Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
hyundai-i10-front

Hyundai i10

1 / 3
hyundai-i10-front
hyundai-i10-side
hyundai-i10-back

Sterke punten

  • Compacte afmetingen, maar veel binnenruimte
  • Zuinig motorblok
  • Standaard al zeer behoorlijk uitgerust

Zwakke punten

  • Beperkt aanbod motoren
  • Bijbetalen voor ‘extra’ vijfde zitplaats
  • Motor mag wat pittiger

Hyundai i10 : een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de Hyundai i10, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:
Occasions vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

Hyundai i10: volwassen kleintje in het A-segment

De Hyundai i10 is sinds de introductie van de eerste generatie in 2008 uitgegroeid tot een van de bestverkochte modellen in zijn klasse in Europa. Dat komt vooral omdat hij is uitgerust met veel voorzieningen die vaak alleen in auto’s in hogere segmenten zijn te vinden. De Hyundai i10 biedt daarmee veel waar voor zijn geld, want het is nog altijd een van de allergoedkoopste auto’s in Nederland. Lees meer

Interesse in een Hyundai i10

Hyundai i10 occasions
Hyundai i10 nieuwe auto's
Hyundai i10 dealeraanbiedingen

Alle artikelen

Alternatieve modellen

Goede redenen

  • Zeer volwassen auto, scoort op vrijwel alle fronten een ruime voldoende
  • Op de achterbank behoorlijk wat ruimte voor een A-segment-auto
  • Standaard al opvallend rijk uitgerust
  • Instrumentarium is mooi compleet en goed afleesbaar

Technische gegevens

Motorisatie

Hyundai levert de nieuwe i10 met een 1,0-liter MPi-driecilinder benzinemotor met 49 kW (67 pk) en 96 Nm koppel. Er is keuze uit een handgeschakelde vijfversnellingsbak of een automaat (AMT, gerobotiseerde handbak). Ten opzichte van een conventionele automaat is een AMT lichter en zorgt die voor minder wrijving, wat resulteert in een lager brandstofverbruik.

Het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot wordt verder verlaagd door het stop-/startsysteem, door Hyundai Idle Stop and Go (ISG) genoemd. Dit systeem is standaard op alle versies van de Hyundai i10 en schakelt de motor automatisch uit als de auto stilstaat en je de versnelling in neutraal zet, bijvoorbeeld bij het wachten voor een verkeerslicht.

Van een elektrische Hyundai i10 is het nooit gekomen. Alhoewel … in 2010 lanceerde Hyundai de BlueOn. Deze elektrische A-segment-auto was gebaseerd op de Hyundai i10 en had een actieradius van 140 kilometer en een topsnelheid van 130 km/u. Met zijn lithium-polymeerbatterij van 16,4 kWh en oplaadtijd van slechts zes uur oogstte hij veel bewondering. De verkoop bleef echter beperkt tot Zuid-Korea en hij werd vooral gebruikt door overheidsinstanties.

Afmetingen

Met zijn lengte van 3,67 meter en breedte van 1,68 meter combineert de Hyundai i10 compacte buitenmaten met veel interieurruimte. Dankzij het lage dak en de lange wielbasis oogt de Hyundai i10 bovendien sportief. De bagageruimte is met een inhoud van 252 liter een van de grootste in het A-segment. Door de achterbankleuning neer te klappen kun je de bagageruimte nog eens uitbreiden tot een forse 1.010 liter.

De belangrijkste specificaties op een rij

Hyundai i10
Marktintroductie 2008
Lengte x breedte x hoogte 3,67 x 1,68 x 1,48 m
Wielbasis 2,42 m
Inhoud bagageruimte 252 l
Ledig gewicht 899 kg
Toelaatbaar totaalgewicht 1.310 kg
Cilinderinhoud 998 cm3
Vermogen 49 kW (67 pk)
Koppel 96 Nm
Topsnelheid 156 km/u
Acceleratie van 0 tot 100 km/u 15,2 sec
Tankinhoud 36 l
Verbruik 4,8 l/100 km
CO₂-uitstoot 109 g/km

Varianten

De Hyundai i10 maakt deel uit van de i-range van Hyundai. Deze modellen – i10, i20 en i30 – zijn een groot succes in Europa en staan volgens Hyundai voor kwaliteit, betrouwbaarheid en gebruiksgemak. De huidige Hyundai i10 is leverbaar met keuze uit vijf uitvoeringen. De basisversie i-Drive is standaard behoorlijk uitgerust en biedt alle essentiële zaken die je mag verwachten in deze klasse. Behalve nieuwe geavanceerde connectiviteitsfuncties biedt hij ook voorzieningen bij die je vaak alleen vindt in bij auto’s uit een hoger segment, zoals allerlei moderne actieve veiligheids- en rijassistentiesystemen. De absolute topuitvoering N Line onderscheidt zich vooral door designelementen die zijn geïnspireerd op de autosport. Denk aan een sportieve grille, 16-inch lichtmetalen wielen, een dubbele uitlaat, rode accenten in het interieur en zwarte hemelbekleding.

