De Alpine A290 is de eerste volledig elektrische auto van Alpine. Een compacte hot hatch met Franse flair, sportieve ambities en veel slimme details. Speels en lichtvoetig, maar ook verrassend volwassen — dit is elektrisch rijden met een glimlach.
De Jeep Avenger 4xe is de eerste Avenger met vierwielaandrijving. Dankzij een mild-hybride aandrijflijn met twee elektromotoren is hij zuinig, capabel en verrassend veelzijdig. Hoe rijdt deze compacte SUV op en naast het asfalt?
De Mitsubishi Outlander PHEV is terug van weggeweest. Een ruime SUV met volop comfort aan boord, standaard vierwielaandrijving, een elektrische actieradius tot 86 km en een trekgewicht tot 1.600 kilogram. Wij reden hem en delen onze bevindingen.
In een tijd waarin steeds meer merken hun kleinste modellen schrappen, houdt Kia vast aan een van zijn populairste stadsauto’s: de Kia Picanto. En niet zonder reden. De behoefte aan compacte, betaalbare auto’s in het A-segment is nog steeds groot, zeker in de stad waar ruimte schaars is.
De Volkswagen Transporter is volledig vernieuwd voor 2025. Met een breder aanbod aan aandrijflijnen, meer ruimte en moderne technologieën is deze zevende generatie klaar voor de toekomst van bedrijfswagens.
De Dacia Bigster is de grootste en meest luxe SUV van het merk. Met zijn ruime interieur, moderne technologieën en scherpe prijsstelling heeft hij veel te bieden in het veel bevochten C-segment van SUV’s.
De nieuwste generatie Macan is volledig elektrisch. Het voorlopige topmodel luistert naar de naam Macan Turbo. Die naam verwijst niet naar een daadwerkelijke turbo, maar naar Taycan Turbo-achtige prestaties. Hoe rijdt de nieuwe Porsche Macan Turbo Electric?
De MG ZS Hybrid+ biedt een betaalbare instap in de wereld van hybride SUV's, met een efficiënte aandrijflijn en moderne technologie. Naast deze hybride variant is er ook een volledig elektrische uitvoering beschikbaar, de MG ZS EV, die een actieradius tot 440 km biedt.
De Xpeng G6 is een volledig elektrische SUV die zich positioneert als een betaalbaar alternatief voor gevestigde namen als de Tesla Model Y. Met geavanceerde technologie aan boord en een aantrekkelijk prijskaartje belooft de G6 veel voor de moderne EV-rijder.
"That’s one small step for man, one giant leap for mankind." Die iconische woorden van Neil Armstrong bij de eerste maanlanding zijn wereldwijd bekend. Tegenwoordig is er een Chinese autofabrikant die met zijn naam lijkt te hinten op net zo’n revolutionaire stap: Leapmotor.
De Toyota Land Cruiser is terug: sterker, moderner en met meer retro-charme dan ooit. Deze 4×4 blijft trouw aan zijn ruige karakter, maar voegt nog meer comfort en technologie toe. Tijd voor een uitgebreide test op zowel verhard als onverhard terrein.
De Volkswagen Tayron is een ruime SUV met vijf zitplaatsen en moderne plug-in hybride techniek. Hij biedt tot 885 liter bagageruimte, slimme technologie en een actieradius van 100 kilometer elektrisch. Hoe rijdt dat?
De Range Rover Velar is een stijlvolle en verfijnde SUV die in 2025 een update heeft gekregen. Met zijn moderne design, geavanceerde technologieën en comfortabele rijervaring positioneert de Velar zich tussen de Evoque en de Range Rover Sport. Tijd voor een uitgebreide test.
In een wereld waar SUV’s qua look & feel sterk op elkaar lijken, weet Cupra zich te onderscheiden met de Terramar. Deze SUV combineert sportiviteit, technologie en duurzaamheid en doet het hart van de autoliefhebber sneller kloppen. Wat heeft de Terramar allemaal te bieden?
De Kia EV3 is een gloednieuwe, compacte elektrische SUV die begin 2025 op de markt verscheen. Met zijn opvallende design, ruime interieur en geavanceerde technologieën en actieradius tot 600 kilometer maakt de EV3 indruk. Tijd voor een uitgebreide test.
De Volkswagen ID. Buzz is een volledig elektrische bus met retro-uitstraling en moderne techniek. Hij combineert design, ruimte en duurzaamheid als geen ander. Wij reden hem uitgebreid om te zien of hij die verwachtingen ook waarmaakt.
