- Homepage
- Auto
- Mercedes-Benz
- Mercedes E-Klasse
- Mercedes-Benz E 270



Sterke punten
- Comfortabele rijervaring
- Degelijke dieselmotor
- Ruimte en luxe
Zwakke punten
- Zeer hoge wegenbelasting
- Verouderde elektronica
- Niet de stilste dieselmotor
Mercedes-Benz E 270 : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de Mercedes-Benz E 270, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van Mercedes-Benz E 270
-
Mercedes-Benz E 270 CDI Elegance BJ`04 AUT Airco Cruise Elekpakket
€ 3.499,-- 312.886 km
- 08/2004
- 130 kW (177 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
-
180 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-4815 HR BREDA -
Mercedes-Benz E 270 Combi CDI Avantgarde APK 03-2026
€ 2.499,-- 391.170 km
- 06/2003
- 130 kW (177 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
-
193 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3342 LD HENDRIK-IDO-AMBACHT -
Mercedes-Benz E 270 Combi CDI Classic Automaat
€ 2.800,-- 400.582 km
- 07/2003
- 130 kW (177 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
-
193 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5321 VC HEDEL
Interesse in een Mercedes-Benz E 270
Alle artikelen

Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt

Mercedes-AMG EQE 43 4Matic review: ook de elektrische toekomst van AMG is bloedstollend

