


Sterke punten
- Bijzonder efficiënt
- Als hybride, plug-in hybride en volledig elektrisch model
- Conventioneler dan een Prius
Zwakke punten
- Ruimte achterin
- Zicht naar achteren
- Rijbereik elektrische versie
Hyundai IONIQ : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de Hyundai IONIQ, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van Hyundai Ioniq
-
Hyundai IONIQ 1.6 GDi Comfort | HYBRIDE | INCL BTW | CARPLAY | C
€ 16.950,-BTW verrekenbaar - 44.459 km
- 10/2018
- 103 kW (140 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektro/Benzine
-
3,4 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
79 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5741 TE BEEK EN DONK -
Hyundai IONIQ Comfort EV 38 kWh*LED*ACC*Incl. Subsidie*
€ 16.900,-- 86.476 km
- 02/2020
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-4651 RZ STEENBERGEN -
Hyundai IONIQ Premium EV LEER CAMERA PANO STUUR+4xSTOELVERWARMIN
€ 16.945,-BTW verrekenbaar - 52.561 km
- 08/2017
- 88 kW (120 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
11,5 kWh/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5469 NM ERP -
Hyundai IONIQ 1.6 GDI PHEV Comfort Plug-in Hybride Alle optie's,
€ 23.950,-- 9.137 km
- 09/2020
- - kW (- PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektro/Benzine
-
0 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl - - (g/km)
Bedrijf, NL-1906 DV LIMMEN -
Hyundai IONIQ Comfort EV 38 kWh
€ 21.250,-BTW verrekenbaar - 23.743 km
- 07/2021
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
13,8 kWh/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1442 LB Purmerend -
Hyundai IONIQ Comfort EV
€ 12.000,-- 219.000 km
- 11/2017
- 88 kW (120 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- - (Transmissie)
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-1069da AMSTERDAM -
Hyundai IONIQ Style EV 38 kWh - Schuifdak - Fabrieksgrantie
€ 20.750,-BTW verrekenbaar - 63.100 km
- 09/2020
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2851 LC HAASTRECHT -
Hyundai IONIQ Comfort EV | Adaptive cruise | Navigatie | Carplay
€ 13.400,-- 113.587 km
- 10/2017
- 88 kW (120 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
11,5 kWh/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3845 MC HARDERWIJK -
Hyundai IONIQ Comfort EV
€ 19.500,-- 65.000 km
- 10/2019
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- - (Transmissie)
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-1095AN Amsterdam -
Hyundai IONIQ Premium EV
€ 18.450,-BTW verrekenbaar - 38.000 km
- 12/2018
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- - (Transmissie)
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-5651EH Eindhoven -
Hyundai IONIQ Comfort EV Camera/Navi/Lm/Incl Btw/Bovag-garantie
€ 14.950,-BTW verrekenbaar - 89.649 km
- 01/2018
- 88 kW (120 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
11,5 kWh/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6662 PP ELST GLD -
Hyundai IONIQ Comfort EV 120pk/Cruise control adaptief/camera/
€ 14.650,-BTW verrekenbaar - 123.888 km
- 06/2018
- 88 kW (120 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7773 NJ HARDENBERG -
Hyundai IONIQ 1.6 GDi PHEV Premium | Leder | Plug-In | Zondag Op
€ 21.945,-BTW verrekenbaar - 57.645 km
- 07/2020
- - kW (- PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektro/Benzine
-
1,1 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3762 EC SOEST -
Hyundai IONIQ Comfort EV Automaat NAV.+Clima Bj.:2018 NAP!
€ 13.000,-BTW verrekenbaar - 210.055 km
- 01/2018
- 88 kW (120 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
10 kWh/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-8304 AW EMMELOORD -
Hyundai IONIQ 140pk GDi Comfort RIJKLAAR! Camera | Climate | Nav
€ 27.490,-- 22.829 km
- 11/2022
- - kW (- PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Elektro/Benzine
-
4,5 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
102 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3824 MH AMERSFOORT -
Hyundai IONIQ 1.6 GDi Comfort / Navi / Apple Carplay & Android A
€ 18.885,-- 60.760 km
- 04/2019
- 104 kW (141 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektro/Benzine
-
3,6 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
84 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7421 ZN DEVENTER -
Hyundai IONIQ Premium EV
€ 15.999,-- 59.000 km
- 05/2018
- 88 kW (120 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- - (Transmissie)
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-1078LP Amsterdam -
Hyundai IONIQ Premium EV | € 14.999 Na Subsidie | Leder | Schuif
€ 16.999,-- 60.922 km
- 06/2017
- - kW (- PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-8501 XN JOURE -
Hyundai IONIQ 1.6 GDi Premium Design
€ 21.999,-- 69.238 km
- 03/2022
- 104 kW (141 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektro/Benzine
-
4,6 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl - - (g/km)
Bedrijf, NL-7641 AG WIERDEN -
Hyundai IONIQ Comfort EV*Inclusief subsidie*Camera*Navi*BTW*
€ 13.900,-BTW verrekenbaar - 106.116 km
- 01/2018
- - kW (- PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-4651 RZ STEENBERGEN
Interesse in een Hyundai Ioniq
Onze expertise over jouw zoekopdracht

