Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
peugeot-508-pse-l-01.jpg

Peugeot 508 PSE

1 / 4
peugeot-508-pse-l-01.jpg
peugeot-508-pse-l-02.jpg
peugeot-508-pse-l-03.jpg
peugeot-508-pse-l-04.jpg

Sterke punten

  • Sterek hybride aandrijving van 360 pk.
  • Hoog rijcomfort.
  • Standaard rijk uitgerust.

Zwakke punten

  • Beperkt aantal opties.
  • Weinig beenruimte achterin.
  • Menu indeling van multimediasysteem soms onlogisch.

Peugeot 508 : een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de Peugeot 508, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:
Occasions vanaf:
Financial Lease vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

Peugeot 508 PSE: sportieve jubileum hybride van 360 pk

De Peugeot 508 PSE is niet alleen een hele sportieve auto, maar ook een auto die vriendelijker is voor het milieu. Met de hybride aandrijflijn, die een gecombineerd vermogen van 360 pk levert, kun je tot 42 kilometer volledig elektrisch rijden. Verder is de auto voorzien van veel comfort en luxe, waaronder audio- en navigatiesystemen, elektrisch verstelbare stoelen en Night Vision. Kies je voor een occasion van de Peugeot 508 PSE dan krijg je dit ook, maar dan voordeliger. Lees meer

Interesse in een Peugeot 508 PSE

Peugeot 508 PSE occasions
Peugeot 508 PSE nieuwe auto's
Peugeot 508 PSE dealeraanbiedingen

Alle artikelen

Alternatieve modellen

Peugeot 508 PSE - jubileum model van Peugeot

De Peugeot 508 PSE werd in september 2020 geïntroduceerd om het 210-jarig jubileum van Peugeot te vieren. Met een totaal vermogen van 360 pk en een koppel van 520 Nm is deze hybride de krachtigste auto die Peugeot ooit op de markt heeft gebracht.

Deze nieuwe, sportieve hybride Peugeot kan 42 kilometer elektrisch rijden. Daarna kun je overschakelen op de benzinemotor. Deze 508 heeft een krachtig en indrukwekkend uiterlijk gekregen. De bumper, zijskirts, de grotere spoorbreedte voor en achter en de nieuwe, speciale 20 inch-velgen benadrukken de sportiviteit. Het ontwerp is efficiënt, wat blijkt uit de nieuwe iconische zwarte grille met "zwevende" lamellen, de verticale windgeleiders en andere aerodynamische onderdelen. De auto heeft een vloeiende lijn die wordt benadrukt door de nieuwe exclusieve carrosseriekleur Gris Selenium met parelmoereffect.

Het sportieve interieur van de Peugeot 508 PSE

Van binnen is de auto modern. In de vernieuwde Peugeot i-COCKPIT® zit een nieuw head-up instrumentenpaneel. Alle informatie wordt in je gezichtsveld weergegeven, zodat je je ogen gewoon op de weg kunt houden.

Het stuurwiel is vrij klein en je kunt er lekker sportief mee rijden. Het Connect 3D-navigatiesysteem met spraakherkenning bestuur je met je stem. Met de TomTom®-services wordt alle nuttige rij-info in real time weergegeven. Je smartphone kun je opladen onder de middenconsole.

Deze 508 PSE heeft verder een uitgebalanceerd onderstel, krachtige remmen, sportieve 20 inch-velgen en krachtige remmen. Daarmee worden de prestaties van de brandstofmotor en de twee elektromotoren zo efficiënt mogelijk op de weg overgebracht.

Deze sportieve Peugeot 508 PSE wordt gebouwd in het Franse Mulhouse. De auto is in Nederland vanaf mei 2021 leverbaar. De 508 PSE is er als Sedan vanaf € 70.700 en als SW die minimaal € 72.300 kost. Je kunt ook kiezen voor een gebruikte Peugeot 508 PSE.

Peugeot 508 PSE en de Audi S4 Avant

De 360 ​​pk sterke Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered gaat de strijd aan met de Audi S4 Avant. Welke verschillen zijn er tussen deze 2 modellen en waar lijken ze op elkaar? We zochten het voor je uit.

De Peugeot 508 PSE heeft een hybride aandrijving die 360 pk aan vermogen kan leveren. De aandrijving bestaat uit een 1,6-liter 4-cilinder benzinemotor met 200 pk aangevuld met twee elektrische eenheden (één op elke as) van 110 pk voor en 200 pk achter. Dit zijn voldoende pk’s om een concurrent van de legendarische Audi S4 te worden, hoewel de gedachte achter die auto heel anders is.