Mercedes EQE: actieradius gemeten bij 100 km/h en 130 km/h

Mercedes EQS: actieradius gemeten bij 100 km/h en 130 km/h

Deze elektrische auto's hebben het grootste bereik

Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
Alternatieve modellen
Goede redenen
- De vijfcilinder dieselmotor is robuust en betrouwbaar
- De auto biedt veel comfort, ook op lange ritten
- Ruim aanbod aan occasions, vaak goed onderhouden
- De E 270 straalt klasse uit, zonder schreeuwerig te zijn
Technische gegevens
Motorisatie
De Mercedes-Benz E 270 completeerde tussen 1999 en 2005 de E-klasse collectie van Mercedes in de modelgeneraties W210 en W211. De autofabrikant uit Stuttgart bood de E 270 uitsluitend als diesel met CDI-motor aan. Deze heeft in de W210 een prestatievermogen van 125 kW (170 pk) en geeft de auto een maximumsnelheid van 225 km/u. Vanaf 2003 werd de Mercedes-Benz E 270 CDI met iets beter presterende 130 kW (177 pk) motoren op de markt gebracht. Deze hebben een gemiddeld brandstofverbruik van 6,5 liter/100 km.
De Mercedes-Benz E 270 werd nog tot 2005 in deze versie geproduceerd, hoewel de E-klasse tegelijkertijd reeds een model met eenzelfde motor in de collectie had, namelijk de Mercedes-Benz E 280. Vanaf 2005 verving de Mercedes-Benz E 280 de Mercedes-Benz E 270 vervolgens definitief, waarvan de productie in dat jaar beëindigd werd. De fabrikant heeft de Mercedes-Benz E 270 met CDI-motor vanaf 2003 ook nog korte tijd met een roetfilter aangeboden. Deze reduceerde de roetuitstoot met bijna één derde deel.
Afmetingen
De afmetingen verschillen per generatie. Zo heeft de W210-generatie een lengte van 4,82 meter, een breedte van 1,80 meter en een hoogte van 1,44 meter. De nieuwere W211-generatie is ietsje groter: een lengte van 4,82 meter, een breedte van 1,82 meter en een hoogte van 1,45 meter. De bagageruimte biedt in de sedan ongeveer 520 liter en in de stationwagen zelfs meer dan 600 liter met de achterbank omhoog. Achterin kunnen volwassenen prima zitten, met voldoende beenruimte. Hieronder staan meer gedetailleerde specificaties van de Mercedes-Benz E 270.
De belangrijkste specificaties op een rij
Mercedes-Benz E 270 (W210) | Mercedes-Benz E 270 (W211) | |
---|---|---|
Marktintroductie | 1999 tot 2002 | 2002 tot 2006 |
Lengte x breedte x hoogte | 4,82 x 1,80 x 1,44 m | 4,82 x 1,82 x 1,45 m |
Wielbasis | 2,83 m | 2,85 m |
Inhoud bagageruimte | 520 l | 540 l |
Ledig gewicht | 1.530 kg | 1.565 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht | 2.130 kg | 2.200 kg |
Vermogen | 125 kW (170 pk) | 130 kW (177 pk) |
Koppel | 370 Nm | 400 Nm |
Topsnelheid | 225 km/u | 233 km/u |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u | 9,0 sec | 9,0 sec |
Verbruik | 6,9 l/100 km | 6,5 l/100 km |
Varianten
Tijdens zijn relatief korte productieperiode van zes jaar was de Mercedes-Benz E 270 in drie verschillende uitrustingsvarianten te krijgen. Deze uitrustingsvarianten werden tot aan de modelwisseling in 2009 bij de meeste voertuigklasses van de autofabrikant aangeboden en waren jarenlang ook bepalend voor de modelversies van de E-klasse. Zo had je de Mercedes-Benz E 270 als Classic versie met houten interieurelementen, in de Elegance versie met interieurelementen van wortelhout en een met leer bekleed stuur en in de variant Avantgarde met sportief design en speciale uitrustingselementen zoals LED-remlichten. De Classic is de sobere basisuitvoering, terwijl de Elegance mikt op comfort en de Avantgarde op een wat sportievere uitstraling met extra chroom en lichtmetalen velgen. Daarnaast zijn er uitvoeringen met leer, navigatie, parkeersensoren en zelfs xenonverlichting. Er waren veel opties aan te vinken, dus geen twee E 270’s zijn exact hetzelfde.
Prijzen
Nieuw is de Mercedes-Benz E 270 CDI al lang niet meer verkrijgbaar. Je moet je toevlucht zoeken naar de occasionmarkt. De prijzen voor occasions lopen sterk uiteen. Een nette W210 kun je vinden voor een paar duizend euro, terwijl een verzorgde W211 met lage kilometerstand nog verrassend waardevol kan zijn. De staat van onderhoud is bij deze modellen belangrijker dan de kilometerstand.
Design
Buitenkant
De E 270 W210 heeft dat typische jaren 90-design van Mercedes: statig, hoekig en herkenbaar. De vier ronde koplampen gaven destijds een moderne touch. Bij de W211 zie je een eleganter ontwerp, met rondere vormen en een iets lagere neus. Het design oogt minder streng en juist wat verfijnder. In beide gevallen is het een auto die niet probeert te imponeren met grillige lijnen of overdreven details. Het is een auto die met een subtiele knik in de C-stijl gewoon zijn werk doet, zonder poespas. Wat dat betreft: Duits met een glimlach.
Binnenkant
Binnenin merk je meteen de rust die deze auto uitstraalt. Het dashboard is overzichtelijk, met grote knoppen en degelijke materialen. De W210 heeft een wat klassiek interieur met houtaccenten, de W211 voelt moderner en ergonomischer aan. Alles is logisch geplaatst. De stoelen zitten stevig en zijn vaak elektrisch verstelbaar. In de W211zie je vaker leer, navigatie en meer moderne snufjes. Je voelt je er direct in thuis, als in een goed passende jas. Niet spannend, maar gewoon fijn.
Veiligheid
De Mercedes-Benz E 270 van generatie W211 hoorde met vijf behaalde sterren bij de EuroNCAP crashtest tot de veiligste auto’s ter wereld. Hiervoor zorgden naast een versterkte passagiersruimte technische features zoals tweetraps airbags, zijairbags, ABS en ESP, die bij de Mercedes-Benz E 270 reeds in generatie W210 voor meer veiligheid en een betere voertuigbeheersing in kritieke situaties gezorgd had. Let bij occasions wel op de staat van de remmen, banden en het onderstel: die bepalen net zo goed hoe veilig je onderweg bent.
Alternatieven
Zoek je iets vergelijkbaars, dan kun je ook kijken naar de BMW 525d (BMW 5 Serie). Die is sportiever van karakter, maar ook wat harder geveerd. De Audi A6 2.5 TDI is iets minder betrouwbaar op motorisch vlak, maar biedt wel een verfijnd interieur. De Volvo V70 D5 is comfortabel, veilig en ruim. Ook geliefd onder caravantrekkers. De Peugeot 607 2.7 HDi is een eigenzinnig Frans alternatief met zachte vering. Tot slot noemen we nog de Volkswagen Passat 2.5 V6 TDI: iets minder prestigieus, maar degelijk en goedkoper.