Ga naar hoofdinhoud

Nieuw design – vertrouwde functionaliteiten

Ontdek nu ons nieuwe design, die we stap voor stap gaan implementeren.

Lees meer

Nog één ding...

Bedankt dat je deel uitmaakt van de testgroep die als eerste de sneak previews te zien krijgt. Je zult nog een paar kleuren zien, zodat we jouw feedback kunnen gebruiken voor ons definitieve ontwerp.

Mercedes-Benz E 280 te koop: tweedehands en nieuw

Mercedes-Benz E 280

Mercedes-Benz E 280

De Mercedes-Benz E 280 komt in 1993 op de markt

Nadat autofabrikant Daimler uit Stuttgart zijn hogere middenklasse van naam veranderde in E-Klasse, bracht hij in 1993 de eerste Mercedes-Benz E 280 op de markt. Het model kwam aanvankelijk met de motoruitrusting van zijn directe voorganger Mercedes-Benz 280 E op de markt. Lees meer

Vind nu uw droomauto

Uit meer dan 2 miljoen auto’s in de grootste online automarkt van Europa.

Carrosserie

Kleuren

Informatie over Mercedes-Benz E 280

Wel was het prestatievermogen van de motor iets gereduceerd naar 142 kW (193 pk). De Mercedes-Benz E 280 was in deze generatie als vijfdeurs sedan, als lange sedan met verlengde wielbasis en als combi verkrijgbaar en werd tot productiejaar 1995/1996 gebouwd.

Vanaf 1997 wordt de Mercedes-Benz E 280 uitgerust met nieuwe veiligheidssystemen

De nieuwe generatie van de Mercedes-Benz E 280 presenteerde zich in generatie W210, die van 1995 tot 2002 van de band rolde, in het nieuwe ‘vier-ogen-design’ met de kenmerkende ronde koplampen. In het begin werden ze met de motoren van de voorgaande generatie uitgerust, maar vanaf 1997 kregen de sedans en combi’s van de Mercedes-Benz E 280 een nieuwe V6-motor met 150 kW (204 pk). Tegelijkertijd met de nieuwe motor werden voor het eerst ook de Mercedes-veiligheidsfeatures ingezet zoals de BAS-remassistent, de tractiecontrole ASR en airbags in de voordeuren. Na een facelift aan het eind van 1999 rustte de autofabrikant de Mercedes-Benz E 280 bovendien standaard met een ESP-stabiliteitssyteem uit. Qua uiterlijk onderscheidden de gemodificeerde modellen zich van de eerste modellen van de generatie dankzij de deurgrepen die in dezelfde kleur als de auto gelakt waren en met in de buitenspiegels geïntegreerde knipperlichten.

De Mercedes-Benz E 280 met nieuwe CDI-motor

In de daarop volgende generatie presenteerde Daimler de Mercedes-Benz E 280 voor het eerst in een dieselversie. De standaard met roetfilter uitgeruste commonrail motoren met zes cilinders werden vanaf 2003 in gebruik genomen. Ze hadden een prestatievermogen van 130 kW (177 pk) en verbruikten gemiddeld 6,5 liter diesel. Vanaf 2005 werd de Mercedes-Benz E 280 met een nieuwe CDI-motor met 140 kW (190 pk) uitgerust. Deze verbruikte gemiddeld 7,2 liter diesel en dat ging gepaard met een CO2-uitstoot van 191 g/km.

Na de modelwisseling in 2009 blijft de combi vooralsnog in de collectie

Vanaf 2006 beschikte de Mercedes-Benz E 280 in de benzineversie over een 170 kW (231 pk) motor waarmee het voertuig 250 km/u kon halen. Het gemiddelde brandstofverbruik lag op 9,6 liter super (229 g/km CO2). De nieuwere modellen vanaf 2006 beschikten in de automaatversie bovendien over een verbruiksreducerende zevenversnellingsbak. De Mercedes-Benz E 280 als combi bleef na de invoering van de nieuwe E-klasse in 2009 aanvankelijk nog in de oude versie in de collectie van de fabrikant. Net als voorheen de sedan, was ook de combi als diesel en benzinemodel verkrijgbaar met achterwielaandrijving of optioneel met permanente vierwielaandrijving.

Beoordelingen voor Mercedes-Benz E 280

46 Beoordelingen

4,5