Prijzen

De Hyundai is verkrijgbaar vanaf 17.595 euro. Voor dat geld krijg je de basisversie i-Drive. Daarbij heb je keuze uit vier of vijf zitplaatsen en uiteraard is daar de prijs ook naar. Voor de topversie N Line (vijfzits) moet je 24.695 euro neerleggen, maar dan heb je ook wat.

Design

Buitenkant

In vergelijking met de Hyundai i10 die in 2019 werd geïntroduceerd, is het vernieuwde 2023-model aan de buitenkant verder aangescherpt met een moderner design. Dankzij het lage dak en de lange wielbasis oogt hij vrij sportief.

Zowel de projectiekoplampen als de LED-verlichting voor én achter zijn opnieuw ontworpen. De LED-dagrijverlichting aan de voorzijde is geïntegreerd in een sportieve, brede grille met nieuw ontworpen honingraatstructuur. Aan de achterzijde geven de gecombineerde LED-lichten een ‘H’ weer op de horizontale lijn die de achterklep siert. De vernieuwde Hyundai i10 kreeg bovendien nieuw ontworpen 15-inch lichtmetalen velgen.

De Hyundai i10 is verkrijgbaar in negen verschillende exterieurkleuren. Twee daarvan zijn geheel nieuw: Lumen Grey, een heldere, lichtgrijze kleur met parelmoerafwerking, en Meta Blue, met blauw-paarsachtige kleurreflecties en parelmoerafwerking.

Binnenkant

De instap naar de achterbank gaat door een lekker groot portier. Twee volwassenen kunnen er met gemak plaatsnemen, zeker als je dat afzet tegen de buitenmaten, en hebben bijna net zoveel beenruimte als in een auto uit het B-segment. Het ruime interieur van de Hyundai i10 valt verder op door keurige materialen. Het dashboard en de deurpanelen vertonen een moderne driedimensionale honingraatstructuur, waarbij de ronde ventilatieopeningen het dashboard met de deurpanelen verbinden en het interieur optisch breder en ruimer maken. Alles bij elkaar krijg je niet snel het idee in een A-segment-auto te zitten. Het dashboard en het infotainmentsysteem zien er goed uit en bieden alles wat je wenst, het multifunctionele stuur zit vol met knopjes.

hyundai-i10-interior hyundai-i10-seats

Veiligheid

De Europese veiligheidsorganisatie Euro NCAP beloonde de Hyundai i10 met vier sterren. Door de in 2013 aangescherpte eisen van Euro NCAP geldt dat aantal zo’n beetje als de norm bij compacte auto's. Dankzij Smart Sense, Hyundai’s geavanceerde actieve veiligheids- en rijassistentiesystemen is de Hyundai i10 voor A-segment-begrippen in ieder geval een heel veilige auto. Het model heeft een multifunctionele camera aan de voorzijde die wordt gebruikt voor zes functies: Forward Collision-avoidance Assist (FCA) High Beam Assist (HBA), Lane Keep Assist System (LKAS), Driver Attention Warning (DAW), Intelligent Speed Limit Warning (ISLW) en Lane Following Assist (LFA).

Alternatieven

In een tijd dat steeds meer merken afscheid lijken te nemen van het kleinste segment, neemt Hyundai deze categorie nog uiterst serieus met de i10. Wie niet voor de Hyundai i10 kiest, kan bij zustermerk Kia eens naar de Picanto kijken. Daarnaast zijn er ook nog de Renault Twingo, SEAT Mii, Skoda Citigo, Volkswagen Up en de Mitsubishi Space Star.

FAQ

Is de Hyundai i10 een dure auto?
Duur is een relatief begrip, maar afgezet tegen andere vergelijkbare modellen in het A-segment is de Hyundai i10 met een vanafprijs van 17.595 euro een van de goedkoopste auto’s van Nederland.
Heeft de Hyundai i10 een goede reputatie?
De Hyundai i10 geldt als een zeer solide auto. Met zijn flinke interieurruimte, rijke standaarduitrusting, goede kwaliteit en vriendelijke vanafprijs is de Hyundai i10 zelfs een van de allerbeste auto’s in het A-segment.
Is de Hyundai i10 betrouwbaar?
Net als voor de meeste Hyundai-modellen geldt: met de kwaliteit van de i10 zit het wel snor. In betrouwbaarheidsonderzoeken scoort hij steevast een voldoende. Logisch dat Hyundai standaard vijf jaar garantie (zonder kilometerbeperking) op de auto durft te geven.

Beoordelingen voor Hyundai i10

76 Beoordelingen

4,5