- Homepage
- Auto
- Mercedes-Benz
- Mercedes-Benz C-Klasse
- Mercedes-Benz C 250



Sterke punten
- Krachtige en koppelrijke viercilinder
- Zuinige diesels
- Rijcomfort C-Klasse
Zwakke punten
- Hoge prijzen
- Luidruchtige diesels
- Oudste diesels niet meer welkom in LEZ
Mercedes-Benz C 250 : een overzicht
Bekijk hier de actuele prijzen voor de Mercedes-Benz C 250 : een overzicht en ontdek het beschikbare aanbod op AutoScout24 Lees verder
Interesse in een Mercedes-Benz C 250
Onze expertise over jouw zoekopdracht

Review – Mercedes-Benz G 580 (2025): elektrisch zwaargewicht

Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt

Mercedes-AMG EQE 43 4Matic review: ook de elektrische toekomst van AMG is bloedstollend

Mercedes GLC review: laat zien waarom suv’s geweldig zijn

Dus jij denkt dat de Mercedes E-Klasse comfortabeler is dan de BMW 5-serie ...

Mercedes EQE: actieradius gemeten bij 100 km/h en 130 km/h
Alternatieve modellen
Alle belangrijke gegevens over de Mercedes-Benz C 250
Motoren
In de eerste generatie van de C-Klasse (W 202) bood Mercedes-Benz de C 250 in twee versies aan. Als C 250 Diesel gebruikte hij een 2,5 liter grote vijfcilinder van 113 pk. Later kreeg hij het gezelschap van de C 250 Turbodiesel, die 150 pk haalde uit hetzelfde blok. In de tweede generatie C-Klasse (W 203) verving Mercedes-Benz de C 250 Turbodiesel door de C 270 CDI.
Eenmalig zette Mercedes-Benz de C 250 als benzineversie in zijn C-Klasse-gamma. Dat deed het in de derde generatie C-Klasse (W 204). Die C 250 gebruikte een 1,8 liter grote viercilinder turbobenzine van 204 pk. Een dieselversie van de C 250 was er in de vorm van de C 250 CDI, met 2,1 liter grote viercilinder van eveneens 204 pk.
Dat dieselblok keerde terug in de vierde generatie C-Klasse (W 205) als C 250 d. Dat was dus opnieuw een 2,1 liter grote viercilinder van 204 pk. Ook als benzine was er in deze generatie enkele jaren een C 250. Deze keer ging het om een 2,0 liter grote viercilinder turbobenzine van 211 pk. In de huidige generatie C-Klasse (W 206) biedt Mercedes-Benz geen C 250 op benzine of C 250 d op diesel meer aan.
Occasionprijzen
De occasionprijzen van de Mercedes-Benz C 250 profiteren van het sterke Duitse merkimago. Zo betaal je nog steeds zo’n 6.000 euro voor een C 250 Turbodiesel van de eerste generatie, hoewel die niet meer in de lage-emissiezone is toegelaten. Voor de modellen van de derde generatie betaal je afhankelijk van de kilometerstand zo’n 10.000 tot 22.000 euro.
De vorige generatie van de C 250 heeft occasionprijzen die flink hoger liggen. Je moet rekenen op zo’n 20.000 euro voor de oudere modellen met hoge kilometerstand, en prijzen die tot 40.000 euro kunnen oplopen voor recente modellen met lagere kilometerstand, of voor nichemodellen zoals de C 250 Coupé en C 250 Cabriolet.
Alternatieven
Vandaag kun je voor benzine- en dieselalternatieven voor de Mercedes-Benz C 250 en C 250 d terecht bij krachtigere en minder krachtige versies: de C 200 en C 300 aan benzinekant, en de C 220 d en C 300 d aan dieselkant. Bij de Duitse premiumconcurrenten kun je uiteraard ook steeds terecht bij de Audi A4 en BMW 3-Serie.







