Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
mercedes-benz-280-l-01.jpg

Mercedes-Benz 280

1 / 3
mercedes-benz-280-l-01.jpg
mercedes-benz-280-l-02.jpg
mercedes-benz-280-l-03.jpg

Mercedes-Benz 280 : een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de Mercedes-Benz 280, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:
Occasions vanaf:
Financial Lease vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

De Mercedes-Benz verschijnt in 1972 op de markt als sedan en coupé

In 1972, vier jaar na de introductie van de W114-serie, presenteerde autofabrikant Daimler-Benz het toenmalige topmodel uit zijn hogere middenklasse: de Mercedes-Benz 280. De Mercedes-Benz 280 werd op de markt gebracht als sedan en coupé met V6-motor. Lees meer

Interesse in een Mercedes-Benz 280

Mercedes-Benz 280 occasions
Mercedes-Benz 280 nieuwe auto's
Mercedes-Benz 280 dealeraanbiedingen

Alle artikelen

Alternatieve modellen

Zijn motor had een cilinderinhoud van 2,7 liter en een prestatievermogen van 118 kW (160 pk). Hiermee werd een maximumsnelheid van 190 km/u mogelijk gemaakt.

Nieuwe benzine-injectietechnologie geeft de Mercedes-Benz 280 een hoger prestatievermogen

Parallel aan de carburateurmotor presenteerde Daimler-Benz zijn Mercedes-Benz 280 ook in een versie met een benzine-injectiemotor. Deze Mercedes-Benz 280 E had een prestatievermogen van 139 kW (185 pk) en kon maximaal 200 km/u halen. Daarmee was hij het snelste in serie geproduceerde voertuig uit de hogere middenklasse van de fabrikant. Qua uiterlijk onderscheidde de Mercedes-Benz 280 E zich vooral van de minder krachtig gemotoriseerde modellen uit de serie door middel van zijn chromen bumper. Deze was helemaal doorgetrokken naar de achterste wielkast. De Mercedes-Benz 280 werd tot 1973 met dubbele voorbumpers uitgerust die ook typisch waren voor de Mercedes-Benz 250, het andere zescilindermodel.

De Mercedes-Benz 280 verschijnt in 1978 als combiversie op de markt

In de volgende W123-serie presenteerde Daimler de Mercedes-Benz 280 tussen 1976 en 1985 met een 114 kW (156 pk) motor. Daarnaast verscheen ook de Mercedes-Benz 280 E met injectiemotor en een prestatievermogen van 139 kW (185 pk). In 1978 werd het modelpalet van de autofabrikant uitgebreid met de nieuw geïntroduceerde combi. Deze krachtige auto uit de middenklasse kreeg de benaming Mercedes-Benz 280 TE en was uitsluitend met een benzine-injectiemotor met aanvankelijk 130 kW (177 pk) verkrijgbaar. Enige tijd later werd deze motor vervangen door een nieuwe 139 kW (185 pk) motor.

De Mercedes-Benz 280 wordt een groot succes als coupé met benzine-injectiemotor

De Mercedes-Benz 280 werd tussen 1977 en 1980 als coupé geproduceerd in een oplage van minder dan 4.000 exemplaren. Deze coupés werden uitgerust met een motor met 114 kW (156 pk). Maar de Mercedes-Benz 280 CE met zijn benzine-injectiemotor met een prestatievermogen van 139 kW (185 pk) bleek stukken populairder te zijn met zijn 30.000 verkochte exemplaren. In de volgende serie verdween de coupé dan ook uit de collectie van de fabrikant om plaats te maken voor de Mercedes-Benz 300 CE.

In 1992 wordt er een nieuwe Mercedes-Benz 280 gepresenteerd

De W124-serie (1984-1997) presenteerde het nieuwe model van de Mercedes-Benz 280 E pas relatief laat als sedan en combi met benzine-injectiemotor, namelijk in 1992. Deze versies hadden een motor met een prestatievermogen van 145 kW (197 pk). Bij deze modellen hoorden een verbeterde veiligheidsuitrusting zoals het ABS-remsysteem en airbags voortaan tot de standaarduitrusting. In 1993 besloot Daimler-Benz uiteindelijk om zijn voertuigserie officieel de naam E-klasse te geven en de nieuwe benaming Mercedes-Benz E 280 in te voeren.

Beoordelingen voor Mercedes-Benz 280

4 Beoordelingen

4,3