De Audi S4 Avant wordt geleverd met een TDI quattro tiptronic motor met een vermogen van 251 kW (341 pk). Dat is bijna 20 pk minder dan de Peugeot, dus bijna evenveel. De Audi rijdt echter op een V6-dieselmotor en niet met een hybride aandrijving. Het koppel van de Audi is met 700- Nm flink hoger dan het koppel van de Peugeot. Deze S4 Avant versnelt daardoor in 4,9 seconden van 0 naar 100 km / u, terwijl de Peugeot dat in 5,2 seconden doet.

Brandstofverbruik

De Peugeot 508 SW Peugeot Sport Engineered is niet alleen zuiniger dan de Audi S4 Avant, maar gebruikt dankzij de plug-in hybride aandrijflijn veel minder brandstof verbruiken. Met de PSE kun je 42 kilometer elektrisch rijden en kan dat doen zonder een ecologische boete (46 g CO2-uitstoot per km). Het brandstofverbruik van de Avant ligt met 7,5–7,2 l/100km een stukje hoger dan de 2,03 liter die de Peugeot gemiddeld verbruikt.

Qua interieur voelt alles in de Peugeot speciaal. Van de schakelaar in vliegtuigstijl tot de frameloze deuren. Door de vorm van het dashboard en het zwarte kleurgebruik voelt het echter claustrofobisch aan. Beide auto's hebben een digitaal dashboard. Bij de Peugeot is het inbegrepen, maar het systeem van de Audi is beter leesbaar en heeft meer functies.. Je krijgt de meeste beenruimte en hoofdruimte in de A4 Avant. Door het coupé-achtige ontwerp van de nieuwe 508 PSE is de ruimte achterin beperkt. De auto's zijn qua kofferruimte gelijk, maar de hatchback-opening van het Franse model is praktischer.

De Peugeot 508 PSE met sterke hybride aandrijflijn

De aandrijflijn van de Peugeot 508 PSE bestaat uit een PureTech benzinemotor van 200 pk en 2 elektromotoren. De ene elektromotor zit voorin en heeft een vermogen van 81 kW/110 pk. De andere zit bij de achteras en levert een vermogen van 83 kW/113 pk. Het systeemvermogen is 360 pk en het maximale koppel is 520 Nm.

Schakelen gebeurt met een geëlektrificeerde 8-traps automaat. Met de vierwielaandrijving heb je optimale tractie onder alle weersomstandigheden. De PSE trekt in 5,2 seconden op van 0-100 km/u en is dus lekker vlot. De maximum snelheid is 250 km/u. Als je elektrisch rijdt, dan kun je maximaal 135 km/u rijden met deze Peugeot 508 PSE. De gemiddelde CO2-uitstoot is 46 g CO2/km. Met de lithium-ion tractiebatterij kun je tot 42 km volledig elektrisch rijden (volgens WLTP). Het gecombineerde brandstofverbruik is 2,03 liter/100 km.

Uitrusting en opties

De Peugeot 508 PSE wordt geleverd met een behoorlijke standaarduitrusting. Je krijgt er moderne audio- en navigatiesystemen bij en ook een flink aantal rijhulpsystemen die het rijden wat makkelijker maken. De basisuitrusting van deze 508 PSE bestaat o.a. uit:

  • Active Suspension Control
  • Lichtmetalen velgen 20'' two tone 'Exxar' met vernis 'Black Mist'
  • Elektrisch verstelbare stoelen met geheugenfunctie
  • Voor- en achterbumper specifiek PSE
  • Night Vision

Optioneel kun je de uitrusting nog uitbreiden met het volgende : lakkleuren Noir Perla Nera en Blanc Nacré, een panoramisch schuifdak en aanvullende pakketten. Zo is er het Pack City 3 met o.a. Een 360 graden camera, laterale parkeersensoren en Full Park Assist. Kies je voor het Driver Sport Pack dan krijg je o.a een fellere gasrespons, een multipoint massagefunctie en regelbare intensiteit van de ambiance verlichting. Je kunt de auto ook uitrusten met het Drive Assist Plus pakket wat de mogelijkheid biedt voor autonoom rijden.

Voor wie?

  • voor wie is het geschikt?
  • wat is er speciaal aan?

Beoordelingen voor Peugeot 508

21 Beoordelingen

4,8

Meer informatie

Meer links