Informatie over Peugeot 205
Alle motortypes van de 205 gelden als erg zuinig. Vooral de tot 120 pk sterke GTI-sportwagen met zijn 1,9 liter volume, zijn 15 Inch-banden en zijn sportieve chassis was in de jaren '80 een cultobject van de jongeren en zette de toon voor komende generaties middenklasse sportwagens, zoals de Mazda MX-5. De Peugeot 205 won, in iets veranderde vorm, veel wegwedstrijden en werd als rallyvariant "turbo" met meer dan 200 pk een legende.
Nadat in het jaar 1990 het design van de 205 iets verbeterd werd, bereikte de cabrio "Roland Garros" de status van een tijdloze klassieker en werd marktleider in de klasse "kleine cabrio's". Als tegenhanger van de sportieve oriëntatie vervaardigde Peugeot de bedrijfswagen "Multi" met een aanzienlijk vergroot laadoppervlak, waarmee ook hij geschikt was als gebruiksauto. Deze uitvoering werd afgelost door de "Fourgonette", die echter geen succes bleek te zijn. De drie- of vijfdeurs variant van de Peugeot 205 is een goede middenklassewagen met veel ruimte en comfort, en een uitvoering die ook nu nog gelijke tred houdt met modernere modellen.