Ga naar hoofdinhoud

Nieuw design – vertrouwde functionaliteiten

Ontdek nu ons nieuwe design, die we stap voor stap gaan implementeren.

Lees meer

Nog één ding...

Bedankt dat je deel uitmaakt van de testgroep die als eerste de sneak previews te zien krijgt. Je zult nog een paar kleuren zien, zodat we jouw feedback kunnen gebruiken voor ons definitieve ontwerp.

Mercedes-Benz E 500 te koop: tweedehands en nieuw

Mercedes-Benz E 500

Carrosserie

Kleuren

Informatie over Mercedes-Benz E 500

De Mercedes-Benz E 500 is het vlaggenschip van de E-klasse van Daimler


Een middenklasse sedan voor de prijs van een luxe auto: zo’n auto bood de Duitse premiumfabrikant Daimler traditiegetrouw in vrijwel iedere nieuwe generatie van zijn E-klasse aan met de Mercedes-Benz E 500. Hij werd in 1991 voor het eerst gepresenteerd als Mercedes-Benz 500 E met een 240 kW (326 pk) motor. Vanaf 1993 kreeg het topmodel van de E-klasse een andere naam, sindsdien werd hij als Mercedes-Benz E 500 op de markt aangeboden. Qua uiterlijk onderscheidde de tot 1995 gebouwde topversie zich alleen maar van de kleinere modellen door middel van het type embleem op de achterkant. Het belangrijkste verschil werd pas op de snelweg merkbaar, waar de sedan met de 235 kW (320 pk) motor haar volle vermogen kon gebruiken. Alleen de E-klasse modellen die door de AMG tuners onderhanden waren genomen waren nog sneller.   


In 2003 verschijnt de Mercedes-Benz E 500 met vierwielaandrijving  


Terwijl Daimler in de tweede generatie van de E-klasse, die in 1995 verscheen, de sportieve prestaties overliet aan de specialisten van AMG, koos de fabrikant uit Stuttgart er in de derde generatie voor om het vaste topmodel Mercedes-Benz E 500 weer in de collectie op te nemen. Hij werd aangeboden als sedan met achterwielaandrijving of naar keuze met de vierwielaandrijving 4Matic. In beide versies beschikte de Mercedes-Benz E 500 over een nieuw ontwikkelde V8-motor met een cilinderinhoud van 5,0 liter en een prestatievermogen van 225 kW (306 pk). De Mercedes-Benz E 500 accelereerde in 6,0 seconden van nul naar honderd. Het van 2003 tot 2006 gebouwde model bereikte met deze motoruitrusting een maximale snelheid van 250 km/u (elektronisch begrensd).


In 2006 wordt de Mercedes-Benz E 500 voor het eerst als combi gepresenteerd


Als gevolg van het modelonderhoud in 2006 werd het prestatievermogen van de Mercedes-Benz E 500 nogmaals verbeterd. De Mercedes-Benz E 500 had vanaf nu een motor met een grotere cilinderinhoud van 5,5 liter en een vermogen van 285 kW (388 pk). Daarmee kon de sedan in 5,3 seconden van nul naar honderd accelereren. Het topmodel werd voor het eerst ook als combi T-model aangeboden. Zowel de sedan alsook de combi waren optioneel ook met vierwielaandrijving verkrijgbaar.


Vanaf 2009 is de Mercedes-Benz E 500 ook als coupé verkrijgbaar


In de E-klasse generatie die in 2009 verscheen bleef de Mercedes-Benz E 500 met de 285 kW motor het vlaggenschip van de serie. Hij werd aangeboden als sedan, combi en coupé. In de nieuwe generatie lag het gecombineerde brandstofverbruik volgens de fabrikant op 10,9 liter super. Daarbij hoorde een CO2-uitstoot van 254 g/km. In de versie met vierwielaandrijving consumeerde de Mercedes-Benz E 500 gemiddeld 11,4 liter super per honderd kilometer (274 g/km CO2). Bij de combi lagen deze waarden op 11,8 liter voor het model met achterwielaandrijving (280 g/km CO2) en op 12,6 liter voor het model met vierwielaandrijving (300 g/km CO2). Het verbruik van de Mercedes-Benz E 500 coupé lag lag volgens de fabrikant op gemiddeld 10,9 liter super (254 g/km CO2). Bij alle carrosserieversies hoorde een automaat met zeven versnellingen tot de standaarduitrusting.

Beoordelingen voor Mercedes-Benz E 500

6 Beoordelingen

4,7