Review - Jij wilt een Hyundai Ioniq 5! Geen Skoda Enyaq of Volkswagen ID.4

Review - Jij wilt een Hyundai Ioniq 5! Geen Skoda Enyaq of Volkswagen ID.4

Eerste review Hyundai Ioniq Electric (2019)

Rijtesten: Hyundai i40 Crosswagon – Gereden: Hyundai i40 Crosswagon

Review Hyundai i10: een goedkope auto onder de 15.000 euro, het kán

Review: Hyundai Bayon is een i20 in SUV-vermomming
Alternatieve modellen
Goede redenen
- De Hyundai Ioniq heeft drie verschillende aandrijflijnen: een zelfladende hybride, een plug-in hybride en een volledig elektrische. Alle drie de versies zijn zeer zuinig voor hun klasse.
- Net als de Prius, heeft de Ioniq een benzinemotor met een thermisch rendement van meer dan 40%. In tegenstelling tot de Prius, heeft de Ioniq echter een ‘normale’ robotbak met dubbele koppeling.
- Dankzij een bijzonder uitgekiende stroomlijn, is de luchtweerstandscoëfficiënt van de Ioniq bijzonder laag: slechts 0,24, vergelijkbaar met de Prius. Ook het gewicht is vrij beperkt, met 1.360 kilo voor de hybride versie.
- In 2019 kreeg het model een facelift, dat niet enkel het uiterlijk wat moderniseerde, maar ook de elektrische versie een hoognodige upgrade gaf qua rijbereik dankzij een grotere batterij.
Belangrijke gegevens
Motoren
De basis van het hybride gamma van de Hyundai Ioniq is de Kappa-benzinemotor van 1,6 liter, die volgens de efficiëntere Atkinson-cyclus draait en 104 pk levert, met een thermisch rendement van meer dan 40%.
In de Ioniq Hybrid wordt die benzinemotor bijgestaan door een 43 pk sterke elektromotor, voor een systeemvermogen van 141 pk en 265 Nm. Het vermogen wordt naar de voorwielen gestuurd middels een gerobotiseerde zesbak met dubbele koppeling. De batterij is 1,56 kWh groot en de Ioniq Hybrid had een WLTP-normverbruik van 4,5 l/100 km - iets hoger dan zijn grote rivaal van Toyota.
De Ioniq Plug-in Hybrid kreeg een iets krachtigere elektromotor, 60 pk sterk, om het volledig elektrisch rijden iets te vergemakkelijken. Het systeemvermogen bleef wel identiek. Dankzij de 8,9 kWh grote batterij beweert Hyundai een elektrische range van 63 km, in de praktijk is 40 km eerder haalbaar. Zijn CO2-uitstoot van amper 26 g/km maakte hem ook fiscaal interessant.
Tenslotte was er nog de Ioniq Electric, die aanvankelijk een 120 pk sterke elektromotor had, gekoppeld aan een 28 kWh grote batterij met een NEDC-rijbereik van 280 km. Dat was echter zeer optimistisch, want in de praktijk keek je eerder tegen 200 km aan. Met de facelift van 2019 werd die batterijcapaciteit dan ook verhoogd tot 38,3 kWh, en kreeg de elektromotor een boost tot 136 pk. Resultaat: een realistischer WLTP-rijbereik van 310 km.
Afmetingen
De Hyundai Ioniq was 4,47 meter lang, 1,82 meter breed en 1,45 meter hoog. Aan boord waren er 5 zitplaatsen, maar de achterbank was niet zo ruim. De koffer was wel best praktisch, met een volume van 443 tot 1.505 liter in de HEV, 341 tot 1.401 liter in de PHEV en 462 tot 1.417 liter in de Electric. Een aanhangwagen trekken was niet mogelijk met de Ioniq. Het gewicht van de wagen schommelt tussen de 1.350 kilo voor de HEV en 1.500 kilo voor de Electric.
De onderstaande tabel bevat de specificaties van de Hyundai Ioniq HEV
Productie | Sinds 2016 |
---|---|
Lengte, breedte, hoogte | 4.47 m, 1,82 m, 1,45 m |
Wielbasis | 2,7 m |
Inhoud bagageruimte | 443 - 1.505 l |
Ledig gewicht | 1.361 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht | 1.870 kg |
Cilinderinhoud | 1.580 cm³ |
Maximaal koppel | 265 Nm |
Topsnelheid | 185 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h in s | 10,8 s |
Tankinhoud | 45 l |
