Nissan Primastar te koop: tweedehands en nieuw

Nissan Primastar

Nissan Primastar

De Nissan Primastar komt in 2002 op de markt

De Nissan Primastar hoort tot de klasse van de bestelbussen en kwam in 2002 op de markt. Dankzij de nauwe samenwerking met Renault en Opel ontstond de Primastar uit de zogenaamde 'Badge-Engineering' methode. Hierbij wordt een op zich identiek product op uiterst kostenbesparende wijze onder verschillende merknamen aangeboden. Lees meer

Vind nu uw droomauto

Uit meer dan 2 miljoen auto’s in de grootste online automarkt van Europa.

Nissan Primastar - Top aanbod

Informatie over Nissan Primastar

De zustermodellen van de Primastar zijn hierbij de Renault Trafic II en de Opel Vivaro, welke reeds een jaar eerder op de markt kwamen. Alle drie de modellen stammen uit de General Motors fabriek in het Engelse Luton.

Uitvoeringen en motoren van de Nissan Primastar

Zowel de carrosserie- alsook de motorvarianten van de Nissan Primastar zijn identiek aan die van de Renault Trafic II. Als benzinemodel is hij uitsluitend verkrijgbaar met ottomotoren met zestien kleppen en een cilinderinhoud van 2,0 liter, die een vermogen hebben tussen de 86 kW en 88 kW. Het palet aan dieselmotoren is iets breder: er zijn dCi-motoren met een cilinderinhoud van 1,9 tot 2,5 liter en een vermogen van 60 kW tot 107 kW verkrijgbaar. Parallel met zijn zustermodellen kreeg de Nissan Primastar in 2007 een technische en optische facelift. Sindsdien werden de 1,9 liter dieselmotoren vervangen door soortgelijke 2,0 liter motoren, die ook zonder roetfilter aan deEuro4-norm voldoen. Bovendien werd er een zesversnellingsbak en een automaat met zes standen geïntroduceerd.

Terugroepactie van de Nissan Primastar

Sinds het modelonderhoud in 2007 werden enkele modellen van de Nissan Primastar en haar zustermodellen teruggeroepen naar de fabriek: de eerste terugroepactie in november 2008 betrof 2.452 Primastar-modellen uit de bouwperiode van 1 januari 2006 tot 10 juni 2008. Bij deze voertuigen kon de handrem dienst weigeren vanwege gecorrodeerde verbindingsklemmen. Samen met de Opel Vivaro en de Renault Trafic II hadden in totaal 52.389 voertuigen met dit probleem te maken.De tweede terugroepactie betrof opnieuw alle drie de modellen, dit keer echter uit de bouwperiode van 2001 tot 2008. Van Nissan moesten er 3.660 Primastars terug naar de fabriek. In totaal waren het opnieuw meer dan 50.000 modellen die het stempel ‘onveilig’ kregen: vanwege slecht aangedraaide schroeven bij de buitenste zitplaatsen van de tweede en derde zitrij konden met de tijd de gordelbevestigingen loslaten. Deze werden in de fabriek gecontroleerd, waarbij vervolgens de schroeven opnieuw aangedraaid en met een speciale lijm gefixeerd werden.

Beoordelingen voor Nissan Primastar

4 Beoordelingen

4,5