De volledig nieuwe Dacia Duster oogt ruiger, biedt meer comfort en technologie en blijft betaalbaar. Met zijn robuuste design, verbeterde rijgedrag en moderne motoren blijft hij een interessante SUV voor slimme kopers. Maar is het nog steeds de beste SUV-deal?
De nieuwe Skoda Kodiaq is ruimer, digitaler en efficiënter dan ooit. Deze SUV is er met keuze uit zeven moderne aandrijflijnen én biedt slimme oplossingen zoals draaiknopbediening met ingebouwde functies. Praktisch én vernieuwend — typisch Skoda.
De Kia EV6 is het elektrische boegbeeld van Kia: een futuristisch vormgegeven crossover met een ruim interieur, indrukwekkende prestaties en een actieradius tot ruim 500 kilometer. Hij combineert sportieve looks met geavanceerde technologie én razendsnelle laadtijden. Tijd voor een uitgebreide test.
De markt voor elektrische auto's met een vriendelijk prijskaartje groeit flink. Nu doet BYD, het een serieuze duit in het zakje met de Atto 2 – een compacte elektrische SUV met een opvallend ruim interieur en complete uitrusting. Maar is het ook een praktische en prettige auto?
De Volkswagen Tiguan is zo’n typische auto die iedereen kent, maar die je toch niet snel in een hokje plaatst. Met de derde generatie van deze populaire SUV wil Volkswagen opnieuw scoren bij een breed publiek. Is de nieuwe Tiguan wederom een allemansvriend, of wordt het tijd voor iets anders?
De Renault 5 E-Tech Electric is een volledig nieuwe elektrische auto in het B-segment. Hij koppelt retrodesign aan moderne techniek, biedt tot 410 km actieradius, laadt vlot en rijdt verrassend levendig. Is dit de leukste EV van 2025?
De ID.3 GTX is het nieuwe topmodel binnen de elektrische ID.3-reeks. Met een vermogen tot 326 pk, achterwielaandrijving en een aangescherpt design richt Volkswagen zich op de elektrische rijder die met normaal geen genoegen neemt.
Porsche elektrificeert voor het eerst zijn iconische sportwagen, de 911. Uitgerust met een 541 pk sterke performance-hybride moeten de nieuwe GTS-modellen de brug slaan tussen verleden en de toekomst. Of dat is gelukt, ontdekken we in onze eerste test.
De Toyota C-HR is in het vervolg ook leverbaar met een stekker. Daarmee is de C-HR niet volledig elektrisch, maar een plug-in hybride auto. Na een eerste rij-indruk vragen we ons oprecht af of de sterkste hybride uitvoering nog bestaansrecht heeft, vooral gezien de prijs van de nieuwe PHEV-versie.
Al sinds 1973 rolt de Volkswagen Passat van de band. De negende generatie is er alleen als stationwagon, maar Volkswagen heeft extra zijn best gedaan om er een goede auto van te maken. Je kunt meer bagage verstouwen dan in een Mercedes E-klasse Estate. En wat rijdt hij verbluffend goed.
De Volkswagen Tiguan is de publieksfavoriet onder de Volkswagens en je hoeft niet lang na te denken waarom. Hij was altijd al ruim, praktisch, mooi, betrouwbaar en reed ook nog eens lekker. Al die punten zijn bij de nieuwe Tiguan (2024) nog eens verbeterd.
Altijd was de Toyota Prius een dankbaar object voor klagers: wat was hij lelijk, ondanks zijn doordachte techniek. Maar bij de Prius valt alles op z'n plaats.
Lotus is een veelgebruikte naam voor Chinese restaurants. Maar voortaan kun je de naam Lotus ook koppelen aan een Chinese suv. Wij reden met deze elektrische suv, de Lotus Eletre. Hoe bevalt-ie?
425 kilometer is de officiële actieradius van de MG4 Electric met 64 kWh. Maar wat is het échte bereik? Dus hoe ver kom je als met 100 km/h (of 130 km/h) over de snelweg rijdt? Dat testen wij!
De Hyundai Ioniq 5 werd vernieuwd in 2022. Hij kreeg een grotere batterij van 77,4 kWh, slimme batterijverwarming en meer. Reden genoeg om de elektrische suv nog een keer op te halen voor een test.
Bij Mazda voeren ze allerlei argumenten aan waarom ze het accupakket van de elektrische Mazda MX-30 klein hebben gehouden. Een vergelijking met de Mazda CX-30 maakt duidelijk of dit een slimme keuze is geweest.
Met de nieuwe Opel Astra hoopt Opel weer te scoren in het C-segment. Of de nieuwe Opel Astra echt de kwaliteiten van een winnaar heeft, mag hij laten zien in deze vergelijkende test tegen de Volkswagen Golf en de Mazda 3.
