Mercedes-Benz ML 320 te koop: tweedehands en nieuw

Mercedes-Benz ML 320

Mercedes-Benz ML 320

De Mercedes-Benz ML 320 is de eerste SUV van Daimler

Autofabrikant Daimler uit Stuttgart bracht in 1997 met zijn M-klasse (als één van de eerste Duitse premiumfabrikanten), een zelfstandig ontwikkelde Sport Utility Vehicle (SUV) op de internationale markt. Als instapmodel onder de zescilinders presenteerden de Zwaben de Mercedes-Benz ML 320. Lees meer

Vind nu uw droomauto

Uit meer dan 2 miljoen auto’s in de grootste online automarkt van Europa.

Carrosserie

Informatie over Mercedes-Benz ML 320

Zijn V6-motor had een prestatievermogen van 160 kW (218 pk) en een maximale koppel van 310 newtonmeter (Nm). De maximumsnelheid van de Mercedes-Benz ML 320 lag op 195 km/u, het verbruik lag op gemiddeld 13,8 liter super.

Na het modelonderhoud in 2001 oogt de Mercedes-Benz ML 320 harmonieuzer

Terwijl de motor tot aan het eind van de generatie in 2005 onveranderd bleef, modificeerden de constructeurs tijdens het modelonderhoud in 2001 het design van de carrosserie. Het design kreeg dankzij de nieuwe voor- en achterspoilers, die in dezelfde kleur als de auto gelakt waren, een harmonieuzer uiterlijk. De Mercedes-Benz ML 320 werd geproduceerd in de Mercedes-fabriek in de Amerikaanse staat Alabama, aangezien Daimler verwachtte dat Amerika de grootste afzetmarkt voor de SUV zou worden.  

De Mercedes-Benz ML 320 biedt vanaf 2005 meer straatcomfort

In de tweede generatie presenteerde Daimler de Mercedes-Benz ML 320 in een technisch gezien volledig herziene versie. In deze sinds 2005 geproduceerde generatie hechtte de fabrikant meer waarde aan comfortabele rijeigenschappen voor het rijden op gewone wegen. Daarom werd het stijve, laddervormige frame van de voorgaande modellen vervangen door zelfdragende carrosserieën, zoals ze ook in de R-klasse en bij de grotere SUV’s uit de GL-serie gebruikt werden.  

Betere terreinkwaliteiten met optionele offroad techniek

De permanente vierwielaandrijving met zijn elektronische tractiecontrole kon moeilijke wegomstandigheden aan, maar zijn terreinkwaliteiten kon hij eigenlijk pas echt laten zien wanneer klanten die een verhoogde terreintoegankelijkheid wensten, de Mercedes-Benz ML 320 met de optioneel verkrijgbare offroad techniek bestelden. Daarbij hoorden een sperdifferentieel, een anti-corrosie bescherming en een speciale vering.

De Mercedes-Benz 320 ML komt voor het eerst als diesel op de markt

Sinds 2005 werd de Mercedes-Benz ML 320 uitsluitend met een commonrail dieselmotor met turbolading aangeboden. De CDI-motor van de Mercedes-Benz ML 320 had een cilinderinhoud van 3,0 liter en een prestatievermogen van 165 kW (224 pk). Hij accelereerde in 8,6 seconden van nul naar honderd en bereikte een maximumsnelheid van 215 km/u. Het maximale koppel lag op 510 Nm. De nieuwere modellen van de Mercedes-Benz werden geleverd met de geoptimaliseerde automaat met zeven versnellingen. Hiermee lag het gemiddelde dieselverbruik op 9,3 liter bij een CO2-uitstoot van 245 g/km. Bij een lengte van 4,78 meter en een breedte van 1,91 meter beschikte de Mercedes-Benz ML 320 over een kofferruimtevolume van 551 liter. Het toelaatbaar trekgewicht bedroeg ongeremd 750 kilogram en geremd 3500 kilogram.

Een opvallende radiateur en anti-corrosie bescherming na het modelonderhoud van 2008

Het modelonderhoud van de Mercedes-Benz ML 320 in 2008 bracht technisch gezien geen veranderingen met zich mee. De aangebrachte wijzigingen betroffen vooral uiterlijke kenmerken zoals een dakreling, nieuw vormgegeven koplampen en in de bumpers geïntegreerde reflectoren. Bovendien kreeg de Mercedes-Benz ML 320 een nieuw ontworpen, duidelijk opvallendere voorkant met een hoger radiatorrooster en tralievormige luchtinlaten. Verder kreeg hij ook een nieuwe anti-corrosie bescherming.

Beoordelingen voor Mercedes-Benz ML 320

45 Beoordelingen

4,4