Verbruik | 4,5 l/100km |
CO2-uitstoot | 102 g/km |
Uitvoeringen
Het gamma van de Hyundai Ioniq bestond in Nederland uit vijf uitvoeringen: i-motion, Comfort, Premium, Premium Design en Premium Sky. De i-Motion was de standaardversie met een al zeer aantrekkelijke uitrusting met 16-inch lichtmetalen velgen, LED dagrijverlichting, een achteruitrijcamera met dynamische hulplijnen, cruise control, parkeersensoren achter en een 8-inch multimediascherm.
De Comfort borduurt hierop voort met een 10,25-inch multimediascherm met navigatie, cruise control met stop and go functie, verwarmbare voorstoelen, snelheidsbordenherkenning en een Infinity premium-audiosysteem. Vervolgens heb je de Premium, die Blind-Spot Collision Warning, parkeersensoren voor, verwarmbare stoelen op de tweede zitrij en ventileerbare voorstoelen aanbied.
Als laatste heb je de Premium Sky en de Premium Design, beide breidden de Premium versie verder uit. De Premium Sky doet dit met een schuif- en kantelbare zonnedak en de Premium Design doet dit met een electric Shadow lederlook interieur of Shale Grey lederlook interieur.
Prijzen
De Hyundai Ioniq is intussen uit productie, zijn rol als pionier is uitgespeeld nu Hyundai een uitgebreider hybride en elektrisch aanbod heeft, dat nu gegroepeerd zit onder het Ioniq-submerk. De naam leeft dus voort. De nieuwprijzen in Nederland bedroegen 32.715 euro voor de Plug-in Hybrid en 37.015 euro voor de Electric.
Op de occasionmarkt is de Ioniq te vinden vanaf 17.500 euro, al moet je 19.000 euro rekenen voor een exemplaar met een lagere kilometerstand. De PHEV is te vinden vanaf 22.990 euro, de elektrische versie met de grotere batterij vanaf 28.445 euro.
Design
Exterieur
Het is duidelijk waar de Hyundai Ioniq zijn inspiratie heeft gehaald: net als de Toyota Prius heeft het koetswerk een druppelvorm die gunstig is voor de aerodynamische efficiëntie. In tegenstelling tot de Prius, heeft de Ioniq echter een meer conventionele neus, die past binnen de rest van het gamma. De achterzijde valt iets meer op, met zijn spoiler die de achterruit splitst. Ook de velgen zijn vrij klein en aerodynamisch gemaakt, ten goede van de efficiëntie. De Ioniq Electric onderscheidt zich van zijn hybride broers met zijn dichtgemaakte grille.
Interieur
Aan boord is de Ioniq herkenbaar als Hyundai, het Koreaanse merk heeft hier dan ook niet veel moeite gedaan om het model te onderscheiden van de rest van het gamma. Het dashboard is overzichtelijk, al is het ouderwetse pedaal voor de handrem een vreemde toevoeging. Eentje die gelukkig weer verdween met de facelift van 2019, waarbij ook de rest van het dashboard werd gedigitaliseerd dankzij een nieuw tellerscherm en een tot 10,25 duim groot infotainmentscherm met Apple CarPlay, Android Auto en internetconnectiviteit.
Rijhulp en veiligheid
De Hyundai Ioniq werd in 2016 getest door Euro NCAP en kreeg toen de maximale 5 sterren, met goede scores voor elk onderdeel. Na de facelift waren een rijstrookassistent, noodremhulp en een vermoeidheidsdetectie standaard, net als 7 airbags. Optioneel had je nog adaptive cruise control, een grootlichtassistent, een dodehoekmonitor en een actieve rijstrookassistent met stuurhulp.
Alternatieven
De grootste concurrent van de Hyundai Ioniq was de Toyota Prius, die ook als zelfladende en plug-in hybride op de markt was en zeer vergelijkbare verbruikscijfers kon voorleggen. De Prius was wel een stukje duurder. Voor de rest kwam de concurrentie zowel intern als extern van de meer traditioneel getekende modellen met een hybride aandrijflijn, zoals de Hyundai Kona, de Kia Niro, de Toyota Corolla Hybrid.