MG? Dat was toch dat automerk dat gratis een ZS weggaf als je pizza bestelde voor de hele familie? Tot nu toe waren we beslist niet onder de indruk van de modellen van dit Chinese merk. Tot we in de MG4 Electric stapten.
Voordat Lotus helemaal overstapt op het in eigen huis ontwikkelde, volledig elektrische platform van de Eletre, neemt het Britse merk op gepaste wijze afscheid van de verbrandingsmotor – in de splinternieuwe Lotus Emira.
De Skoda Octavia Combi en de Seat Leon Sportstourer zijn net broertjes: ze hebben dezelfde genen, maar hun karakters verschillen. Dat krijg je als de een opgroeit in Tsjechië en de ander in Spanje. Wij testen beide stationwagons met 150 pk, mild hybrid-techniek en een automaat.
De Ford Focus en de Kia Ceed zijn de bestverkochte middenklassers van Nederland. Welke is ruimer, veiliger, sneller en praktischer? Nou, telkens de auto waarvan je dat het minst verwacht!
Met de Ferrari 296 GTS beklimmen we de Italiaanse Futa-bergpas. Hiermee belanden we midden in het liefdesrelaas van twee extremen. Zelden wist hightech hybridetechniek de gevoelige snaar zo treffend te raken.
Relatief betaalbare sportauto’s worden steeds schaarser. De Audi TT staat zelfs op de nominatie om te verdwijnen. Vandaar dat wij hem nog één keer van stal halen voor een robbertje racen tegen de Toyota GR Supra.
De nieuwe RS-uitvoering van de Porsche 911 GT3 ziet eruit als een raszuivere racemachine. Na een paar bloedstollend snelle testronden op het Grand Prix-circuit van Silverstone, weten we dat de Porsche 911 GT3 RS ook zo rijdt.
De Toyota Corolla is vernieuwd. En deze nieuwe Toyota Corolla heeft alles in huis om een vervolg te geven aan de sterrenstatus die zijn voorganger binnen Toyota heeft en die drie jaar op rij 's-werelds meestverkochte auto was.
De Range Rover Sport P510e (2023) is net wat kleiner en dynamischer dan de gewone Range Rover. Hij maakt in alle opzichten indruk: met zijn comfort en zijn klasse, maar ook met zijn prijs.
Het is geen facelift die de Audi RS 5 aantrekkelijker moet maken, maar een sportief pretpakket. De Audi RS 5 Competition Plus ziet er niet alleen dynamischer uit, hij is het ook. En dat werd tijd.
Als wij een elektrische auto op de redactie hebben, dan onderwerpen wij hem aan een actieradiustest. Hoe ver komt-ie bij een constante snelheid van 100 km/h en 130 km/h? Dat willen we weten. De uitkomsten zijn soms schokkend, maar altijd interessant. Welke door ons geteste auto kwam het verst?
Lamborghini heeft de Lamborghini Urus vernieuwd en een nieuwe versie onthuld: de Performante. Het vermogen van deze helse machine lijkt door de duivel zelf bedacht: 666 pk. Wij deden een poging om de Lamborghini Urus Performante op een afgesloten circuit te temmen ...
De Skoda Enyaq iV kwam, zag en overwon: het is de best verkochte elektrische suv’s van Nederland. De Subaru Solterra arriveert rijkelijk laat en nogal stilletjes, maar hij heeft drie duidelijke pluspunten.
Je moet wel een heel grote liefhebber van het carrosserietype sedan zijn, wil je de Mercedes EQS SUV in de wind slaan en je handtekening zetten onder het koop- of leasecontract van de Mercedes EQS sedan. En dat is niet alleen omdat de Mercedes EQS SUV wel als zevenzitter leverbaar is.
Dat de elektrische BMW i7 het startschot is voor de nieuwe 7-serie en niet een versie met zes of acht cilinders, toont aan dat ook een directiewagen met zijn tijd mee moet. Maar pas op met het grote tv-scherm ...
Kijk je naar de neuzen van deze twee suv's, dan zie je dat de Volkswagen Tiguan uit een eerder tijdperk stamt dan de Volkswagen ID.4. Zijn opvolger met ID-achtig front is al onderweg, maar is de rol van de huidige generatie daarom ook uitgespeeld?
De eigenaar van een Range Rover P440e hoeft als hij slim is minder vaak te tanken dan iemand met een Fiat Panda. Vanwege zijn CO2-uitstoot van 18 g/km, is de plug-in hybride ook nog eens de goedkoopste Range Rover.