Mercedes-Benz C 200 te koop: tweedehands en nieuw

Mercedes-Benz C 200

Mercedes-Benz C 200

De nieuwe CDI-motor wordt voor het eerst toegepast in de Mercedes-Benz C 200

Terwijl de grotere diesels uit de C-klasse met zuinigere motoren met vier kleppen uitgerust werden, was de kleinste diesel, de Mercedes-Benz C 200, in 1993 toen de nieuwe middenklasse op de markt gebracht werd, alleen verkrijgbaar met dieselmotoren met twee kleppen. Lees meer

Vind nu uw droomauto

In 2.4 miljoen auto's bij Europa-breed de grootste online automarkt.

Mercedes-Benz C 200 - Carrosserie

Mercedes-Benz C 200 - Kleur

Informatie over Mercedes-Benz C 200

Maar al na twee jaar kozen de Stuttgarters ervoor om de dieselversie van de Mercedes-Benz C 200 met 55 kW (75 pk) uit de collectie te halen. Er was gebleken dat kopers de voorkeur gaven aan de zuinigere modellen met viercilinder motoren en een beter prestatievermogen. Deze verbruikten tot acht procent minder brandstof en reduceerden de roetuitstoot met bijna één derde. Drie jaar lang was de Mercedes-Benz C 200 niet als diesel verkrijgbaar. Vervolgens ging in 1998 het tijdperk van de nieuw ontwikkelde en sindsdien in alle modelseries van Mercedes toegepaste CDI-technologie van start. De Mercedes-Benz C 200 werd in 2000, aan het einde van de eerste generatie, met deze nieuwe dieselmotoren op de markt gebracht. De CDI-motor had een prestatievermogen van 75 kW (102 pk) en de Mercedes-Benz C 200 was samen met de Mercedes-Benz C 220 het eerste in massaproductie geproduceerde dieselvoertuig van een Duitse fabrikant dat was uitgerust met een commonrail-injectie.

Een zuinige CDI-motor en milieutechnologie in de Mercedes-Benz C 200

In de tweede generatie van de Mercedes-Benz C 200 (tussen 2000 en 2007) verscheen er in totaal drie keer een heruitgave van de CDI-Motor in dit model. Het motorenpalet ging van 75 kw (102 pk) naar 85 kW (115 pk), tot aan 90 kW (122 pk) aan het eind van 2007. Van 2003 tot 2007 was de Mercedes-Benz C 200 CDI bovendien ook als sportcoupé met 90 kW (122 pk) verkrijgbaar. Sinds midden 2008 bood de fabrikant de sedanversie van de Mercedes-Benz C 200 CDI aan als BlueEfficiency-model met zijn nieuw ontwikkelde milieutechnologie. Dankzij motormodificaties, een lagere luchtweerstand en gewichtsreductie van de carrosserie werd het verbruik verlaagd. Net als het gewone dieselmodel van de Mercedes-Benz C 200 werden de BlueEfficiency-versies uitgerust met de nieuw ontwikkelde motoren met vier cilinders en tweetraps turbolading. Deze hadden een prestatievermogen van 100 kW (136 pk). Daarmee verbruiken de Mercedes-Benz C 200 CDI BlueEfficiency-modellen in plaats van 5,7 liter per 100 kilometer maar 5,1 liter per 100 kilometer.

De Mercedes-Benz C 200 benzinemodellen verschijnen nu ook met compressormotoren

In de eerste generatie van de Mercedes-Benz C 200 bouwden de Stuttgarters vier verschillende benzineversies voor de internationale markt. De compressormotoren met maximaal 142 kW (192 pk) werden echter alleen maar voor Amerika en andere exportmarkten geproduceerd. In Duitsland domineerde de Mercedes-Benz C 200 met 100 kW (136 pk) benzinemotoren zonder compressie. De compressortechniek werd in 2000 voor het eerst bij de Duitse Mercedes-Benz C 200 aangeboden in de combiversie van het voertuig: het T-model. De T-modellen met compressor hadden een prestatievermogen van 120 kW (163 pk). In de tweede generatie tot 2007 werd de Mercedes-Benz C 200 dan ook in de sedanversie uitgerust met de nieuwe, krachtigere compressormotoren met 120 kW (163 pk). Deze werden eveneens toegepast in de sportcoupé Mercedes-Benz CL 200. In de generatie vanaf 2007 werd het prestatievermogen van de compressormodellen in alle carrosserieversies verhoogd naar 135 kW (184 pk).

Beoordelingen voor Mercedes-Benz C 200

273 Beoordelingen

4,6