet ‘Business Edition’ en voegt onder meer parkeersensoren vooraan, zetelverwarming en navigatie toe aan de standaarduitrusting.

Prijzen

De Nissan Juke krijgt een catalogusprijs mee van 23.750 euro (DIG-T 114, 6MT, Visia). De benzinemotor met handgeschakelde bak is de enige motor die je met de basisuitvoering Visia kunt combineren.

Omdat de huidige generatie nog niet zo lang op de markt is, liggen de occasionprijzen van de Nissan Juke aan de relatief hoge kant: ze beginnen vanaf zo’n 20.000 euro. De prijzen van de vorige generatie liggen beduidend lager: vanaf zo’n 6.000 euro voor dieselmodellen en zo’n 8.500 euro voor de benzineversies.

Design

Exterieur

De Nissan Juke pakt nog steeds uit met een opvallend front als grootste blikvanger, en houdt er voor de rest een compacte, geblokte stijl op na. Binnenin bewaart hij de afgeronde middenconsole van zijn voorganger, maar maakt de kwaliteitsindruk een sprong voorwaarts.

De eerste generatie van de Nissan Juke was een absolute blikvanger door zijn opvallende front, dat de meningen sterk verdeelde. Dat zwakt generatie twee wat af, zodat het bij een groter publiek in de smaak valt. Toch springt de voorkant van de Juke nog steeds meteen in het oog, met het V-vormige radiatorrooster dat uitmondt in de dagrijverlichting en de ronde led koplampen. In profiel lopen de velgmaten op van 16 tot 19 inch en geven de kunststof wielomranding en zwarte contrastkleuren hem extra cachet. De gordellijn loopt hoog op en mondt uit in de handgrepen van de achterportieren, die in de C-stijl verborgen zijn.

Interieur

In het interieur speelt de Nissan Juke vooral met ronde vormen. Zo zien we drie ronde ventilatiemonden centraal op het dashboard en nog één exemplaar in elke hoek. Ook de middenconsole krijgt opnieuw de afgeronde vorm, terwijl het infotainmentscherm centraal bovenop de boordplank prijkt. Opvallend detail: in het Bose Personal Plus-audiosysteem zijn er speakers die in de hoofdsteunen zijn geïntegreerd. Achteraan is de tweede generatie Juke ruimer dan zijn voorganger, maar zorgt de oplopende gordellijn voor een wat donkere sfeer.

nissan-juke-interieur

Veiligheid

Bij zijn debuut in 2019 kreeg de tweede generatie Nissan Juke de maximumscore van vijf sterren in de crashtests van de Euro NCAP. Standaard krijgt hij een actieve noodremhulp met voetganger- en fietser-herkenning, verkeersbordherkenning, cruise control en rijstrookhulp. Het optionele ProPilot-pakket (standaard op de uitvoering Tekna) activeert met een druk op de knop de adaptieve cruise control en de actieve rijstrookhulp.

Alternatieven

De Nissan Juke is een crossover in het B-segment, en daar is de concurrentie enorm. Binnen de alliantie Renault-Nissan-Mitsubishi is de Renault Captur de grootste concurrent, terwijl ook de Volkswagen T-Cross, Seat Arona, Skoda Kamiq, de Peugeot 2008, Citroën C3 Aircross, Opel Crossland, de Dacia Duster, Kia Stonic en Hyundai Kona concurrentie vormen. Wil je bij Nissan een formaat groter, dan kom je uit bij de populaire Qashqai.

Nissan Juke

Hoeveel kost de Nissan Juke?
De Nissan Juke heeft een startprijs van 23.750 euro. Daarvoor krijg je de benzineversie met manuele versnellingsbak in de basisuitvoering Visia.
Hoe groot is de koffer van de Nissan Juke?
Het **koffervolume** van de Nissan Juke bedraagt 422 liter met de rugleuning van de achterbank rechtop, en 1.305 liter met diezelfde rugleuning neergeklapt. De Juke Hybrid heeft door zijn batterij een **kleinere koffer**: 354 liter met de rugleuning rechtop en 1.237 liter met de rugleuning van de achterbank neergeklapt.

Beoordelingen voor Nissan Juke

35 Beoordelingen

4,6