Ga naar hoofdinhoud

Nieuw design – vertrouwde functionaliteiten

Ontdek nu ons nieuwe design, die we stap voor stap gaan implementeren.

Lees meer

Nog één ding...

Bedankt dat je deel uitmaakt van de testgroep die als eerste de sneak previews te zien krijgt. Je zult nog een paar kleuren zien, zodat we jouw feedback kunnen gebruiken voor ons definitieve ontwerp.

Mercedes-Benz E 300 te koop: tweedehands en nieuw

Mercedes-Benz E 300

Mercedes-Benz E 300

De Mercedes-Benz E 300 is de eerste diesel met vierwielaandrijving uit de E-klasse

Als opvolger van de Mercedes-Benz 300 E hoorde de Mercedes-Benz E 300 vanaf 1993 in verschillende carrosserieversies en uitgerust met verschillende motoren in vrijwel elke nieuwe generatie van de E-klasse tot het standaardrepertoire van Daimler's hogere middenklasse. Lees meer

Vind nu uw droomauto

Uit meer dan 2 miljoen auto’s in de grootste online automarkt van Europa.

Carrosserie

Kleuren

Informatie over Mercedes-Benz E 300

De Mercedes-Benz E 300 werd aanvankelijk aangeboden als sedan met benzinemotor en als dieselmodel in twee motoruitvoeringen. De basisdiesel beschikte tussen 1993 en 1995 over een prestatievermogen van 100 kW (136 pk), terwijl de turbogeladen topversie over 108 kW (147 pk) beschikte. De Mercedes-Benz E 300 was in deze tijd de enige diesel die optioneel ook met vierwielaandrijving besteld kon worden. Als benzinemodel was de Mercedes-Benz E 300 van 1993 tot 1995 uitsluitend met vierwielaandrijving beschikbaar en had hij een prestatievermogen van 132 kW (180 pk). De Mercedes-Benz E 300 werd in de eerste generatie als sedan en combi geproduceerd. De van de voorganger bekende cabriolets en coupés op basis van het 300-model werden vanaf 1993 met de motoren van de Mercedes-Benz E 220 uitgerust.

De Mercedes-Benz E 300 als sedan en combi tot 1999

In de volgende generatie van de E-klasse, die vanaf 1995 op de markt gebracht werd, was de Mercedes-Benz E 300 alleen nog maar in de topversie als turbodiesel verkrijgbaar. Het model werd van 1997 tot 1999 met een gemodificeerde motor van 130 kW (177 pk) als sedan en combi aangeboden. Daarna werd het model met nieuwe CDI-motoren uitgerust. Bij de modellen met een cilinderinhoud vanaf 3,0 liter bleven deze motoren echter wel voorbehouden aan de Mercedes-Benz E 320.

De Mercedes-Benz E 300 als Bluetec-diesel

In de E-klasse generatie vanaf 2002 werd de Mercedes-Benz E 300 weer in de hogere middenklasse collectie opgenomen. In de nieuwe generatie was het model vanaf 2008 het eerste voertuig dat Daimler in Duitsland met de moderne Bluetec-techniek uitrustte. Deze techniek werd vanaf 2009 vervolgens als BlueEfficiency-technologie bij meerdere modellen toegepast. Gewichtsreducerende materialen, een aerodynamischere carrosserie en een geoptimaliseerde motorsturing en bandenuitrusting moesten ervoor zorgen dat het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot verlaagd werden. De Mercedes-Benz E 300 Bluetech werd aangeboden als diesel met een 155 kW (211 pk) commonrail motor. Hiermee haalde de auto maximaal 244 km/u en verbruikte hij gemiddeld 7,3 liter diesel.

De Mercedes-Benz E 300 verschijnt in 2009 voor korte tijd als benzinemodel

In de in 2009 gepresenteerde generatie van de E-klasse verscheen de Mercedes-Benz E 300 voor korte tijd in een benzinevariant met V6-motor. Met deze motor had de sedan een prestatievermogen van 170 kW (231 pk) en haalde hij een maximumsnelheid van 247 kilometer per uur. De Mercedes-Benz E 300 was in deze versie uitsluitend in combinatie met een automaat met zeven versnellingen verkrijgbaar. Midden 2009 werd het model vervangen door de nieuw ontwikkelde Mercedes-Benz E 250 BlueEfficiency. Dit model had vrijwel dezelfde performance, maar zijn brandstofverbruik lag met gemiddeld 7,2 liter super een stuk lager dan 9,1 liter.

Beoordelingen voor Mercedes-Benz E 300

27 Beoordelingen

4,7