Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

BMW 528

In het begin is de BMW 528 het topmodel uit de 5-serie Aan het begin van de productie van de BMW 5-serie in 1974 was de BMW 528 met zes cilinders het topmodel van BMW in de hogere middenklasse. In de eerste jaren verbeterden de Beiers de motor van de BMW 528 in totaal vier keer: Van 1974 tot 1976 kreeg de BMW 528 een motor met een prestatievermogen van 121 kW (165 pk). Lees meer

Alternatieve modellen

Informatie over BMW 528

Hiermee haalde de auto 198 km/u.

  • Van 1976 tot 1977 produceerde de fabrikant in de fabriek Dingolfing een krachtigere motor met 125 kW (170 pk) voor de BMW 528. Hiermee haalde de auto eveneens een topsnelheid van 198 km/u.
  • Van 1977 tot 1978 kwam de eerste BMW 528i met benzine-injectiemotor op de markt.  De nieuwe motor van de BMW 528 bracht de auto nu tot een maximumsnelheid van 208 km/u. Dit was te danken aan het verhoogde prestatievermogen van de motor van 130 kW (177 pk).
  • In de laatste jaren van de bouwserie E12 leverde BMW de BMW 528 met een verbeterde motor met 135 kW (184 pk).
  • Nieuwe generatie van de BMW 528 in 1995

    Tijdens de productieperiode van de tweede bouwserie, van 1981 tot 1987, werd de BMW 528 met een onveranderde motor aangeboden. Tot 1985 bleef de BMW 528 het topmodel uit de middenklasse van BMW. Daarna nam de BMW 535 zijn plaats in. In de volgende bouwserie vanaf 1987 bezette de nieuwe BMW 530 de middenklasse in de 5-serie en de BMW 528 verdween tot midden jaren ’90 helemaal uit de collectie. Pas in 1995 werd de productie van de BMW 528 weer hervat. In de nieuwe versie had de BMW 528 een 142 kW (193 pk) motor en was hij verkrijgbaar als sedan en combi. In 2000 werd de productie van de BMW 528 tenslotte beëindigd.

    Beoordelingen voor BMW 528

    19 Beoordelingen

    4,7